Apis Skrevet 25. september 2025 #21 Skrevet 25. september 2025 (endret) Ricky S skrev (57 minutter siden): Nok en kveld med droneaktivitet i Danmark. Jeg kan svært lite om droner, men hvordan er det de klarer å «miste» de når de først er observert? Burde vel klare å følge de med radar eller på en eller annen lur måte til kilden..? Eller? Jeg tenker at det ikke er nødvendigvis all informasjon militæret og politiet ser formålstjent å dele med offentligheten, eller de ønsker å gi inntrykk av at de vet mindre en de vet. Endret 25. september 2025 av Apis 7 6
Stoltskeiv Skrevet 25. september 2025 #22 Skrevet 25. september 2025 Apis skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at det ikke er nødvendigvis all informasjon militæret og politiet ikke ser formålstjent å dele med offentligheten, eller de ønsker å gi inntrykk av at de vet mindre en de vet. Dette! Ikke alt de har lov å fortelle oss vil jeg tro 4 2
Ricky S Skrevet 25. september 2025 #23 Skrevet 25. september 2025 Apis skrev (32 minutter siden): Jeg tenker at det ikke er nødvendigvis all informasjon militæret og politiet ikke ser formålstjent å dele med offentligheten, eller de ønsker å gi inntrykk av at de vet mindre en de vet. Du har nok rett, dette gir mer mening enn at de har klart å rote de vekk etter x antall episoder nå. Blir spennende å se hvor langt over streken de skyldige må tråkke før de blir outet for allmenheten. Noen teorier på hvem det kan være? Russerne er vel de mest åpenbare? 2
Apis Skrevet 25. september 2025 #24 Skrevet 25. september 2025 Ricky S skrev (32 minutter siden): Du har nok rett, dette gir mer mening enn at de har klart å rote de vekk etter x antall episoder nå. Blir spennende å se hvor langt over streken de skyldige må tråkke før de blir outet for allmenheten. Noen teorier på hvem det kan være? Russerne er vel de mest åpenbare? Norsk båt med internasjonalt mannskap, inkl russere Kobler norsk skip til droneaktivitet i Danmark 2
Marihønepøne Skrevet 26. september 2025 #25 Skrevet 26. september 2025 GrønnNellik68 skrev (På 23.9.2025 den 7.24): Eller ett kvikkleire ras så er norge delt i to.. lol.. tragisk. At det skrives om fortvilte folk på flyplasser skjønner jeg lite av.. forstår ikke passasjerer at luftrom blir stengt pga passasjerenes sikkerhet???? Bare klager og klager over at de venter.. Jeg syns det er flott jeg at flypasser og flyselskaper ikke tar noen sjanser. Er sånn det skal være. noen klagde over at de ikke hadde fått mat og drikke på 1,5 time.. stakkars.. har de ikke med seg visakort? Jeg lærte nå på siste flytur at det er lurt med 2 visakort tilfelle det ene ikke virker ha ha ha. Det var vel snakk om litt mer enn halvannen time og hva hjelper det med backup visakort når det ikke finnes noe sted å bruke det? Det at det ikke er tilgang på vann er reelt problematisk og kan bli alvorlig for enkelte ettef relativt kort tid. Ricky S skrev (7 timer siden): Du har nok rett, dette gir mer mening enn at de har klart å rote de vekk etter x antall episoder nå. Blir spennende å se hvor langt over streken de skyldige må tråkke før de blir outet for allmenheten. Noen teorier på hvem det kan være? Russerne er vel de mest åpenbare? Med tanke på at Danmark ser ut til å være av mest interesse er det fristende å mistenke den eneste stormakten som har truet Danmark spesifikt med militære angrep.
Rhodiola Skrevet 26. september 2025 #26 Skrevet 26. september 2025 Tråden er ryddet for avsporing, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, spam og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
Katten.2.0 Skrevet 26. september 2025 #27 Skrevet 26. september 2025 Ricky S skrev (22 timer siden): Nok en kveld med droneaktivitet i Danmark. Jeg kan svært lite om droner, men hvordan er det de klarer å «miste» de når de først er observert? Burde vel klare å følge de med radar eller på en eller annen lur måte til kilden..? Eller? Det er ikke bare-bare å følge droner. De er gjerne såpass små at radar ikke nødvendigvis kan følge dem, og dyktige piloter maskerer gjerne droner ved å bruke terreng. Triangulering av signalene er ikke akkurat standard heller, mener jeg, og frekvensjamming krever at du klarer å skille ut den gjeldende frekvensen (noe som er vanskelig i sivilt område) og samtidig har tilhørende svakheter. Droner kan som regel bevege seg kjappere enn man kan følge etter dem mtp hastighet og luftlinje, og det er vel foreløpig ikke midler til slik konstant beredskap/overvåkning for land i fred.
Tiuren Skrevet 26. september 2025 #28 Skrevet 26. september 2025 Marihønepøne skrev (19 timer siden): Det var vel snakk om litt mer enn halvannen time og hva hjelper det med backup visakort når det ikke finnes noe sted å bruke det? Det at det ikke er tilgang på vann er reelt problematisk og kan bli alvorlig for enkelte ettef relativt kort tid. Med tanke på at Danmark ser ut til å være av mest interesse er det fristende å mistenke den eneste stormakten som har truet Danmark spesifikt med militære angrep. Det er da masse vann på flyplassene, både i kiosker og kraner. Til og med i egne dispensere (som sikkert er koblet rett på krana)
Marihønepøne Skrevet 26. september 2025 #29 Skrevet 26. september 2025 Tiuren skrev (17 minutter siden): Det er da masse vann på flyplassene, både i kiosker og kraner. Til og med i egne dispensere (som sikkert er koblet rett på krana) Hvilke kiosker pleier være nattåpne på flyplassene? Jeg tror dessuten vi trygt kan anta at de ikke har fått bevege seg totalt fritt rundt på flyplassen på natterstid. Det er mulig det finnes vanndispensere et og annet sted på flyplassene, men jeg har aldri sett en her i landet. Og å stikke hodet ned i vasken på en offentlig do for å drikke direkte av krana er vel litt for spesielt interesserte, for flertallet har neppe med seg noe å drikke vannet av.
brainstorm Skrevet 26. september 2025 #30 Skrevet 26. september 2025 Marihønepøne skrev (27 minutter siden): Hvilke kiosker pleier være nattåpne på flyplassene? Jeg tror dessuten vi trygt kan anta at de ikke har fått bevege seg totalt fritt rundt på flyplassen på natterstid. Det er mulig det finnes vanndispensere et og annet sted på flyplassene, men jeg har aldri sett en her i landet. Og å stikke hodet ned i vasken på en offentlig do for å drikke direkte av krana er vel litt for spesielt interesserte, for flertallet har neppe med seg noe å drikke vannet av. Det er flere vanndispensere på Gardermoen. Og blir man tørst nok drikker man jo lunkent vann fra krana også.
Hirondelle Skrevet 27. september 2025 #31 Skrevet 27. september 2025 Tiuren skrev (6 timer siden): Det er da masse vann på flyplassene, både i kiosker og kraner. Til og med i egne dispensere (som sikkert er koblet rett på krana) Marihønepøne skrev (6 timer siden): Hvilke kiosker pleier være nattåpne på flyplassene? Jeg tror dessuten vi trygt kan anta at de ikke har fått bevege seg totalt fritt rundt på flyplassen på natterstid. Det er mulig det finnes vanndispensere et og annet sted på flyplassene, men jeg har aldri sett en her i landet. Og å stikke hodet ned i vasken på en offentlig do for å drikke direkte av krana er vel litt for spesielt interesserte, for flertallet har neppe med seg noe å drikke vannet av. brainstorm skrev (5 timer siden): Det er flere vanndispensere på Gardermoen. Og blir man tørst nok drikker man jo lunkent vann fra krana også. De vr ikke på Gardermoen, de var på Flesland. Natterstid er faktisk flyplassen stengt. Og det kan hende eneste vannforsyning er fra do, med vasker som du ikke kan regulerer temperaturen på selv, og det er "sparevasker" du ikke kan la renne så lenge du vil. Personlig hadde jeg aldri drukket direkte fra springen inne på et så offentlig toalett som Gardermoen eller Bergen lufthavn! Do er uren sone, æsj æsj æsj. Og det er ikke sikkert de hadde med seg en tomflaske å fylle på fra en eventuell dispenser heller. Resten av flyplassen er stengt, og mest sannsynlig befant de seg utenfor sikkerhetskontrollen. Der er det ganske stusselige forhold, altså. Det er ikke beregnet for overnatting akkurat… Hva blir det neste rådet, gå ut og åpne kjeften - det regner alltid i Bergen? 😂😂 1 1
Tiuren Skrevet 27. september 2025 #32 Skrevet 27. september 2025 brainstorm skrev (7 timer siden): Det er flere vanndispensere på Gardermoen. Og blir man tørst nok drikker man jo lunkent vann fra krana også. Ett ikkeproblem, man klarer seg jo ganske lenge uten vann. Er det et medisinsk tilfelle finnes det ansatte på flyplassen som kan hjelpe. Og Avinor har dispensere på alle sine flyplasser.
