Natu Skrevet 27. september 2025 #21 Skrevet 27. september 2025 Tubaluba skrev (20 timer siden): Jeg fikk Cipralex av legen for ca 2 år siden, i en veldig tøff fase i mitt liv pga barn med spesielle behov. Barnet sliter fremdeles, men jeg opplever å takle det så uendelig mye bedre. Og ikke bare det! Jeg hadde tidligere STOR skrekk for å holde taler og generelt snakke i forsamlinger. Det takler jeg fint nå (elsker det ikke, men jeg gruer meg ikke gal i forkant og det går også fint der og da). Dette har løftet meg jobbmessig; sjefen la mer merke til meg pga økt trygghet og at jeg bød mer på meg selv. Jeg er ikke lenger en grå mus som unngår lunch mm. I tillegg så tappes jeg ikke lenger av sosial kontakt, tvert imot så får jeg påfyll. Mine relasjoner er blitt bedre og jeg føler jeg har så mye mer trygghet og glede å by på. Opplever at mange vil bli kjent med og snakke med meg, noe som er nytt for meg, jeg forsvant mer i mengden. Finner ingen annen forklaring enn at det er medisinen som har hjulpet meg. Flere som har opplevd det samme? Jeg prøvde for øvrig å droppe Cipralex noen dager, og opplevde da å få angstlignende symptomer. Veldig ubehagelig. Så jeg er antagelig litt avhengig av medisinen... Jeg opplevde at Cipralex fjernet nesten alle de stygge tankene jeg hadde om meg selv(jeg var på randen til å ta livet mitt, for jeg følte meg som en belastning for alle). Når de forsvant så jeg mye klarere og ble mye mindre "selvopptatt". Cipralex reddet livet mitt. 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå