AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #1 Skrevet 23. september 2025 Dere som har delt foreldreansvat: hvordan deler dere ferier? (Alle ferier). Eller følger dere vanlig "rotasjon"? Anonymkode: 776b7...b3c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #2 Skrevet 23. september 2025 Annenhver jul og påske. Hver høst -og vinterferie hos meg da min eks som regel jobber da, og 50/50 på sommerferien. Anonymkode: 1198f...a2c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #3 Skrevet 23. september 2025 Halvparten av jul/påske/vinter/høst hver, bytter midt i. Med mindre den ene vil reise bort og trenger flere dager. Det er såfall null stress for oss begge om den ene tar hele ferien. Sommer deler vi opp i 2 uker hver gjennom hele ferien, siden barna ikke har lyst å være lenger enn det borte fra den ene forelderen. Så blir oppstykket ferie for oss voksne, men det går også helt greit. Får ta igjen for det tapte med lang, sammenhengende ferie når de er ute av redet 🙂 Anonymkode: 241c7...293
SPOCA Skrevet 23. september 2025 #4 Skrevet 23. september 2025 Sommer er delt med tre uker til far og tre uker til mor. Andre ferier følger vanlig rotasjon. Unntaket er at julaften alltid er hos far, og 1. juledag hos mor. I tillegg er 1. påskedag alltid hos mor.
MissStiles Skrevet 23. september 2025 #5 Skrevet 23. september 2025 Tre uker hver i sommerferien. Annen hver julaften og annen hver nyttårsaften. Vinterferie, påskeferien og høstferien deles i 2 men kommer også ann på om en av partene ønsker å reise bort el ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #6 Skrevet 23. september 2025 Vi tar det som det kommer, sommeren deles ca likt, annenhver jul eller nyttårsaften. Anonymkode: c1a51...4c8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #7 Skrevet 23. september 2025 Jeg jobber i helsevesenet og eksen tar alle feriene jeg jobber (lages f.eks ALDRI hjelpeturnus i jul og påske, så jeg har jobbet påske 7 år på rad og jul tidvis hvert år (julaften dag telles nemlig ikke som å jobbe jul). Vi har et veldig fint og godt samarbeid, så de få feriene jeg får fri samtidig som barna, får jeg ha dem. Jeg er bare lykkelig for at jeg har en eks som er så samarbeidsvillig og har en så fleksibel jobb. Hvis ikke ville jeg hatt ekstremt store problemer med å få ting til å gå rundt. Er umulig å få seg dagjobb, prøvd i flere år på de få stillingene som er utlyst. Anonymkode: b7f11...03c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #8 Skrevet 23. september 2025 Deler juleferien og påskeferien i to, har høstferie og vinterferie annenhvert år. Sommerferien deles også i to, og vi velger uker først annethvert år ifølge avtalen. Men som regel finner vi ut av det sammen så begge får oppfylt sine primære ønsker. Anonymkode: 9c2ea...7f1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #9 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dere som har delt foreldreansvat: hvordan deler dere ferier? (Alle ferier). Eller følger dere vanlig "rotasjon"? Anonymkode: 776b7...b3c Først og fremst snakker vi godt i lag, så vi begge er fleksible. Men i utgangspunktet: Jul: Den ene fra 22.-27, den andre fra 27.-2.januar (annethvert år) Påske: Den ene fra fredag i palmehelgen til onsdagen i den stille uken, den andre fra onsdagen til og med 2.påskedag Sommerferie: 3 uker sammenhengende med hver av oss. Fødselsdager: Arrangerer annethvert år, men inviterer uansett den andre forelderen 17.mai /andre helligdager mai / høstferie / vinterferie: I utgangspunktet annethvert år, men siden jeg vet at de liker å stå slalåm med far i vinterferien, så tar han den ferien, og så får jeg flere av de andre fridagene med de. De er 12 og 7, så vil jo bety at den eldste så smått kan være med å bestemme en del selv. Men tror hun foreløpig synes det er greit slik det er. Anonymkode: 92a0c...eb3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #10 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber i helsevesenet og eksen tar alle feriene jeg jobber (lages f.eks ALDRI hjelpeturnus i jul og påske, så jeg har jobbet påske 7 år på rad og jul tidvis hvert år (julaften dag telles nemlig ikke som å jobbe jul). Vi har et veldig fint og godt samarbeid, så de få feriene jeg får fri samtidig som barna, får jeg ha dem. Jeg er bare lykkelig for at jeg har en eks som er så samarbeidsvillig og har en så fleksibel jobb. Hvis ikke ville jeg hatt ekstremt store problemer med å få ting til å gå rundt. Er umulig å få seg dagjobb, prøvd i flere år på de få stillingene som er utlyst. Anonymkode: b7f11...03c Julaften på dagen er en svart dag, så det stemmer at det ikke teller som «jul». Har mann som jobber på sykehus, han jobber til kl 12 hvert år, med mindre det er lørdag/søndag. Jobbet tidligere på et offentlig kontor, det måtte være bemannet til 12:00 på julaften uansett. Ikke at det kom noen, da… Anonymkode: d136b...984
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #11 Skrevet 24. september 2025 Annenhver jul og nyttår. Ellers følger vi 50/50 fast året igjennom. Prøvde å bytte på ferier, men fungerte aldri for den andre. Så enklere for alle å følge rutiner. Anonymkode: 9b6bc...7bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå