Gå til innhold

Hvor høy fart oppnår du på korte intervaller på mølle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 44 her. Jeg løper en del intervaller på mølle. Har aldri vært rask, mer utholden. Nå har jeg kommet meg opp på 17-18 km på 30 sek intervaller. Og er sykt fornøyd selv. Så hørte jeg noen snakke om dette på en fest, og da sier hun ene (godt trent dame på 50 år) at hun løper på 20-21 km i timen på de korte intervallene. Så fort går ikke mine bein tror jeg. Redd for å falle av. Jeg ble litt skuffa. Hva er vanlig for typ damer som trener en del? 

Anonymkode: 82460...a6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinne 44 her. Jeg løper en del intervaller på mølle. Har aldri vært rask, mer utholden. Nå har jeg kommet meg opp på 17-18 km på 30 sek intervaller. Og er sykt fornøyd selv. Så hørte jeg noen snakke om dette på en fest, og da sier hun ene (godt trent dame på 50 år) at hun løper på 20-21 km i timen på de korte intervallene. Så fort går ikke mine bein tror jeg. Redd for å falle av. Jeg ble litt skuffa. Hva er vanlig for typ damer som trener en del? 

Ikke sammenlikne deg med andre. 

Anonymkode: 84296...e10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener en del på Barrys, men jeg er litt pysete når det kommer til spurt på mølla. Min maksfart er 16 km ved sprint. Jeg syns du er flink! Kvinne 37 år her

Anonymkode: dbffe...594

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 36 her, og jeg føler beina stokker seg og at jeg sprinter på 12. Så du er bedre enn meg og mange andre, bare å være fornøyd med egen innsats. 

Anonymkode: 11b87...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på andre ;) og veldig mange møller har topp-fart på 20 km/t også. Jeg er som deg, jeg kan øke sånn at jeg avslutter rundt 17/18 km/t på 30 sek intervaller. Kvinne 36 her. 

Anonymkode: 21e28...813

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du løper fort på intervaller! Drit i hva andre sier, alle møller er ulike og noen folk har en tendens til å skryte på seg.  Jeg hadde ikke klart ditt tempo i det antallet intervaller jeg løper 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ok, dette var oppløftende å høre. Jeg prøver å ikke sammenligne meg med andre, men det er litt vanskelig😅

Skrevet

Jeg har aldri løpt mer enn 16 km/t fordi jeg er redd for å falle av. Ute løper jeg nok hakket raskere, men sannelig ikke særlig mer enn opp mot 18-19 km/t. Det skal også sies at jeg er bare 163 cm høy og kan ikke sammenlikne meg med Langbein :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også så redd for å tryne på den mølla! TS 

AnonymBruker
Skrevet

Det raskeste jeg har prøvd på mølle er 10km/t, og jeg kjenner jeg kan løpe fortere men er redd jeg skal tryne :fnise:  Kan gjette på at 15 er topp for meg. Jeg er 37. Begynte med intervaller med stigning, gikk over til 5k-løping og sone 2:P Jobber nå med å løpe 5k raskere:) 

Anonymkode: 90f71...198

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal ta skryt som det der for god fisk nødvendigvis... Godt mulig hun dama løper 21 km/t, men godt mulig hun smører litt på også. Det er i hvertfall ikke vanlig for damer i 50-årene å løpe så fort.

Anonymkode: 86f3f...ab4

Skrevet

15 - 16. Føler jeg at jeg har mer å gi, øker jeg stigningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode svar. Jeg lover å fortsette min greie, og være fornøyd med det jeg selv får til😍 TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 17.29):

Jeg er også så redd for å tryne på den mølla! TS 

Jeg og! Det finnes en snor du kan hekte på klærne dine, så mølla stopper om du faller. 

Skrevet
miss summers skrev (På 25.9.2025 den 10.11):

Jeg og! Det finnes en snor du kan hekte på klærne dine, så mølla stopper om du faller. 

Fortsatt vondt å falle 🤣

Anonymkode: 6e270...831

Skrevet

Sist var jeg oppe i 17 km/t.Var ikke lenge jeg holdt ut,2 runder bare.Pleier å ha 13+ til vanlig.

Skrevet

Er vel oppe i 19-20. 39 år, alltid vært rask og likt korte distanser fremfor lange. 

Anonymkode: a17a7...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...