Gå til innhold

Hvordan rangerer du ditt eget utseende, 1-10 (kvinn?

Hvordan rangerer du eget utseende?  

66 stemmer

1. 1. 1 er minst attraktivt, 10 er mest attraktivt

• 1
      6
    • 2
      6
    • 3
      6
    • 4
      8
    • 5
      6
    • 6
      16
    • 7
      7
    • 8
      6
    • 9
      3
    • 10
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig. Livet er for kort til å irritere seg over overfladiske ting.

Anonymkode: c3127...2e9

Utseendet er ikke en overflatisk ting.  Ansiktet er det første folk ser og vurderer deg etter. Deretter kroppen.

Anonymkode: 32a11...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er en treer, kanskje toer uten sminke. Jeg er lite ansiktspen og tynn uten noe særlig former eller muskler. Det går bra, har et relativt godt hode, en god jobb, mann og barn (som heldigvis ligner mer på faren). Det er ikke så viktig for meg å være pen, siden jeg aldri har vært det. (Hvis jeg kunne velge, hadde jeg så klart vært blendende vakker!)

Anonymkode: 31730...6ff

Samme her, kunne ha skrevet denne teksten selv faktisk! Skjønner heller ikke alle de "4 på en dårlig dag, 8 på en god dag"😅 Jeg er på stedet hvil en god 3er, vært det i 40 år nå så er vant med det og har godtatt det. Ikke så mye vits for meg i å doble meg opp spesielt mye.

Anonymkode: 24558...c82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lett i hvilken sammenheng? Det forventes ofte at vi "pene" skal holde oss godt, det er nesten en forpliktelse å ta vare på utseendet når man er "pen". Og det koster både tid og penger.

Anonymkode: 2ae10...4e4

Jeg har prøvd å være mindre pen i ungdomsårene (4). Opplevde at utseendet var så håpløst at det var helt meningsløst å ta vare på kroppen. Gjennomgikk en solid glow up i midten av 20-årene (til en 7er), og er ikke i tvil om hva jeg ville valgt igjen. Pretty privilege er helt reellt. Du har sikkert bare ikke opplevd noe annet. At man pushes til å ta vare på kroppen og utseendet sitt, og faktisk har noe å tape på å la være, er jo bare et fantastisk privilegium som gagner deg selv.

Anonymkode: 4c150...6c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har prøvd å være mindre pen i ungdomsårene (4). Opplevde at utseendet var så håpløst at det var helt meningsløst å ta vare på kroppen. Gjennomgikk en solid glow up i midten av 20-årene (til en 7er), og er ikke i tvil om hva jeg ville valgt igjen. Pretty privilege er helt reellt. Du har sikkert bare ikke opplevd noe annet. At man pushes til å ta vare på kroppen og utseendet sitt, og faktisk har noe å tape på å la være, er jo bare et fantastisk privilegium som gagner deg selv.

Anonymkode: 4c150...6c5

Nysgjerrig på hvordan du ble behandlet som pen vs  mindre pen ?

Anonymkode: 7b4cf...086

Skrevet

Er tier på alle områder når eg føler meg bra og en null de dagen som ikke er like bra (spesielt under pms og menstrasjon). For meg er handler utseende mitt om hvordan eg føler meg. Kan se i speilet og det reflekterer hvordan eg har det. Pms liker ikke det eg ser, etter menstrasjon tenker eg wow😂 

Anonymkode: dba23...87c

Skrevet

Det kan eg svare på. La på meg 30 kg etter fødsel. Gikk de ned igjen på noen år. Visste ikke at eg var privilegert, da utseende er noe eg har «skammet» meg litt over. Folk har ofte stilt slike spørsmål og sagt eg ikke aner hvor fælt livet er siden eg er så pen. Det er selvfølgelig ikke sant. Eg hadde en vond barndom der utseende mitt blei brukt av mine foreldre for å oppnå fordeler for seg selv. Følte meg som en vare, et middel for at de skulle oppnå kontakt med «fiffen». Det gjorde at eg fokuserte på andre deler av meg selv, intelligens, humor osv. ting som kun var mine.

Tilbake til spørsmålet ditt, største forskjellen er folk lytter når eg snakker. Folk er interessert i det eg sier. Eg blir ikke avfeid. Meget sjeldent avbrutt. Eg er synlig (selvom eg ikke vil være det). Eg blir sett, folk vil hjelpe meg med ting (selvom eg ikke etterspør det). Dette oppleves mest med menn selvsagt. Var veldig rart at 30 kg hadde så masse å si, er jo fremdeles det samme menneske. Så baksiden er jo at eg ikke har lyst til å bli sett/ glodd på, fulgt etter osv. Eg vil bli møtt med den grunnleggende respekten eg møter andre mennesker med og synes det er skuffende  at utseende, yrke, prestasjoner er avgjørende for noen mennesker. Kvittet meg med overvekten. Og menn smiler, er hyggelige, fniser, gjør triks og er glade rundt meg igjen. Det gjør faktisk hverdagen mye bedre, det er digg å få komplimenter på hvor fantastisk de synes eg er, selvom eg vet de egentlig ikke kjenner meg godt nok til å mene det. Og det er gøy å flørte og vitse, så må man være tydelig på grenser og lurt å holde seg unna julebord😂

Andre ting

alltid fått stillinger eg har søkt på, må påpeke at eg er svært dyktig også, men trur nok arbeidsgiver ser en fordel av et pent ansikt utad.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan eg svare på. La på meg 30 kg etter fødsel. Gikk de ned igjen på noen år. Visste ikke at eg var privilegert, da utseende er noe eg har «skammet» meg litt over. Folk har ofte stilt slike spørsmål og sagt eg ikke aner hvor fælt livet er siden eg er så pen. Det er selvfølgelig ikke sant. Eg hadde en vond barndom der utseende mitt blei brukt av mine foreldre for å oppnå fordeler for seg selv. Følte meg som en vare, et middel for at de skulle oppnå kontakt med «fiffen». Det gjorde at eg fokuserte på andre deler av meg selv, intelligens, humor osv. ting som kun var mine.

Tilbake til spørsmålet ditt, største forskjellen er folk lytter når eg snakker. Folk er interessert i det eg sier. Eg blir ikke avfeid. Meget sjeldent avbrutt. Eg er synlig (selvom eg ikke vil være det). Eg blir sett, folk vil hjelpe meg med ting (selvom eg ikke etterspør det). Dette oppleves mest med menn selvsagt. Var veldig rart at 30 kg hadde så masse å si, er jo fremdeles det samme menneske. Så baksiden er jo at eg ikke har lyst til å bli sett/ glodd på, fulgt etter osv. Eg vil bli møtt med den grunnleggende respekten eg møter andre mennesker med og synes det er skuffende  at utseende, yrke, prestasjoner er avgjørende for noen mennesker. Kvittet meg med overvekten. Og menn smiler, er hyggelige, fniser, gjør triks og er glade rundt meg igjen. Det gjør faktisk hverdagen mye bedre, det er digg å få komplimenter på hvor fantastisk de synes eg er, selvom eg vet de egentlig ikke kjenner meg godt nok til å mene det. Og det er gøy å flørte og vitse, så må man være tydelig på grenser og lurt å holde seg unna julebord😂

Andre ting

alltid fått stillinger eg har søkt på, må påpeke at eg er svært dyktig også, men trur nok arbeidsgiver ser en fordel av et pent ansikt utad.

Så alt det motsatte av dette opplevde du da du veide 30 kg mer ? Forandret kroppen din seg veldig ved vektoppgang, eller hadde du samme figuren bare i større størrelse ?

Anonymkode: 7b4cf...086

Skrevet

Som ung 9

som gammel 2

😊

Anonymkode: 8bc0d...293

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...