Gå til innhold

Hvordan fungerer depositum garanti?

Fremhevede innlegg

Skrevet

La oss si at du må betale 21.000 depositum. Med depositum garanti betaler du 210 per mnd? Og hva skjer da når du har betalt 21.000?  Trenger du ikke åå betale mer? Får du pengene "tilbake" når du flytter ut? Tjener noen penger på det, hvis du bruker depositum garanti? Koster det på ei eller annen måte mer enn når du betaler depositum rett inn i depositumkonto? Det blir anbefalt for 'det er så bra', men jeg har følelse at jeg blir lurt og at depositum garanti er til fordel for andre og ikke meg.

Anonymkode: eefbe...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke igjen pengene. En depositumgaranti virker ved at du betaler et beløp til firmaet som tilbyr garantien, og så stiller de sikkerhet for at de betaler utleier dersom det kommer et krav mot depositumet på ubetalt leie, skader e.l. (Men de krever deg for pengene i ettertid). Du får ikke igjen beløpet du betaler inn, disse pengene er prisen du gir for å slippe å binde opp fullt depositum.

Skrevet

Anbefaler det ikke om du absolutt ikke MÅ. 

Anonymkode: 286ae...d12

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 11.06):

La oss si at du må betale 21.000 depositum. Med depositum garanti betaler du 210 per mnd? Og hva skjer da når du har betalt 21.000?  Trenger du ikke åå betale mer? Får du pengene "tilbake" når du flytter ut? Tjener noen penger på det, hvis du bruker depositum garanti? Koster det på ei eller annen måte mer enn når du betaler depositum rett inn i depositumkonto? Det blir anbefalt for 'det er så bra', men jeg har følelse at jeg blir lurt og at depositum garanti er til fordel for andre og ikke meg.

Anonymkode: eefbe...681

Les vilkårene. De fleste beskriver det ganske greit, som via hybel.no. Det er noen som tjener på det, og du taper om man sammenligner med vanlig depositumskonto som ikke vil koste deg noe, sett at du har pengene tilgjengelig.

Med garantien fra Tryg så betaler du et engangsbeløp, som du ikke får tilbake. Nærmere 3000,- om de skal garantere for 21k.

Det er "så bra" i følge noen, fordi man slipper å bruke disponible midler på det. Men at man taper på det i kroner og øre er rimelig sikkert.

Anonymkode: 1b5c0...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...