AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #1 Skrevet 23. september 2025 Jeg skjønner hvorfor jeg drakk da jeg var deprimert og slet med angst. Jeg føler meg helt tom for tiden, men føler meg ikke deprimert heller. Er nok bare høsten som har kicket inn. Tar D vitaminer hver dag osv. Alt rundt meg er også helt nytt etter flytting og ny studieretning. Er sikkert bare det, selvom alt føles tomt, men jeg liker det jeg gjør. Jeg har valgt riktig studieretning, men likevel føler jeg meg litt tung i humøret. Jeg savner å drikke, selvom det var et problem. Men det var så deilig måte å flykte på, selvom det gikk for langt. Men noe i meg savner det livet også. Det var jo en trøst. Det gir ikke mening at ting skal være sånn nå. Jeg trives på studiet, har rutine på søvn, lesing, og spising og passer på å spise riktig og variert. Så burde ikke føle det sånn Kan det være depresjon som kommer snikende? Anonymkode: b2524...e4b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #2 Skrevet 23. september 2025 Hvor lenge er "for tiden"? Jeg synes det er litt tidlig med høstdepresjon, det har ikke rukket å bli særlig mørkt enda. Hvis det er depresjon som kommer snikende ville jeg prøvd det jeg kunne å motvirke det. Stå på slik du gjør med gode rutiner og riktig mat. Hvis du greier å fortsette å holde deg unna alkohol så er nok det aller best. Får du vært litt sosial? Hva med aktivitet? Ta vare på deg selv. ❤️ Anonymkode: de87f...ef0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #3 Skrevet 24. september 2025 Det kan fort være depresjon, ja. Har du sjekket B-vitaminer og stoffskifte? Kan også gi lignende symptomer. Blir du verre utover vinteren, så er det nok vinterdepresjon. Lyslampe (minst 10000 lux) kan forebygge noe, ellers aktivitet og å være sosial. Anonymkode: 6e36c...e92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå