AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #1 Skrevet 27. september 2025 Skulle dette bli innført at alle fedre testes på fødestua til å bekrefte de er far til barnet og til å hindre at barnet og far liver i løgn. Anonymkode: 0be84...44b 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #2 Skrevet 27. september 2025 JA! Anonymkode: a2e28...b34 7 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #3 Skrevet 27. september 2025 Nei. Det er noe man kan benytte hvis man ønsker. Jeg gidder ikke betale for at andre ligger rundt eller bare har dårlige følelser og er usikre på farskap. Anonymkode: 91e71...9f9 12 7
Helene1982 Skrevet 27. september 2025 #4 Skrevet 27. september 2025 Det er et problem at enkelte fedre ikke stiller opp for barna sine. Økonomisk er et minimum, men mange bidrar null til å oppdra eget barn. Alle kvinnet og menn burde registreres slik at straffesaker lettere kan løses. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #5 Skrevet 27. september 2025 Lovfestet nei, mange foreldrer vil ikke levere ta blodprøver for dna av personlig grunner. Et større tilbud, med kun en av foreldrens godkjenning mot en liten egenandel ja. Anonymkode: 33ac4...4c8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #6 Skrevet 27. september 2025 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Det er et problem at enkelte fedre ikke stiller opp for barna sine. Økonomisk er et minimum, men mange bidrar null til å oppdra eget barn. Alle kvinnet og menn burde registreres slik at straffesaker lettere kan løses. Så du er for et lovfestet 🧬 test? Anonymkode: 0be84...44b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #7 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du er for et lovfestet 🧬 test? Anonymkode: 0be84...44b Jepp, på samme måte som å ha pass. Anonymkode: 78bba...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #8 Skrevet 27. september 2025 Nei. Usikre menn kan betale for dette selv. Og ikke ta av mine skattepenger. Anonymkode: f23b0...6a3 14
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #9 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lovfestet nei, mange foreldrer vil ikke levere ta blodprøver for dna av personlig grunner. Et større tilbud, med kun en av foreldrens godkjenning mot en liten egenandel ja. Anonymkode: 33ac4...4c8 Helt enig i at man ikke skal tvinge folk til DNA-tester på generelt grunnlag. Det er meget mulig at det til og med vil være brudd på menneskerettigheter. Men jeg er totalt uvillig til at mine skattepenger skal finansiere folk som går inn i forhold med noen de ikke stoler på. Det får de faktisk ta på egen kappe. Anonymkode: 5fa20...0dc 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #10 Skrevet 27. september 2025 Jeg har IVF-barn. Hva om klinikken har gjort feil, og ungen(e) ikke var mannens? Skulle han bare trekke seg? Hva med alle som fødes med donorsæd? Der vet man jo (forhåpentligvis) at far ikke er biologisk far. Fortsatt lovpålagt? Det er uendelig mange bra ting man kan bruke skattepenger på, dette er ikke en av dem. Hvis man ikke stoler på dama, ta en test privat. Anonymkode: dbe4e...128 3 4
Pippi Lotta Skrevet 27. september 2025 #11 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jepp, på samme måte som å ha pass. Anonymkode: 78bba...fd1 Det er jo ikke lovfestet at vi må ha pass..... Det er heller ikke gratis med pass.... 8 1
Pippi Lotta Skrevet 27. september 2025 #12 Skrevet 27. september 2025 Nei! Jeg vill ikke at mine skatepenger skal brukes til å tvinge folk gjenom medesinske tester!! Helsevesnet har også nok av livsviktige oppgaver de sliter med å gjenomføre, så jeg ser ikke behovet for å ilege de mer rutine oppgaver heller!!! 7
Helene1982 Skrevet 27. september 2025 #13 Skrevet 27. september 2025 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke lovfestet at vi må ha pass..... Det er heller ikke gratis med pass.... Det jeg mener er at et DNA-register hadde vært nyttig, men også at det er et enormt samfunnsproblem at menn ikke tar vare på egne barn. Det er en enorm utgift for samfunnet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #14 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har IVF-barn. Hva om klinikken har gjort feil, og ungen(e) ikke var mannens? Skulle han bare trekke seg? Ja, så lenge han ikke ønsker å oppdra en annen manns barn. Hva med alle som fødes med donorsæd? Der vet man jo (forhåpentligvis) at far ikke er biologisk far. Fortsatt lovpålagt? Donorsæd burde forbys. Det er uendelig mange bra ting man kan bruke skattepenger på, dette er ikke en av dem. Hvis man ikke stoler på dama, ta en test privat. Ja, fortsett å sjikanere. Ansvarsfraskrivelsen blir ikke noe mindre for det om Anonymkode: dbe4e...128 Anonymkode: 0be84...44b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #15 Skrevet 27. september 2025 Jeg synes det er en bisarr ting å bruke offentlige ressurser på, og at et generelt DNA-register blir alt for inngripende i privatsfæren. De som vil står jo fritt til å ta - og bekoste - en test. Anonymkode: 82314...c4c 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #16 Skrevet 27. september 2025 Ikke for lovpålagt for alle sånn sett det ønsker jeg ikke , men lovpålagt i situasjoner der en av foreldrene ber om det. Ønsker den ene av foreldrene en slik test skal den taes uten at den andre kan motsi seg det. Det er jeg for. Anonymkode: 7e1d2...e1a 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #17 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke for lovpålagt for alle sånn sett det ønsker jeg ikke , men lovpålagt i situasjoner der en av foreldrene ber om det. Ønsker den ene av foreldrene en slik test skal den taes uten at den andre kan motsi seg det. Det er jeg for. Anonymkode: 7e1d2...e1a Sånn er det vel nå? Hvis menn er bekymra for dette, få de nå passe på hvem de har seg m. Anonymkode: 6f307...954 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #18 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn er det vel nå? Hvis menn er bekymra for dette, få de nå passe på hvem de har seg m. Anonymkode: 6f307...954 Blir menn gravide? Anonymkode: 0be84...44b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #19 Skrevet 27. september 2025 Jeg er mann og synes ikke det. Vil ikke ha DNA-et mitt i noe register uansett og synes det er både sløseri og myndighetene uvedkommende. Så skjønner jeg at (begrunnet) usikkerhet rundt farskap, eller det å helt ut av ingenting finne ut en gang i fremtiden at eget barn er biologisk en annen manns barn (noe som jo også innebærer utroskap), kan være fryktelig opprivende for involverte. Jeg kan forstå at noen en gang iblant har særskilt behov for å avklare dette. Det er i så fall et privat anliggende og ikke noe myndighetene skal involvere seg i. Anonymkode: 1f888...765 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #20 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Blir menn gravide? Anonymkode: 0be84...44b Regner med at damer passer på seg selv, så hvis menn gjør det samme, er jo problemet løst? Tips til menn: Ikke ha ubeskyttet sex hvis du ikke vil ta risikoen for at dama blitt gravid. Anonymkode: 6f307...954 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå