AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #1 Skrevet 23. september 2025 Jeg er en av de som virkelig hater å lage mat. Middagslaging er et ork. Ikke har jeg så masse tid heller. Jeg bor alene og har kun meg selv å tenke på. Jeg spiser derfor en del retter fra fjordland, fersk og ferdig osv for da slipper jeg mye styr. Er dette egentlig gode nok middager? Er det sunt? Eller er det helt krise å leve på slike måltider til middag nesten hver dag? Man hører jo mye forskjellig. Anonymkode: 77dee...cf7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #2 Skrevet 23. september 2025 Absolutt ikke. Jeg har spist Fjordland og Fiks Ferdig i flere år. I tillegg til Findus og Lofoten som man bare varmer opp. De har jo et stort utvalg, så man får i seg mange ulike næringsstoffer. Alt fra laks, pytt i panne, lasagne, tikka masala etc. Jeg orker ikke å lage ting fra bunnen av. Vil si det er ti ganger verre å leve på burger og pizza hver dag. Anonymkode: 480f6...4df 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #3 Skrevet 23. september 2025 Nei, duger fint som middag det. Det er jo bare et av dagens måltider 😊 Anonymkode: d2ced...03f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #4 Skrevet 24. september 2025 Fjorland er helt konge. Ekstremt lett å forholde seg til antall kcal inn pr dag. Anonymkode: da8bb...605 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #5 Skrevet 24. september 2025 Det er greie nok middager, men de inneholder nok for lite grønnsaker, generelt sett. Så spørs det hvilke man spiser også, da. Noen er bedre enn andre. Anonymkode: ce266...062
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #6 Skrevet 24. september 2025 Jeg lager middager fra bunnen av bortsett fra pølser, stapper de ikke selv for å si det sånn. De få gangene jeg har prøvd ferdigmat, så har det havnet i søpppelbøtten. Hvordan klarer folk å spise den maten, har de null greie på hvordan skikkelig mat skal smake? Jeg er ingen kokk, men min mat smaker utrolig mye bedre enn ferdig lagd mat fra f.eks. Fjordland. Prøvde Hellstrøm sin mat og det var heller ikke godt 🤮 Lag maten deres selv og det vil gå dere godt her i livet 😊 Anonymkode: abe00...778 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #7 Skrevet 24. september 2025 Det er ikke det du spør om, men hva med å i stedet kjøpe et ferskt stykke fisk, i alle fall innimellom. Det er veldig lett å steke det noen minutter i stekepanne (lettere enn å klippe opp alle de Fjordland-posene og varme opp- jeg gjør begge deler), og spise fisken med f.eks. brød og ferdig salat i pose? Det er 500 ganger bedre og jeg er sikker på at det er sunnere også. Det høres så trist ut med bare Fjordland. Anonymkode: 4a0a9...121 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #8 Skrevet 24. september 2025 Her er mitt tips til enkel mat i hverdagen. Kjøp en pakke bulgur med grønnsaker og bønner (Rema, ev. den med byggryn, ungene mine liker ikke den) og en pakke edamamebønner fra frysedisken (bruker halve om gangen). Kjøp en pakke ferdig salatkylling (ev. strimlet kylling om du gidder, målet er lavterskel) og en pakke woksaus du liker (Hoisin er godt). Varm/stek alt i stekepanna, krydre med det du liker. Da har du en stor porsjon du kan ha i kjøleskapet og ha i wraps gjennom uka, både til lunch og middag. Jeg varmer opp, men kan sikkert spises kaldt. Jeg bruker salat, agurk og tomat og drømmelett eller dressing på også. Samlet er det mye protein, fiber, belgfrukter og grønnsaker. Har du grove wraps i tillegg blir det bra (jeg varmer dem lett i panna for bedre smak). Ellers er ferdigretter gull, spiser ikke annet om jeg er alene hjemme. Når ungene en dag flytter ut kommer jeg sikkert til å leve på dem 😄 De ferske suppene til Rema er gode med et par grove rundstykker til (spesielt gulrot og jordskokk). Anonymkode: c0b00...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #9 Skrevet 24. september 2025 Jeg er ikke noe fiskemenneske, men man kan selvfølgelig bruke det kjøttet/fisken man vil. Fisk ville jeg nok laget til hver dag ikke blandet i resten. Anonymkode: c0b00...4cb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #10 Skrevet 24. september 2025 Jeg bor også alene og skulle egentlig ønske Fjordland var noe for meg, det hadde vært så praktisk. Jeg synest de fleste ferdige middager har en slags guffen bismak som jeg ikke klarer å sette fingeren på. Den eneste Fjordland-retten jeg faktisk liker er kjøttkaker med ertestuing, så det ville jo blitt et vel ensidig kosthold. Samtidig synes jeg Fjordland metter mindre enn de rettene jeg lager selv med samme (eller mindre) kaloriinnhold. Får høyere blodsukker av dem enn mine egne retter også. Men, dersom man synes maten er god, mettende og verdt penga, så er det da godt nok. Anonymkode: facea...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #11 Skrevet 24. september 2025 ALLE Fjordlandrettene burde kommet i en skål man bare kunne sette rett inn i mikroen. Anonymkode: b63d0...0fe 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #12 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lager middager fra bunnen av bortsett fra pølser, stapper de ikke selv for å si det sånn. De få gangene jeg har prøvd ferdigmat, så har det havnet i søpppelbøtten. Hvordan klarer folk å spise den maten, har de null greie på hvordan skikkelig mat skal smake? Jeg er ingen kokk, men min mat smaker utrolig mye bedre enn ferdig lagd mat fra f.eks. Fjordland. Prøvde Hellstrøm sin mat og det var heller ikke godt 🤮 Lag maten deres selv og det vil gå dere godt her i livet 😊 Anonymkode: abe00...778 Vil tro det går Fjorlandspiserne mye bedre her enn deg😊 Anonymkode: da8bb...605 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #13 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er en av de som virkelig hater å lage mat. Middagslaging er et ork. Ikke har jeg så masse tid heller. Jeg bor alene og har kun meg selv å tenke på. Jeg spiser derfor en del retter fra fjordland, fersk og ferdig osv for da slipper jeg mye styr. Er dette egentlig gode nok middager? Er det sunt? Eller er det helt krise å leve på slike måltider til middag nesten hver dag? Man hører jo mye forskjellig. Anonymkode: 77dee...cf7 Eneste er at det er en del salt i de rettene, ellers helt greit. Anonymkode: ab39f...2af
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #14 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lager middager fra bunnen av bortsett fra pølser, stapper de ikke selv for å si det sånn. De få gangene jeg har prøvd ferdigmat, så har det havnet i søpppelbøtten. Hvordan klarer folk å spise den maten, har de null greie på hvordan skikkelig mat skal smake? Jeg er ingen kokk, men min mat smaker utrolig mye bedre enn ferdig lagd mat fra f.eks. Fjordland. Prøvde Hellstrøm sin mat og det var heller ikke godt 🤮 Lag maten deres selv og det vil gå dere godt her i livet 😊 Anonymkode: abe00...778 Og jeg som er kokk forstår at Fjordland er helt ok Ikke alle liker å kokkelere Anonymkode: 43550...b4e 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #15 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lager middager fra bunnen av bortsett fra pølser, stapper de ikke selv for å si det sånn. De få gangene jeg har prøvd ferdigmat, så har det havnet i søpppelbøtten. Hvordan klarer folk å spise den maten, har de null greie på hvordan skikkelig mat skal smake? Jeg er ingen kokk, men min mat smaker utrolig mye bedre enn ferdig lagd mat fra f.eks. Fjordland. Prøvde Hellstrøm sin mat og det var heller ikke godt 🤮 Lag maten deres selv og det vil gå dere godt her i livet 😊 Anonymkode: abe00...778 Havnet i søppelbøtten? Er du 3 år og kaster mat du ikke liker på gulvet eller? Vi spiser opp maten vår, ikke sant. Anonymkode: ab39f...2af 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #16 Skrevet 24. september 2025 Definisjonen av sunt er varierende. Men Fjordland er sammensatt for å få ett variert og balansert måltid. Jeg personlig vil ha mer grønnsaker, noen andre vil ha mer/mindre salt, mer/mindre fett, mer/mindre karbo. Fjordland er enkelt da, fordi du kan lese selv på pakken om hvor mye kalorier det er, hvor mye salt, og andre næringsstoffer. Anonymkode: a3f1c...e0a 2
Blåttvann Skrevet 24. september 2025 #17 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er en av de som virkelig hater å lage mat. Middagslaging er et ork. Ikke har jeg så masse tid heller. Jeg bor alene og har kun meg selv å tenke på. Jeg spiser derfor en del retter fra fjordland, fersk og ferdig osv for da slipper jeg mye styr. Er dette egentlig gode nok middager? Er det sunt? Eller er det helt krise å leve på slike måltider til middag nesten hver dag? Man hører jo mye forskjellig. Anonymkode: 77dee...cf7 Tja... Hvis man aldri lager middag selv må det være veldig bra å spise ulike Fjordland kontra mye annet. Spis gjerne de med rent kjøtt og mye grønnsaker. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #18 Skrevet 24. september 2025 Noen av de er faktisk renvare. Andre er ikke renvare, men nok heller ikke svært UP. Anbefaler å scanne med TryggMat-appen, så har man litt kontroll på hva man får i seg. Anonymkode: d8b63...6fc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #19 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Eneste er at det er en del salt i de rettene, ellers helt greit. Anonymkode: ab39f...2af Er det nå egentlig det? Vil tro mange av rettene inneholder mindre salt enn man selv hadde brukt om man laget tilsvarende fra bunnen av. Anonymkode: e2d2e...cce 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #20 Skrevet 24. september 2025 Fjordland er dyrt og dårlig, hvordan kan man hate å lage mat. Spiser du riktig næring vil du føle deg mye bedre Anonymkode: fc086...0e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå