Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #1 Skrevet 24. november 2002 Jeg tror det er mange flere enn vi tror som er fattige her i landet. Og da mener jeg mennesker som må snu på hver krone både 1 og 2 ganger... Har selv vært fattig en gang, alene på hybel med dårlig betalt jobb i en fremmed by. -måtte spare på utgifter til bind, brukte dopapir som jeg buntet sammen -spiste mye havregrøt og posesuppe med melboller -nye klær hadde jeg aldri, lappet sammen de plaggene jeg hadde hvis noe skjedde med de -gikk til jobb og overalt, hadde ikke råd til buss, hadde hverken bil eller sykkel -ble tynn og feilernært, og var mye syk. Men hadde ikke råd til hverken lege eller medisiner -samlet tomflasker hver kveld for å "spe på inntekten" .....det var et slit.... Er SÅ glad for at jeg har det bedre nå. Kanskje jeg kunne gått til sosialen, men jeg visste ikke om at noe sånt fantes på den tiden, jeg var ung. Familie har jeg ikke. Har aldri hatt problemer med narkotika eller noe sånt! Likevel hadde jeg det sånn. Helt forjævlig. Selv nå er jeg flink til å spare, og bruker så lite toalettpapir jeg kan, og spiser veldig lite "unyttig" mat som brus, snop og så videre. Selv om jeg nå har 5000 i måneden å leve for etter at leien er betalt, så klarer jeg ikke å "slippe meg løs" økonomisk. Har dårlig samvittighet fordi jeg trenger PC med internett i jobben min, for det er dyrt å ha det. Jeg vet så altfor godt hva det vil si å være fattiglus................... Jeg håper det er veldig få som er i denne situasjonen idag. Kanskje flere vil skrive om sine "fattige år", hvis jeg her oppfordrer om det... Slik at de som kanskje sliter litt, vet at de ikke er alene...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. november 2002 #2 Skrevet 24. november 2002 Har dårlig samvittighet fordi jeg trenger PC med internett i jobben min, for det er dyrt å ha det. Det er selvfølgelig trist og ha det slik som du har det men sitatet fra deg ovenfor henger ikke på greip. Du kan ikke ha dårlig samvittighet fordi du trenger en PC i jobben din- det er jo regelrett tullball. Forøvrig synes jeg det er godt og høre at du har det bedre nå. Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange i fattigdom her på KG- de fleste lever med normal økonomi selv om noen har det trangere enn andre. Men å ikke ha råd til bind & toalettpapir er for ekstremt. Og har du ikke råd til lege hjelp så har du faktisk krav på gratis behandling. Det virker på meg som om du rett og slett ikke har undersøkt alle mulighetene som finnes for støtte når man er i en slik situasjon- og det er dessverre din egen feil. Milla
Gjest Starya Skrevet 24. november 2002 #3 Skrevet 24. november 2002 Det virker på meg som om du rett og slett ikke har undersøkt alle mulighetene som finnes for støtte når man er i en slik situasjon- og det er dessverre din egen feil. ..nå fortalte jo gjesten om en periode som lå et godt stykke tilbake i tid da.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. november 2002 #4 Skrevet 24. november 2002 ..nå fortalte jo gjesten om en periode som lå et godt stykke tilbake i tid da. Jada, jeg vet det. Men skulle ønske Gjest hadde sagt hvor gammel hun er. Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå