Gå til innhold

Ille lukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dater en mann og merket at det luktet vondt fra underlivet hans selv om han hadde dusjet. Jeg ble litt skuffet og synes det er vanskelig å si fra. Hva bør jeg gjøre – og er det noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: e07f8...bf3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt kvalm og avsluttet det. 

Anonymkode: b344c...e8c

Skrevet

Men han er en så bra fyr...

Skrevet

Vask han du. Og sjekk om han ikke har sopp? 

Anonymkode: b78f8...fc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om han er så bra vil han ta det godt i mot. Men si ifra på en skånsom måte

Jeg derimot dumpet ei pga samme tilfelle

Anonymkode: f5193...5ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være sopp. Datet en veldig renslig kar en gang som hadde det. Kan komme av for mye dusjing/såpe. 

Anonymkode: 6bf0e...52d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan være sopp. Datet en veldig renslig kar en gang som hadde det. Kan komme av for mye dusjing/såpe. 

Hvordan sa du ifra?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg dater en mann og merket at det luktet vondt fra underlivet hans selv om han hadde dusjet. Jeg ble litt skuffet og synes det er vanskelig å si fra. Hva bør jeg gjøre – og er det noen som har opplevd det samme?

Det kan være sykdom eller medisinsk tilfelle. 

Som regel er det dårlig hygiene over tid. Når man da vasker seg en gang, vil det gamle rute ut ganske fort. (Det blir ikke borte, men overdøvet/dempet av såpe.

Jeg hadde avsluttet. Man lukter ikke bedre etterhvert i et forhold når man da blir avslappet. I beste fall er man like nøye som i starten, men ofte ikke 🤭

Anonymkode: 38379...226

• Nyttig 3
Skrevet

Hvis han er en sykt bra fyr men har lukt uavhengig om han dusjer så ville jeg ikke dumpet han av den grunn. Kjøp en canesten til han. Kan være så enkelt som sopp infeksjon 😅

Anonymkode: 377c2...b61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan sa du ifra?

Det husker jeg ikke helt for det er så lenge siden. Jeg var ganske ung. Tror jeg nevnte som hint at man ikke skal vaske seg for mye der med såpe . At man får sopp av det. 

Skrevet

Er veldig i tvil … 😐 

Skrevet

Tror han svetter mye også. Kan hende det har noe å si? 

Skrevet

Jeg tenner på lukt, spesielt svettelukt. Så jeg tenner best på mannen når han ikke har dusjet på noen dager (uker). Gjorde det ikke med eksen, klarte ikke lukten av han. Konkludert at jeg er mer seksuell kompatibel med han nye enn eksen. 

Vet ikke om det kan være det samme hos ts, siden hun synes det lukter ille. Så ja det kan være sykdom, sopp eller dårlig vask.

Vanskelig å si fra om noe sånt, kanskje sagt noe som at kvinner kan få sopp eller annen dritt hvis mannen ikke er ren nedentil. Kanskje det får han til å tenke ?

Anonymkode: caa78...e86

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenner på lukt, spesielt svettelukt. Så jeg tenner best på mannen når han ikke har dusjet på noen dager (uker). Gjorde det ikke med eksen, klarte ikke lukten av han. Konkludert at jeg er mer seksuell kompatibel med han nye enn eksen. 

Vet ikke om det kan være det samme hos ts, siden hun synes det lukter ille. Så ja det kan være sykdom, sopp eller dårlig vask.

Vanskelig å si fra om noe sånt, kanskje sagt noe som at kvinner kan få sopp eller annen dritt hvis mannen ikke er ren nedentil. Kanskje det får han til å tenke ?

Anonymkode: caa78...e86

Enig i dette! 

Lukten av dårlig vask er ganske gjenkjennbar og da hadde jeg trolig avsluttet. Ikke fordi det ikke kan bedres, men fordi en mann som bryr seg så lite i starten av ett forhold blir neppe bedre senere heller.

Noen som spiser en veldig streng ketogen diett lukter også rart, metallisk eller aceton lukt. 

Sopp er en mulighet, da flasser det gjerne og er andre tegn i tillegg. Jeg hadde sagt at jeg ofte får sopp når det blir ubalanse i pH verdien der nede og siden dere har sex så bør han også ta en kur ellers smitter dere hverandre. 

Svett mann kan lukte grusomt og himmelsk… det kommer helt an på tiltrekningen og den biologiske kompabiliten.

Kort oppsummert, mannen må lukte godt. Kun forbipasserende grunner er gode nok til å holde ut med en mann som ikke lukter himmelsk når han er litt svett og god.

Anonymkode: b0b84...b3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En som ikke reagerer på egen kroppslukt og tar noen grep er ikke noe å samle på. Det er ikke din jobb å påpeke dette til en voksen mann. 

Anonymkode: b344c...e8c

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at mannen bruker feil såpe i dusjen. Han bør bruke intimsåpe, og ikke dusjsåpe. 

Han lukter fordi PH-verdien hans er feil.

Anonymkode: 5470e...1ac

Skrevet

Merkelig fenomen. Det har vært tråder om tilsvarende før også. 

Sykdommer og sopp har jeg ikke greie på. Men det bør man jo sjekke opp. 

Synes innlegg #14. Kommer med mye bra punkter. 

Ellers skjønner jeg ikke det med såpe. I over 50 år har jeg (mann) brukt helt tilfeldige såper. Aldri fått sopp. Aldri slitt med vond lukt. 

Før dusjet jeg bare nesten hver dag. Nå dusjer jeg hver dag. Vet ikke om man har lettere for å lukte rart og gammelt med alderen, men jeg reagerer av og til på mine kolleger som lukter en blanding av våt hund og dritt av og til.  Men jeg tror jeg reagerer veldig lett på lukter. Så jeg har helt paranoia på lukt. 

Fra kjæresten fikk jeg høre at en av de tingene hun likte veldig godt med meg var at jeg alltid luktet godt. 

Jeg kan merke selv at jeg lukter hvis jeg slurver, feks på teltturer, primitive hytteturer ol. Det skal ikke så mye til. 

Så jeg kan tenke meg at de som slurver ender med å lukte vondt. Gjerne permanent. 

Vanlige feil:

1) vasker seg for sjelden 

2) vasker seg for dårlig. Særlig hvis man er hårete nedentil. Hjelper ikke at man dusjer dersom man ikke vasker seg, men går ut av dusjen med ræva full av danglebær og kukost.

3) vasker undertøyet for dårlig og bruker underbuksa mer enn 1 døgn. 

Ellers, dette med sykdommer, sopp ol. er et annet kapittel. 

Jeg skjønner ikke problemet med å si i fra om ting. Jeg mener man er emosjonelt avstumpet og umoden dersom man mener det er bedre å rømme vekk fra forholdet enn å si i fra hva som plager en. Men man trenger ikke få mange sjanser heller. Dersom han får beskjed men ikke gjør noe med det, så er det ikke lukten som er problemet i forholdet. 

Anonymkode: 56945...1f8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ganske sikker på at mannen bruker feil såpe i dusjen. Han bør bruke intimsåpe, og ikke dusjsåpe. 

Han lukter fordi PH-verdien hans er feil.

Hvis pH-verden i kroppen endrer seg, så dør man. Så det er neppe det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis pH-verden i kroppen endrer seg, så dør man. Så det er neppe det. 

Jeg er mann selv, og får vond lukt i underlivet om jeg ikke bruker såpe med lav PH-verdi. Men bruker jeg riktig såpe lukter det ingen verdens ting. 

Underliv har lav PH. PH-en er sur. Den skal ligge på mellom 3,8-4,5. Mens hud generelt ligger på 4,5 - 6,0. 

Da sier det seg selv at man kan ikke vaske seg med bodywash som er designet for hud på 4,5-6,0 i underlivet som krever 3,8-4,5.

Dr.Greve intimvask har en PH-verdi på 3,5. Han bør vaske seg med denne... Fast. Hver dag x 3 ganger pr dag. Da blir han kvitt lukta for godt, og kuken vil ikke lukte noe som helst.

• Nyttig 1
Skrevet

Har lest kommentarene deres. Når jeg tenker meg om så hadde han intimsåpe i dusjen.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...