Gå til innhold

Pappa som ikke kommer til dåp

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding av faren min at han og min stemor ikke kommer til dåp pga. moren min og familien hennes.

Jeg er utrolig skuffet over at de ikke klarer å være sammen i noen få timer, og at de ikke ønsker å se barnebarnet sitt bli døp.

De har vært skilt i snart 15 år, og pappa spiller alltid offerrollen, mener at mamma behandlet han så dårlig i gjennom alle år, og drar opp ting som skjedde for 30 år siden, som om det er grunn nok til å ikke bli med i dåpen.

Jeg er utrolig skuffet og lei meg. Skal jeg la det gå eller be dem bli voksne, og at denne dagen ikke handler om dem?

Anonymkode: c29ab...251

• Hjerte 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bedt de bli voksne og si at dagen handler om barnebarnet å ikke de. 

Men regner med det ikke hjelper

Anonymkode: 927dc...207

• Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville bedt de bli voksne og si at dagen handler om barnebarnet å ikke de. 

Men regner med det ikke hjelper

Må legge til det hat jo gått veldig lang tid og han har funnet seg noen nye. Så da burde han virkelig kunne sette barnebarnet først

• Liker 11
Skrevet

Da ville han fått beskjed om å skjerpe seg. 15 år er altfor lenge til å gå og gnage på sånt, i tillegg har han gått videre. Hadde spurt ham om det er et sånt eksempel han pleier å sette for barnebarnet, og at du da ikke kommer til å invitere ham framover fordi du ikke orker følelsen av å måtte velge og å bli skuffet. Sett hardt mot hardt her, så kanskje han tar til fornuft!

Anonymkode: 6b7c3...0df

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Skulle tro det var jeg som skrev innlegget... føler med deg, foreldrene mine er klin like. 

Hold festen som planlagt, og aldri legg til rette for at foreldrene dine kommer unna med slik oppførsel. Det er helt og holdent hans valg, og sier alt jeg trenger å vite om hans karakter. 

Oppfør deg normalt, og tar han det opp så si noe ala "du var invitert men kom ikke.  Håper du kommer neste gang det er en begivenhet". 

Anonymkode: 6343b...4c0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min far kom ikke i barnedåpen til mitt barn ei eller konfirmasjonen fordi han skulle på.feire med kjæresten sin😀

Ja kuttet kontakten ,dessverre 17 år etterpå. Men bedre sent enn aldri.

Anonymkode: 649dc...576

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hei pappa

Det er snart femten år siden du og mamma gikk fra hverandre, så nå er det virkelig på tide at du skjerper deg og oppfører deg som den bestefaren ditt barnebarn fortjener å ha i livet sitt! Vil du kan kontakt med barnebarnet ditt må du faktisk gjøre en skikkelig innsats! Det kommer til å være familiesammenkomster i mange år fremover nå hvor det er naturlig at både du og mamma kommer, jeg kommer IKKE til å legge til rette for to besøk, så om du virkelig vil ha kontakt med barnebarnet får du oppføre deg som den voksne mannen du skal være, og klare å være i samme rom som mamma! Jeg håper du forandrer mening og at jeg ser dere i barnedåpen!

Anonymkode: 6cdb7...9fe

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet

Hei pappa

Det er snart femten år siden du og mamma gikk fra hverandre, så nå er det virkelig på tide at du skjerper deg og oppfører deg som den bestefaren ditt barnebarn fortjener å ha i livet sitt! Vil du kan kontakt med barnebarnet ditt må du faktisk gjøre en skikkelig innsats! Det kommer til å være familiesammenkomster i mange år fremover nå hvor det er naturlig at både du og mamma kommer, jeg kommer IKKE til å legge til rette for to besøk! Så om du virkelig vil ha kontakt med barnebarnet får du oppføre deg som den voksne mannen du skal være, og klare å være i samme rom som mamma! Jeg håper du forandrer mening og at jeg ser dere i barnedåpen!

Så en alt for lang setning🙈

men dette eller noe lignende hadde jeg sendt på sms til fyren!

Skrevet

Fullt mulig at mammaen din behandlet han skikkelig dritt. Har dere snakket noe om hvordan han faktisk hadde det? 

Familien min forventer at jeg blir venn med, er hyggelig med og klarer omgås min voldsutøver. 

Jeg har, dessverre, måttet avlyse div familieselskaper fordi min voldsutøver kommer, og jeg blir dessverre re-traumatisert i lang tid etter å måtte være med henne. Ingen tror på meg, for hun er sååååå hyggelig og sååååå snill med alle andre. Men mot meg har hun oppført seg så stygt at jeg er blitt helt ødelagt av det. Hvem klarer forestille seg at en mor kan ødelegge sitt barn slik? 

Jeg skjønner du er sååå lei deg og skuffet. Men vet du den egentlige historien her? 

Anonymkode: 9e920...db3

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette handler ikke om eksheks, men om å utvise folkeskikk.

Anonymkode: d8cf3...19c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette handler ikke om eksheks, men om å utvise folkeskikk.

For noen handler det ikke om folkeskikk, men om liv og død! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kommer heller aldri til å sitte i samme rom som faren til jentene mine! Aldri! Ungene vet det! Og de er ikke en gang fult voksne enda, men gjett hvem som ikke kommer til å bli invitert da! Jo det er han! Gjett om han kommer til å dra offer kortet! Når man ikke har Evne til å ta hensyn til andre kan han ha det så godt! 

Anonymkode: 0c811...5ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen handler det ikke om folkeskikk, men om liv og død! 

Du kan dø av å delta i en barnedåp et par timer? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan dø av å delta i en barnedåp et par timer? 

:himle:  Er det det eneste du klarte få med deg? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Slik er mange menn. De driter tynt i storfamilien rundt seg.

Anonymkode: 9ee72...f58

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Fullt mulig at mammaen din behandlet han skikkelig dritt. Har dere snakket noe om hvordan han faktisk hadde det? 

Familien min forventer at jeg blir venn med, er hyggelig med og klarer omgås min voldsutøver. 

Jeg har, dessverre, måttet avlyse div familieselskaper fordi min voldsutøver kommer, og jeg blir dessverre re-traumatisert i lang tid etter å måtte være med henne. Ingen tror på meg, for hun er sååååå hyggelig og sååååå snill med alle andre. Men mot meg har hun oppført seg så stygt at jeg er blitt helt ødelagt av det. Hvem klarer forestille seg at en mor kan ødelegge sitt barn slik? 

Jeg skjønner du er sååå lei deg og skuffet. Men vet du den egentlige historien her? 

Vold i nære relasjoner er selvsagt alvorlig, men ikke alle kjipe brudd handler om det.

Mange hæler ikke eksen og kan ikke være i samme rom som vedkommende.
Selv om det er barnas/barnebarnas konfirmasjon, dåp, bryllup, osv.

• Liker 2
Skrevet

Min far kom i min datters dåp da jeg var 25 år .. det tok 25 år før mine foreldre var i samme rom. Så gikk det 5 år da var begge i mitt bryllup .. min far var ikke i noen av mine andre 4 barn.. men det er pga mamma nektet han har jeg fått vite  i etter tid. Men tok et oppgjør med min far og han kom i konfirmasjon til mitt bar nr 2 var aldri til nr 1.. nu er han en mann på over 70 år og vi bor på vær vår kant av landet så vet ikke om han kommer til neste konfirmasjon… 

• Hjerte 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå):

Vold i nære relasjoner er selvsagt alvorlig, men ikke alle kjipe brudd handler om det.

Mange hæler ikke eksen og kan ikke være i samme rom som vedkommende.
Selv om det er barnas/barnebarnas konfirmasjon, dåp, bryllup, osv.

Men fars oppførsel over så lang tid vitner ikke om et vanlig brudd. 

Derfor spurte jeg ts om hun faktisk vet historien her, og om det er reelt at han "bare" er bitter, eller om det er noe mer her. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer heller aldri til å sitte i samme rom som faren til jentene mine! Aldri! Ungene vet det! Og de er ikke en gang fult voksne enda, men gjett hvem som ikke kommer til å bli invitert da! Jo det er han! Gjett om han kommer til å dra offer kortet! Når man ikke har Evne til å ta hensyn til andre kan han ha det så godt! 

Anonymkode: 0c811...5ff

Men i dette tilfellet er det jo omvendt. Det er den som ikke ønsker å være sammen med eksen som ikke kommer. 

Det virker å være slik at der kvinnen ikke vil være i nærheten av mannen blir ikke han invitert, mens der mannen ikke ønsker å treffe kvinnen blir begge invitert og han kommer ikke. Gjelder selvsagt ikke alle, og av og til er grunnene sterkere for kvinnenes del for ikke å ville møte.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men fars oppførsel over så lang tid vitner ikke om et vanlig brudd. 

Derfor spurte jeg ts om hun faktisk vet historien her, og om det er reelt at han "bare" er bitter, eller om det er noe mer her. 

Og moren + morens familie har helt sikkert en annen versjon av hva som hendte den gangen.

Mors òg fars historie kan være sann samtidig. 

Penger, eiendom, samvær, prioriteringer, jobb, flyttinger, osv. er ofte god grobunn til betente konflikter, som kan vare over mange tiår.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...