Gå til innhold

Ryggsekk av god kvalitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker å reise med sekk framfor koffert, men opplever at både sekken og innholdet får litt vel mye juling... Finnes det noen sekker av god kvalitet som tåler en trøkk? Har brukt Osprey hittil, men synes den er helt uegnet til bagasje.

Anonymkode: be2fc...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke størrelse ønsker du? Er det type håndbagasje du ser etter? 👀

Skrevet

Tenker innsjekket bagasje, den jeg har brukt så langt er 22 liter så rundt den størrelsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker innsjekket bagasje, den jeg har brukt så langt er 22 liter så rundt den størrelsen.

Kan iallefall anbefale Zeeksack The Organizer 30 liter,den får du med som håndbagasje også.

https://zeeksack.no/collections/ryggsekker/products/the-organizer?tw_source=google&tw_adid=&tw_campaign=22841539671&tw_kwdid=&gad_source=1&gad_campaignid=22851224089&gbraid=0AAAAACrEUjx_FEMlcTBF3M815T7261xtX&gclid=CjwKCAjwobnGBhBNEiwAu2mpFHB4zU0DO97vltc6hil_ZR2BPlcmUmyO9hy1WDa6wPGJjyN1FQGn9BoCtC4QAvD_BwE

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

22 liter i innsjekket bagasje? Det er veldig lite. Har det sneket seg inn en feil her?

Anonymkode: 2f589...916

Skrevet
Mandalorianxx skrev (40 minutter siden):

Denne har jeg nettopp kjøpt, etter å ha solgt en douchbagsekk jeg fikk i gave til en sucker uten smak. (dyr stygg og latterlig upraktisk den DBen. 🤢😁👌

Zeeksacken er superpraktisk og virker svært solid og holdbar, jeg er veldig fornøyd. Går som håndbagasje og rommer fint en langhelg. 👏

Anonymkode: 5d53a...7b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

22 liter i innsjekket bagasje? Det er veldig lite. Har det sneket seg inn en feil her?

Anonymkode: 2f589...916

Nei da, det er for å få med meg flytende greier som er mer enn 1 dl.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 6.48):

22 liters sekk er omtrent førsteklasse skolesekk. .. hvor lenge er du på tur m så lite? 
Jeg bruker Osprey fairview 40 liter, både til helgeturer og lengre ferier:) 

• Nyttig 1
Skrevet
gladidag skrev (4 timer siden):

22 liters sekk er omtrent førsteklasse skolesekk. .. hvor lenge er du på tur m så lite? 

Fem dager var jeg på tur sist, holdt i massevis (men jeg har jo håndbagasje også da). Det var en Osprey Talon 22, god sekk men den fikk skikkelig mye juling og det endte opp med sjampo i hele sekken 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 6.14):

Fem dager var jeg på tur sist, holdt i massevis (men jeg har jo håndbagasje også da). Det var en Osprey Talon 22, god sekk men den fikk skikkelig mye juling og det endte opp med sjampo i hele sekken 😅

Høres ut om at dette handler om hvordan du pakker inn sjampo, og ikke sekken i seg selv?

Anonymkode: 0403c...99d

• Nyttig 1
Skrevet
gladidag skrev (På 23.9.2025 den 1.39):

Prøvd den som håndbagasje hos Sas og Norwegian?

Anonymkode: d22ba...3f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 13.55):

Prøvd den som håndbagasje hos Sas og Norwegian?

Anonymkode: d22ba...3f4

Ikke meg du svarer, men ja, jeg bruker den når jeg reiser med håndbagasje. Den er for stor når jeg reiser uten bagasje, hvor alt skal under setet under.

Anonymkode: 29943...d77

Skrevet
Mandalorianxx skrev (På 21.9.2025 den 6.04):

Jeg stiller meg også bak denne. Knallgod sekk som går som håndbagasje i de fleste om ikke alle flyselskap og rommer mye mer enn man skulle tro.

Savner såvidt en liten lomme til mobil og slikt på skulderstroppen men har man jakke eller lomme så er det null stress. 

Anonymkode: c8016...f9d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 6.48):

Men da er det jo dumt å bruke en liten tursekk som er laget for å komprimeres mest mulig når den ikke er i bruk, til innsjekket bagasje. 

Jeg er veldig glad i Osprey, og har en Daylite plus som brukes daglig. Men den er jo både myk og lett, og tynn i ytterstoffet. Og derfor ikke noe jeg ville sendt som innsjekket bagasje. 
Da ville jeg heller sett på en Daylite av typen som er laget for å være håndbagasje på fly, eller til og med en Fairview (Der du kan pakke bærestroppene inn, så de ikke hekter seg og skades når du sjekker inn sekken.) Fairview er jo også stiv "i ryggen" slik at denne vil beskytte det du har i sekken mye bedre. Men ikke inn mot der du bærer, der er den myk og fin. (Bare ikke kjøp en daypack, den er kun laget for å feste utenpå en større sekk.) 

Det finnes sikkert slike sekker fra andre merker også. 
Det viktigste er nok at du ser etter en sekk som faktisk er laget for å være bagasje på tur, men som fortsatt er god å bære. 

Anonymkode: 7be5f...9c7

• Liker 1
Skrevet
Mandalorianxx skrev (På 21.9.2025 den 6.04):

Jeg har også denne. Endelig et funn etter reklamer på internett som faktisk holder det de lover :laugh: 

Utrolig hva den rommer, godt polstrert, og så har jeg med regntrekk, som er nyttig siden jeg ofte bruker den til trening utendørs der jeg trenger å ha med en del utstyr. 

Anonymkode: 2eee2...560

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...