Gå til innhold

Samvær for en voldelig far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil retten se på det? Far har besøksforbud og anmeldt to ganger for vold mot mor, volden er av den art som kveling og slag mens mor har barnet i hendene. 
Barnevernet anbefaler ikke samvær, jeg er ikke trygg på far og ikke trygg på at far klarer å ta vare på barnet. 
Ene dagen hater han barnet neste dag vil han til retten å ha full omsorg. 
Jeg vurderer å ta dette til retten, men jeg er usikker. 
siste anmeldelse er under etterforskning nå, der det er svært alvorlig og far kan ende i fengsel. 

Anonymkode: 4bc4c...e53

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitt stille i båten, så lenge han ikke har samvær nå trenger ikke du å rushe no sak som kan ende med at han får det.. ta vare på alt av dokumentasjon. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
monican94 skrev (6 minutter siden):

sitt stille i båten, så lenge han ikke har samvær nå trenger ikke du å rushe no sak som kan ende med at han får det.. ta vare på alt av dokumentasjon. 

Ok, så det er lurest? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, så det er lurest? Ts

Jeg ville ment det ja, hvor gammelt er barnet og har han noen gang hatt samvær? Anmeld hver gang han truer deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha latt ballen ligge i fars hjørne med rettssak. Godt mulig det bare er trusler for å plage deg. Og hvis han går et steg lenger og skaffer advokat, så vil forhåpentligvis advokat realitetsorientere ham. Om han skulle stable på beina en rettssak, så stiller du, med advokat. Vinner han noe samvær, så holder du igjen samvær av hensyn til barnets sikkerhet og vel. Kanskje du får et brev eller to. Men du er barnets mor, du må ta ansvar for at barnet har det bra. Tiden går, barnet blir 12 og meningen skal vektlegges mer og mer. Barnet kan også velge bort samvær. Tiden går, barnet er 18 og myndig, samværskonflikt er over.

Anonymkode: 596af...652

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (7 timer siden):

Jeg ville ment det ja, hvor gammelt er barnet og har han noen gang hatt samvær? Anmeld hver gang han truer deg.

Barnet er knapt et år. 
Ikke hadd noe samvær med barnet alene nei, ikke skiftet bleie, tatt på klær, eller matet. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta noe til retten om ikke han gjør det. Hold tilbake samvær og la tiden jobbe for deg. 

Etter hvert kan det bli et behov å få foreldreansvaret alene om du ikke har det. Det enkleste da er å få noen med kontakt med far til å få ham til å fraskrive seg det en dag han ikke vil ha kontakt, men om det ikke er mulig kan det bli behov for en rettslig prosess. Med en ettåring får du ordnet det meste selv om far har del i foreldreansvaret. 

Anonymkode: 34f96...fb7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (8 timer siden):

Barnet er knapt et år. 
Ikke hadd noe samvær med barnet alene nei, ikke skiftet bleie, tatt på klær, eller matet. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ta noe til retten om ikke han gjør det. Hold tilbake samvær og la tiden jobbe for deg. 

Etter hvert kan det bli et behov å få foreldreansvaret alene om du ikke har det. Det enkleste da er å få noen med kontakt med far til å få ham til å fraskrive seg det en dag han ikke vil ha kontakt, men om det ikke er mulig kan det bli behov for en rettslig prosess. Med en ettåring får du ordnet det meste selv om far har del i foreldreansvaret. 

Ok, jeg synes dette er tøft å stå i, og veldig skummelt. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, jeg synes dette er tøft å stå i, og veldig skummelt. Ts

Det er veldig forståelig. 

Har du oppfølging fra noen? De fleste krisesentre tilbyr støtte i slike situasjoner, uten at dere bor der eller er i den mest akutte fasen av samlivsbrudd med vold. Det kan anbefales. Noen får også lignende hjelp hos barneverntjenesten.

Det kan være nyttig med tanke på en eventuell fremtidig rettsprosess at noen har dokumentert at du har disse bekymringene nå. F.eks fastlegen om du ikke har kontakt med andre. Det vektlegges mer at du forteller om vold nå som det er nært i tid enn om du gjør det i en rettssak om f.eks åtte år. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig forståelig. 

Har du oppfølging fra noen? De fleste krisesentre tilbyr støtte i slike situasjoner, uten at dere bor der eller er i den mest akutte fasen av samlivsbrudd med vold. Det kan anbefales. Noen får også lignende hjelp hos barneverntjenesten.

Det kan være nyttig med tanke på en eventuell fremtidig rettsprosess at noen har dokumentert at du har disse bekymringene nå. F.eks fastlegen om du ikke har kontakt med andre. Det vektlegges mer at du forteller om vold nå som det er nært i tid enn om du gjør det i en rettssak om f.eks åtte år. 

Jeg tok kontakt selv med BV, de støtter meg, jeg prøvde å få tak i de igjen i går men da var den personen ikke på jobb. 
Jeg trenger å ha dem i ryggen kjenner jeg, han truer med å drepe meg, jeg har etterspurt voldsalarm men jeg hører ingenting og etterforskeren er så passiv. Jeg har telefonen konstant klar til å ringe 112. 
Men utad så fremstår han så rolig og snill, det er dette som er vanskelig, men politiet ser at han er voldelig siden de har gitt han besøksforbud. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg og kjemp for en voldsalarm. Du må ringe kontaktpersonen din hos politet annen hver dag og fortelle hvor redd du er. Politet er altfor trege i disse sakene. 

Anonymkode: a279e...60f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tok kontakt selv med BV, de støtter meg, jeg prøvde å få tak i de igjen i går men da var den personen ikke på jobb. 
Jeg trenger å ha dem i ryggen kjenner jeg, han truer med å drepe meg, jeg har etterspurt voldsalarm men jeg hører ingenting og etterforskeren er så passiv. Jeg har telefonen konstant klar til å ringe 112. 
Men utad så fremstår han så rolig og snill, det er dette som er vanskelig, men politiet ser at han er voldelig siden de har gitt han besøksforbud. Ts

Har du dette skriftlig? Helt horribelt at politiet ikke tar dette alvorlig etter alle drap på kvinner de siste årene. Kan du få råd av et krisesenter? 

Anonymkode: fec2d...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks fikk fengselsdom for vold mot meg. Da kan slapp ut fikk han i retten tilkjent samvær med barnet. Det var helt grusomt :( Barnet måtte dra på samvær og lang historie kort: Far utsatte også barnet for vold. Han fikk ny fengselstraff for det. Både jeg og barnet har fått voldsoffererstatning. Vi har begge fortsatt skader etter volden. 

Jeg er bitter for at retten ga far samvær, enda de visste hvor ustabil han var, og dermed også er ansvarlig for det barnet ble utsatt for. Foreldrenes rettigheter står fortsatt sterkere enn barnet rett til trygghet og beskyttelse. Det er trist og skammelig. 

Anonymkode: 774d2...fe5

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tar du det til retten kan man nesten garantere at han får noe slags samvær siden han ikke har vært voldelig mot barnet dessverre. Forhåpentligvis samvær med tilsyn.

Så lenge det ikke foreligger en dom for samværet bryter du ingen lover ved å holde tilbake samvær. Det beste du kan gjøre er å sitte stille i båten og bare nekte samvær.

Anonymkode: b5db2...0d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du dette skriftlig? Helt horribelt at politiet ikke tar dette alvorlig etter alle drap på kvinner de siste årene. Kan du få råd av et krisesenter? 

Anonymkode: fec2d...b98

Nei, derfor jeg prøver å få tak i de igjen, jeg må ha de i ryggen min. Jeg tror ikke han kommer til å drepe meg, jeg vet han kommer til å gjøre det. Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar du det til retten kan man nesten garantere at han får noe slags samvær siden han ikke har vært voldelig mot barnet dessverre. Forhåpentligvis samvær med tilsyn.

Så lenge det ikke foreligger en dom for samværet bryter du ingen lover ved å holde tilbake samvær. Det beste du kan gjøre er å sitte stille i båten og bare nekte samvær.

Anonymkode: b5db2...0d3

Da gjør jeg det. Volden han har utført er mens jeg har holdt barnet i hendene, han har tatt kvelertak, slått meg mens barnet har vært i hendene. Jaget meg ut av huset med babyen på 3mnder  i hendene i vinter, vi hadde lite klær på. Denne mannen er farlig. Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Støtter dette

Anonymkode: 774d2...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Er far narsissist så har han snart masse samvær. Norske stat er analfabeter på narsissisme og forveksler dem med voldelige drittsekker.

Anonymkode: acd6c...784

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er far narsissist så har han snart masse samvær. Norske stat er analfabeter på narsissisme og forveksler dem med voldelige drittsekker.

Anonymkode: acd6c...784

Han er ikke en narsissist, men alvorlig psykisk syk. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...