Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Blæ...var hos legen idag, og var i relativt grei form (typisk nok). bare kvalm. Kom hjem, også gikk det to timer, også fikk jeg feber, litt diare, og sterk kvalme. Har også vondt øverst i magen på venstre siden/bak på ryggen på venstre siden. Typisk! Hva kan dette være? Legen avfeide det så klart som bare et virus siden det ikke var noen særlig symptomer. tok også en crp, men den var helt fin. Hva kan forresten hjelpe mot kvalmen? Og hvorfor går ikke den dumme feberen ned når jeg tar paracet?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Høres ut som om det er nyrene som sliter, men hvis du har vært hos legen og han ikke fant noe så vet jeg ikke.
Gjest synseren Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Sitat slettet, Mie (mod) Skulle det liksom være en spøk dette? Trådstarter spør hva som hjelper mot kvalme: sitronbrus og tørr kjeks hjelper mot kvalme. Endret 27. mars 2006 av Mie
Gjest Gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Cola uten kullsyre hjelper mot kvalme. Sil den gjennom et kaffefilter så forsvinner det meste av kullsyren.
Gjest Frigg Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Høres ut som om det er nyrene som sliter, men hvis du har vært hos legen og han ikke fant noe så vet jeg ikke. ← Jeg er redd for at jeg er uenig med deg. Leger er bare mennesker de også, og de kan som alle oss andre gjøre en feilvurdering. Hvis du ikke føler deg nevneverdig bedre i morgen, bør du vel kanskje dra på legevakta? Influensaen som vi har hatt i høst/vinter har vært ganske kraftig. I det området jeg bor i så har det tatt noen uker før folk flest, og meg selv, har blitt helt frisk. (De ble litt frisk, så ble de sykere igjen, etc.) Hvis du klarer, prøv å spis mye sunn mat, frukt, grønnsaker etc som er godt for immunforsvaret, og kjøtt. Ikke kjøttdeig, pølser eller sånt, rent kjøtt, i fileter, eller biffer. Og drikk masse væske. Hvis du har følsom mage kan du prøve å koke vannet før du drikker det. Hvis du ikke har kjøpevann da. Masse god bedring!
Gjest Gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Hvis du ikke føler deg nevneverdig bedre i morgen, bør du vel kanskje dra på legevakta? ← Legevakt er for akutt syke. I morgen er det tirsdag, da går man til fastlege.
Gjest Frigg Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 I vanlig kontortid, ja. Men jeg tenkte nå mer fordi hun da kanskje fikk snakke med en annen lege. Jeg har vært på legevakta selv om jeg har fastlege. Er du syk på natta, så er du syk på natta.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Trådstarter her....Burde jeg vente med det til imorgen? Ringte legevakta, og spurte, og de sa jeg skulle se det ann littegrann, men hun hørtes veldig tvilende ut i stemmen når jeg forklarte symptomene....Litt sånn: "Åja...ehhhh..."
Gjest Gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Ja men man planlegger da ikke å gå på legevakten dagen etter, slik du foreslo. Da går man til fastlegen. Og vil man ha en "second opinion" så blir man henvist.
Gjest Gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Trådstarter her....Burde jeg vente med det til imorgen? Ringte legevakta, og spurte, og de sa jeg skulle se det ann littegrann, men hun hørtes veldig tvilende ut i stemmen når jeg forklarte symptomene....Litt sånn: "Åja...ehhhh..." ← Da ville jeg tatt turen dit og ikke ventet.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Da ser du det an og ringer tilbake om du blir verre.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 kan jo også være milten. Anbefaler å sjekke det ut Lykke til;)
Mysti Skrevet 27. mars 2006 #14 Skrevet 27. mars 2006 Feber, diarè og kvalme... Har du spist sognemorr?
Mysti Skrevet 27. mars 2006 #16 Skrevet 27. mars 2006 Neinei, da er det ihvertfall utelukket! Masse god bedring til deg!
LilleBille Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 Legevakt er for akutt syke. I morgen er det tirsdag, da går man til fastlege. ← .. og er fastlegen som min - er det minst 14 dagers ventetid for å få time - så da gjenstår legevakten.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 .. og er fastlegen som min - er det minst 14 dagers ventetid for å få time - så da gjenstår legevakten. ← Etter hva jeg har forstått så har alle leger hver dag avsatt noe tid til akutte tilfeller. Klart man ikke må vente i to uker uansett hva det gjelder, de ser jo an hvert enkelt tilfelle. Ville ringt dit og sagt at du er blitt dårligere siden du snakket med legen sist.
LilleBille Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Etter hva jeg har forstått så har alle leger hver dag avsatt noe tid til akutte tilfeller. Klart man ikke må vente i to uker uansett hva det gjelder, de ser jo an hvert enkelt tilfelle. Ville ringt dit og sagt at du er blitt dårligere siden du snakket med legen sist. ← Ringe nytter ikke - men man kan stille opp en time - eller halvannen (fra sånn ved syvtiden eller tidligere - og stå i kø - i håp om å få en time samme dag. Skulle jeg gjort det uten bil ville jeg måtte ta bussen halv syv .. eller gå en halvtimes tid .. ikke akkurat drømmesituasjon når man er syk. Har også prøvd å vise til tidligere besøk om samme ting - og fikk da klar beskjed om at - du burde visst at du ikke kom til å bli bra .. så da burde du bestilt ny time forrige gang du var her.. Akkurat som om jeg selvfølgelig ikke regnet med å bli frisk Tenk om alle bestilte ny time hver gang de var hos legen - for sikkerhets skyld .. da ville det bli kaos da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå