Gå til innhold

Protein protein protein protein

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, aldri, for "fruktsukker", altså fruktose, er nesten alltid laget av genmanipulert mais, og det ser slik ut: Fruktsukker – Wikipedia

Mens frukt ser slik ut:
 image.png.21deb4255db97139d74c60cdfcbabd72.png

Og det de har studert i den andre linken din er grønn te, altså dette: image.png.48720564239322e678ffe52b2e70cb59.png
ikke frukt og grønnsaker.

Det blir veldig vanskelig å diskutere når en ikke en gang skjønner hva en selv linker til.

Anonymkode: 165d7...f3d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og grønn te har forresten koffein, som stresser kroppen og som er et rusmiddel, så det å sammenligne det med frukt og grønnsaker er helt bortreist. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, aldri, for "fruktsukker", altså fruktose, er nesten alltid laget av genmanipulert mais, og det ser slik ut: Fruktsukker – Wikipedia

Mens frukt ser slik ut:
 image.png.21deb4255db97139d74c60cdfcbabd72.png

Og det de har studert i den andre linken din er grønn te, altså dette: image.png.48720564239322e678ffe52b2e70cb59.png
ikke frukt og grønnsaker.

Det blir veldig vanskelig å diskutere når en ikke en gang skjønner hva en selv linker til.

Jeg vet godt hva jeg linker til, og du bør lese mer enn overskrifter. To grupper spiste kun kjøtt i tre uker med to uker "wash out" før intervensjon. Den ene intervensjonen var kjøtt med grønn te-ekstrakt og den andre uten GTE. De visste ikke om de fikk med GTE eller ikke, og det gjorde ikke forskerne heller (double-blinded).

"Since no long-term effects of GTE were observed, the study essentially served as a fruit and vegetables depletion study"

"During the wash-out weeks the subjects excluded flavonoid-containing foods from their diet. Tea, wine, spices, chocolate, cocoa and all products containing fruits, berries and vegetables, except potatoes and carrots were excluded from their diet."

Anonymkode: edfe3...d2b

• Nyttig 5
Skrevet

Nå avsporer dere proteintråden veldig her 

Anonymkode: 1869f...bd7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå avsporer dere proteintråden veldig her 

Anonymkode: 1869f...bd7

Egentlig ikke, vi har en representant for ekstrem "protein, protein, protein" her, og jeg og andre som forsøker å tilbakevise at alt handler om det.

Skrevet

Det er en trend ja, men det er ikke dermed sagt at proteiner ikke er viktig, og at man bør sikte mot et høyt inntak om man å ønsker å bygge muskelmasse. Eller bare opprettholde, man trenger mer proteiner med alderen.

Det ligger jo også vitenskap bak dette, så at det bare blir "dyr urin" er jo feil. Det er vel heller noe man sier om en del vitaminer, for der er det en øvre grense for hva kroppen klarer å ta opp, så resten skilles ut i urinen. Proteinen brukes jo av kroppen. Da kan du jo kalle all mat du betaler for, for dyr urin... 

Poenget er vel kanskje at man normalt sett liksom skal få nok proteiner gjennom kosten, så det er overflødig. 

For meg er det ikke overflødig, da. 

Jeg trener styrke 3 ganger i uken, det var først da jeg fikk fokus på proteiner og så at jeg måtte øke det inntaket, at jeg virkelig begynte å både se og kjenne resultater og fremgang. Men jeg må ha fokus på det også, jeg får ikke nødvendigvis 120g protein daglig gjennom bare det jeg vanligvis spiser.

Det er mye markedsføring i det da, de smeller "proteinrik" på osten og tar seg mer betalt for den, så har den akkurat samme proteininnhold som vanlig Norvegia liksom. Folk liker jo å kjøpe ting de føler er sunne, så dagligvare vil jo alltid hive seg på sånt. Lite salt, fettfri, rikt på antioksidanter eller fiber eller whatever. Karbohydrater var faktisk noe man reklamerte med en stund, New Energy var liksom rene sportssjokoladen. Men så ble jo karbohydrater djevelen, og så begynte det å stå uten sukker og uten tilsatt sukker på alt. 

Nå står det protein på alt som har det i seg.

Er du opptatt av kost, så les næringsinnholdet bakpå.. mye innpakning er jo misvisende. 

Anonymkode: b0727...edb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...