Gå til innhold

Overgangsalder, testosteron og hormoner (erfaring/dosering)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann 50 her, og min kone går på HRT behandling for overgangsplager + lav libido/lyst, og vi har lyst til å høre litt på hvordan dette påvirker dere, og også hvilke doseringer som fungerer best. Spes ihht nivå/dosering testosteron.

Hun har vært hos Medicus i Trondheim for behandling, og går idag på 2 spray østrogen samt 200mg progresteron tabs hver dag.
I tillegg bruker hun Trostran testo gel, og i starten så prøvde hun 1 pumpe pr dag, og vi opplevde relativt raskt at hennes libido ble MYE bedre.
Hun opplevde desverre litt høyere blodtrykk og kviser, så gikk ned til 1 pumpe annenhver dag. Dette påvirket lysten relativt mye vil jeg si, og etter kontroll så hadde hun testonivå på 1,48. Dette mente de var for høyt, og hun tar nå 1 pumpe testo hver 3. dag.

Libido, våthet og evne til orgasme har falt drastisk mot hva den var i starten, og det er litt frustrerende for oss begge, men vi vil selvsagt ikke at hun skal bruke så store doser at det påvirker helsa negativt.

Det jeg lurer på er hvilke doser og testosteron-nivå dere som bruker tilsvarende ligger på, og hvilke erfaringer dere har ihht libido og negative bivirkninger på de forskjellige dosene. Etter det vi har lest/sett på internasjonale forum, så opplever kvinner best libido på nivåre fra 3-7, så hvorfor mener Medicus at nivå på 1,48 er for høyt? Ref.området på testo er vel noe annet enn optimalt nivå ihht libido?

Takk for bidrag/svar :)

Anonymkode: c0eeb...7c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Testosteron hos kvinner bør ikke ligge høyere enn 1,7. Du må også se det i sammenheng med de øvrige prøvene, fri-testo index og SHBG. Hva viste prøvene for øvrig?

Anonymkode: ef870...9a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...