Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Holder på å skrive et essay på norsk hvor mesteparten av sitatene jeg har er på engelsk, skal disse oversettes eller skal de beholdes på engelsk? Har ikke skrevet noe på norsk på mange år så jeg ble med et veldig usikker. Essayet skal skrives etter Harvard-metoden, hvis det har noe å si.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Så lenge du siterer skal du vel ikke oversette? Du kan evt skrive en friere norsk "gjengivelse" under? Nå skal det sies at jeg aldri har skrevet oppgaver på høyere nivå enn bachelor..
Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Så lenge du siterer skal du vel ikke oversette? Du kan evt skrive en friere norsk "gjengivelse" under? Nå skal det sies at jeg aldri har skrevet oppgaver på høyere nivå enn bachelor.. ← Det var det jeg regnet med, men siden jeg ikke har skrevet essay på bachelornivå på norsk før så følte jeg for å spørre (dette er i forbindelse med opptak til master). Jeg får se hva som faller naturlig gjennom teksten, er sikkert etpar steder jeg kan skrive en "gjengivelse". Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå