Gå til innhold

Meldinger med mann fra singelgruppe

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette burde egentlig vært spurt om under psykologi, men finner ikke noe emne her som handler om psykologi. Kan være at jeg leter feil.

Det handler om kontakt med en fra en singelgruppe der flere ønsker venner og ikke kjærester. Har meldt med en derfra i 4 dager. Utrolig hyggelig mann, mye til felles og (selvfølgelig) noen ulikheter.

Jeg ønsker ikke å melde 24/7, han meldte ofte, og jeg syntes det ble for mye. Jeg hadde sagt fra om at jeg antagelig ikke er ute etter forhold, føler jeg lever i en venninneverden og vil ha litt mannevenner også.

I går sa jeg fra om at det er for mye meldinger for meg, og forklarte hvorfor, på en høflig måte. Men, han ville visst ikke lytte og fortsatte bare. Også i natt. "God morgen" melding i 4 tida i natt, og 3 meldinger til. I dag sa jeg fra på ny om at det blir for mye meldinger.

Det første han svarte var at "alt med meg er feil", altså alt er feil med ham. Jeg syntes det var en rar ting å komme med, jeg har kun sagt jeg synes det blir for tett/for mye kontakt for raskt o.l. Så jeg skrev det. Da kommer det: "du har problemer og må få hjelp ", altså, han snudde det hele mot meg og begynte beskylde meg. 

Så, det jeg nå undrer meg over, hva er dette slags person, og oppførsel? 
Kjører over andre sine ønsker i forhold til hvordan kontakt bør være. 
Synes synd i seg selv (skrev alt er feil med ham) når han ble konfrontert om at det fortsatt er for mye meldinger. 
Og tilslutt så snur han det hele og beskylder meg for at jeg har problemer.

Hersketeknikk (snur det over på meg)? Offer? De to tingene virker litt motsatt av hverandre 

Anonymkode: 2beb1...c5d

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare blokk og gå videre med livet ditt, dette kan ikke du fikse.

Anonymkode: 84930...97c

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Bare blokker. Det hadde jeg gjort. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare blokk og gå videre med livet ditt, dette kan ikke du fikse.

Anonymkode: 84930...97c

Har blokka, men undrer meg over hva dette var 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det første han svarte var at "alt med meg er feil", altså alt er feil med ham. Jeg syntes det var en rar ting å komme med, jeg har kun sagt jeg synes det blir for tett/for mye kontakt for raskt o.l. Så jeg skrev det. Da kommer det: "du har problemer og må få hjelp ", altså, han snudde det hele mot meg og begynte beskylde meg. 

Ooooookay du ser i allefall hvorfor han er singel

Anonymkode: 40047...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en mann uten sosiale antenner. Finnes en god del av dem.

Anonymkode: a6843...33e

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så viktig? Kan være mange ting, det du burde bare fokusere på er hvordan det føles for deg. Vi bruker aaaaaltfor mye tid til å præve å forstå andre når vi bare bør stikke fra det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig? Kan være mange ting, det du burde bare fokusere på er hvordan det føles for deg. Vi bruker aaaaaltfor mye tid til å præve å forstå andre når vi bare bør stikke fra det. 

Det er sant, men så er jeg veldig skrudd sammen slik at jeg ønsker å forstå menneskesinn. Synes det er utrolig spennende. Kanskje derfor jeg tiltrekker de snodigste mennene 😄 Som jeg skrev i starten, skulle vært postet som psykologi-emne, fant ikke noe som passet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Manglende sosiale antenner, eller lovebombing som ikke fungerte på deg. 

Anonymkode: aaa4b...2b1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette burde egentlig vært spurt om under psykologi, men finner ikke noe emne her som handler om psykologi. Kan være at jeg leter feil.

Det handler om kontakt med en fra en singelgruppe der flere ønsker venner og ikke kjærester. Har meldt med en derfra i 4 dager. Utrolig hyggelig mann, mye til felles og (selvfølgelig) noen ulikheter.

Jeg ønsker ikke å melde 24/7, han meldte ofte, og jeg syntes det ble for mye. Jeg hadde sagt fra om at jeg antagelig ikke er ute etter forhold, føler jeg lever i en venninneverden og vil ha litt mannevenner også.

I går sa jeg fra om at det er for mye meldinger for meg, og forklarte hvorfor, på en høflig måte. Men, han ville visst ikke lytte og fortsatte bare. Også i natt. "God morgen" melding i 4 tida i natt, og 3 meldinger til. I dag sa jeg fra på ny om at det blir for mye meldinger.

Synes synd i seg selv (skrev alt er feil med ham) når han ble konfrontert om at det fortsatt er for mye meldinger. 

Hersketeknikk (snur det over på meg)? Offer? De to tingene virker litt motsatt av hverandre 

Hvilken singelgruppe var dette? For de seriøse single på facebook? Har lurt på det der, å melde meg inn i en sånn gruppe på facebook. Men nå vet jeg ikke om jeg tør, ikke etter å ha lest denne tråden her. 

Anonymkode: 9d930...85e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er en ganske normal måte å beskytte seg på. Istedet for å ta innover seg kritikk og akseptere avvisning eller kritikken, så snus den i retur. Ganske normalt for lite reflekterte personer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden):

Dette er en ganske normal måte å beskytte seg på. Istedet for å ta innover seg kritikk og akseptere avvisning eller kritikken, så snus den i retur. Ganske normalt for lite reflekterte personer.

Var ikke bare lite reflektert han der, men helt tett 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var ikke bare lite reflektert han der, men helt tett 😅

Høres vel ut som en med dårlig selvtillit og sikkert dårlig selvfølelse. Litt mye jobb vil jeg tro

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Typisk narsissistiske menn. Love bombing og snur all kritikk mot deg

Anonymkode: 7bff9...3f7

• Nyttig 4
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (17 minutter siden):

Høres vel ut som en med dårlig selvtillit og sikkert dårlig selvfølelse. Litt mye jobb vil jeg tro

Ja sterke narsissistiske trekk, stort og sårbart ego pga lavt selvbilde, alt de sekv er redd for påfører de andre uten å tenke over hvordan det føles. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke tenk så mye over det. Vær glad du oppdaget det nå.

Anonymkode: 55107...82b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ikke tenk så mye over det. Vær glad du oppdaget det nå.

Anonymkode: 55107...82b

Hadde ingen tanker om forhold eller lignende, så ville ikke skjedd noe verre liksom. Det er nysgjerrighet, hva var vitsen med slik voldsom oppførsel bare jeg sa fra om at det ble for mye meldinger. 

Han visste at jeg ikke var interessert i ham annet enn vennskap 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken singelgruppe var dette? For de seriøse single på facebook? Har lurt på det der, å melde meg inn i en sånn gruppe på facebook. Men nå vet jeg ikke om jeg tør, ikke etter å ha lest denne tråden her. 

Anonymkode: 9d930...85e

FB ja, men ikke den gruppa. Er ei gruppe for en landsdel. Har vært spørreundersøkelse om hva folk ønsker med å være der, de fleste ønsker kontakt med andre single for vennskap og å gjøre ting sammen. De fleste er fra 45 til over 60 år, selv om gruppa er fra 18 og opp

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja sterke narsissistiske trekk, stort og sårbart ego pga lavt selvbilde, alt de sekv er redd for påfører de andre uten å tenke over hvordan det føles. 

Tenkte også det...bare at det han skrev først om at alt han gjør er feil, lignet mer på offerrolle, å synes synd på seg selv. Ser nå når du skriver det, at det også antagelig kan gå under narsissistisk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Manglende sosiale antenner, eller lovebombing som ikke fungerte på deg. 

Anonymkode: aaa4b...2b1

Sannsynligvis en combo

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...