Stoltskeiv Skrevet 27. september 2025 #33 Skrevet 27. september 2025 Ny droneaktiviter i Danmark og Ørlandet. Hvis det ikke er Russland, hvem skulle det vært? Hypotetisk spm 1
brainstorm Skrevet 27. september 2025 #34 Skrevet 27. september 2025 Stoltskeiv skrev (5 minutter siden): Ny droneaktiviter i Danmark og Ørlandet. Hvis det ikke er Russland, hvem skulle det vært? Hypotetisk spm En av observasjonene i Danmark viste seg å være en stjerne. ✨ Ellers kan det være miljøaktivister som vil stenge flytrafikken. Eller kanskje en stormakt som ikke nøyer seg med Grønland? 1 2
Stoltskeiv Skrevet 27. september 2025 #35 Skrevet 27. september 2025 brainstorm skrev (6 minutter siden): En av observasjonene i Danmark viste seg å være en stjerne. ✨ Ellers kan det være miljøaktivister som vil stenge flytrafikken. Eller kanskje en stormakt som ikke nøyer seg med Grønland? Ja! Derfor det fikk meg til å tenke. Kan være alt fra stjerne til statlige aktører. Men kan være de er for raske med konklusjon noe som også er svært skummelt. Og som du sier kan det være private aktører slik som miljøaktivister
Tiuren Skrevet 27. september 2025 #36 Skrevet 27. september 2025 Stoltskeiv skrev (31 minutter siden): Ny droneaktiviter i Danmark og Ørlandet. Hvis det ikke er Russland, hvem skulle det vært? Hypotetisk spm brainstorm skrev (23 minutter siden): En av observasjonene i Danmark viste seg å være en stjerne. ✨ Ellers kan det være miljøaktivister som vil stenge flytrafikken. Eller kanskje en stormakt som ikke nøyer seg med Grønland? Jeg tviler på at RU sender inn militære droner, da ville det selvsagt ikke vært lys på dem, de bruker en eller annen gruppering (MC-gjeng/kriminelle/nazi/osv) til å skape uro. Husker du for et par år siden da de (trolig) brukte to småskurker til å dumpe en likkiste i Paris?
brainstorm Skrevet 27. september 2025 #37 Skrevet 27. september 2025 Tiuren skrev (2 minutter siden): Jeg tviler på at RU sender inn militære droner, da ville det selvsagt ikke vært lys på dem, de bruker en eller annen gruppering (MC-gjeng/kriminelle/nazi/osv) til å skape uro. Ja, kanskje det er Hell's Angels som har utvidet aktiviteten sin til luften. Skape uro er nøkkelen, spørsmålet blir om vi i prinsippet bidrar til å spre panikk ved å stenge alt når noen ser en stjerne på himmelen. Vi har jo alle lært oss til å tro at vi bidrar til sikkerheten på flyplassene ved å reise med knøttsmå flasker håndkrem. Og hvis det er en stormakt på ferde her, har de jo allerede fått bekreftet at vi har null å forsvare oss med hvis noen angriper med droner. Vi klarer ikke en gang å finne ut om det faktisk er droner, eller hvem som styrer dem.
Tiuren Skrevet 27. september 2025 #38 Skrevet 27. september 2025 brainstorm skrev (3 minutter siden): Ja, kanskje det er Hell's Angels som har utvidet aktiviteten sin til luften. Skape uro er nøkkelen, spørsmålet blir om vi i prinsippet bidrar til å spre panikk ved å stenge alt når noen ser en stjerne på himmelen. Vi har jo alle lært oss til å tro at vi bidrar til sikkerheten på flyplassene ved å reise med knøttsmå flasker håndkrem. Og hvis det er en stormakt på ferde her, har de jo allerede fått bekreftet at vi har null å forsvare oss med hvis noen angriper med droner. Vi klarer ikke en gang å finne ut om det faktisk er droner, eller hvem som styrer dem. Noen vet Det finnes sensorer som kan angi hvor en skarpskytters kule kommer fra og automatisk lede BK ild, det å detektere en drone burde være enkelt.
Stoltskeiv Skrevet 27. september 2025 #39 Skrevet 27. september 2025 Tiuren skrev (16 minutter siden): Jeg tviler på at RU sender inn militære droner, da ville det selvsagt ikke vært lys på dem, de bruker en eller annen gruppering (MC-gjeng/kriminelle/nazi/osv) til å skape uro. Husker du for et par år siden da de (trolig) brukte to småskurker til å dumpe en likkiste i Paris? Ja, er vel det som er teorien i utgangspunktet?
Lubi Skrevet 27. september 2025 #40 Skrevet 27. september 2025 Ser disse dronene ut som de har flydd 600 -700 kilometer fra Russland til Polen ? Polen und die Phantomdrohnen: NATO-Provokation verpufft Polen plant Drohnenabschuss über der Ukraine ohne NATO-Genehmigung - Free Press 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå