AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #1 Skrevet 20. september 2025 Datteren min har i mange år hatt et Maileg-dukkehus med en del tilbehør, men har først nå i 6-7års alderen begynt å leke med det. Jeg tenkte derfor å bygge litt på maileg-universet til jul, men så kom jeg over noen tråder her hvor man mente at barn slutta å leke med sånt i 7-8års alderen. Det er ganske dyre leker, så kanskje dumt å kjøpe det til julen hun vil være 7,5år.. Så det jeg lurer på er, når sluttet barna deres med å leke med dukkehus og små dukker/figurer? Anonymkode: c018e...028
moomino Skrevet 20. september 2025 #2 Skrevet 20. september 2025 Ved 9/10 års alder ble det mindre og mindre bruk her. Ved 11års alder ble det pakket ned. Nå når ungdommen driver å pakker for å flytte vurderte ho å ta der frem å innrede og bruke lys i det på en hylle, med gamle møbler osv. Lundby det vi har 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #3 Skrevet 20. september 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Datteren min har i mange år hatt et Maileg-dukkehus med en del tilbehør, men har først nå i 6-7års alderen begynt å leke med det. Jeg tenkte derfor å bygge litt på maileg-universet til jul, men så kom jeg over noen tråder her hvor man mente at barn slutta å leke med sånt i 7-8års alderen. Det er ganske dyre leker, så kanskje dumt å kjøpe det til julen hun vil være 7,5år.. Så det jeg lurer på er, når sluttet barna deres med å leke med dukkehus og små dukker/figurer? Anonymkode: c018e...028 Her lekes det ennå med små figurer i et dukkehus, 11 år😊 Anonymkode: 8df26...223
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #4 Skrevet 20. september 2025 Takk for svar. Da tenker henviser er safe, og fortsatt mye lek igjen 🥰 Anonymkode: c018e...028
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #5 Skrevet 20. september 2025 Min snart 8 åring leker fortsatt masse med sitt. Anonymkode: fc798...e69
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #6 Skrevet 20. september 2025 Jeg kjøpte også maileg i 2 års gave til datteren min, tenkte da at hennes storesøster på 7 var for stor men storesøster lekte med de opp til 10 års alderen og lillesøster som nå er blitt 7 (2.klasse) leker enorm mye med det sammen med vennene sine. Sikkert de lekene som har gitt mest leseglede her og mange 100 timer med lek over 5 år. Anonymkode: dcd0a...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2025 #7 Skrevet 20. september 2025 Jeg har ikke barn selv men da jeg var barn, jeg lekte med bamser/kosedyr opp til jeg var rundt 11. fikk kommentarer fra famile om at jeg var for gammel til det, så ble slutt raskt 🥲 Anonymkode: d2a84...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #8 Skrevet 21. september 2025 Niåringen min leker mer med dukkehus og småleker nå enn da hun var yngre, så jeg vil tro det er safe enda Anonymkode: 08671...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #9 Skrevet 21. september 2025 Jeg hadde dukkehus selv som barn og lekte med det til jeg var rundt 9-10 år. Anonymkode: ebe90...0b2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #10 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Datteren min har i mange år hatt et Maileg-dukkehus med en del tilbehør, men har først nå i 6-7års alderen begynt å leke med det. Jeg tenkte derfor å bygge litt på maileg-universet til jul, men så kom jeg over noen tråder her hvor man mente at barn slutta å leke med sånt i 7-8års alderen. Det er ganske dyre leker, så kanskje dumt å kjøpe det til julen hun vil være 7,5år.. Så det jeg lurer på er, når sluttet barna deres med å leke med dukkehus og små dukker/figurer? Anonymkode: c018e...028 Man burde egentlig ikke bruke Kvinneguiden som "bruksanvisning" på noe som helst. Så lenge barna liker å leke med for eksempel dukkehus, så burde man selvfølgelig beholde tingene de leker med. Bare fordi "noen på Kvinneguiden gjør ting sånn og sånn" er ikke noe gyldig "argument" for noe som helst. 😄 Anonymkode: d42de...5d2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #11 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man burde egentlig ikke bruke Kvinneguiden som "bruksanvisning" på noe som helst. Så lenge barna liker å leke med for eksempel dukkehus, så burde man selvfølgelig beholde tingene de leker med. Bare fordi "noen på Kvinneguiden gjør ting sånn og sånn" er ikke noe gyldig "argument" for noe som helst. 😄 Anonymkode: d42de...5d2 Nå er det ikke snakk om å beholde da, men å kjøpe nye dyre leker. Anonymkode: c018e...028
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå