Gå til innhold

Barnebursdag 5 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal invitere til 5årsdag for barnehagen men synes det er vanskelig å vite hvordan en skal prioritere hvem en skal invitere. En håndfull av de nærmeste vennene, en hel avdeling, en aldersgruppe..? Tenker å sette av 2 timer en dag i helga det gjelder, men er egentlig antallet gjester jeg er mest usikker på. Råd og tips? 

Anonymkode: 46dae...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte guttene på avdelingen, foreldrene til de minste var med. Ville egentlig bare hatt førskolegruppen, men bestevennen til gutten min var 1 år mindre, så da ble det alle. 

Anonymkode: 398ab...a41

Skrevet

I barnehagen inviterte vi alltid alle ungene på avdelingen. Fikk låne barnehagen til å feire bursdager :)

Anonymkode: 04f76...74c

Skrevet

Her var det gutter eller jenter ( alle om man ville/ hadde PLASS/ RÅD 

Skrevet

Her går alle 5 åringene på førskolegruppe. 
vi ble enige på foreldremøte om at man inviterer alle jentene/guttene eller hele avdelingen. Det er også regelen om invitasjonene skal deles ut i barnehagen. Og etterhvert på skolen. 

ville ikke begynt allerede i barnehagen å plukke ut kun nærmeste vennene til bursdagsfeiring

Anonymkode: 912c4...f54

Skrevet

Vi inviterte hele førskolegruppen på avdeling den bursdagen. Både gutter og jenter.

Anonymkode: b1cbc...436

Skrevet

Ville valgt en naturlig gruppe i barnehagen. Altså enten avdeling, kjønn, alder.. Ikke bare de nærmeste vennene iallfall. 

Anonymkode: 1910c...424

Skrevet

Det vanligste er å invitere alle innenfor en gruppe (alle i førskolegruppa eller avdelingen, evt av et kjønn). 

Om du har et veldig sjenert barn som ikke ville vært komfortabel med en stor gruppe, så ville jeg heller invitert bestevennen med på familieselskapet eller lignede, og droppet barnebursdag.

Anonymkode: 335a7...8d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skal invitere til 5årsdag for barnehagen men synes det er vanskelig å vite hvordan en skal prioritere hvem en skal invitere. En håndfull av de nærmeste vennene, en hel avdeling, en aldersgruppe..? Tenker å sette av 2 timer en dag i helga det gjelder, men er egentlig antallet gjester jeg er mest usikker på. Råd og tips? 

Inviterte kun de hun leker med,som også er naboungene.  Hadde vi ikke gjort det hadde jeg invitert aldersgruppen 

Skrevet

Vi startet med barnebursdager da barna var fire år. Da ble det enten to eller tre bursdager i barnehageårene. Vi inviterte alltid alle på avdelingen som var født samme år, altså f.eks. alle jentene og guttene som var født i 2020. Det ble ca. 7 barn.

Eventuelt kan man invitere hele avdelingen (det ville blitt 21 barn hos oss, altfor mange) eller alle 2020-barna i hele barnehagen (det ville blitt 14 barn, også for mange).

Anonymkode: 3543e...0c0

Skrevet

Her vil årskullet utgjøre 14, og hele avd 20, så det blir litt mange uansett.... det er dessuten mest av ett kjønn, så det har lite for seg å be kun guttene/jentene også. Er det virkelig vanlig med så mange i en 5årsdag hjemme?

Ts.

Skrevet

Hvis barnet ditt har samme kjønn som de barna det er færrest av (f.eks. fem jenter av 14), så ville jeg invitert kun jentene fra årskullet. Hvordan blir det hos dere?

(I vårt kull er det seks gutter og én jente, så vi inviterer selvfølgelig alle.)

Skrevet

Dessverre omvendt, så da blir typ 3 jenter stående utenfor men likevel veldig mange barn (ca 16) 

Skrevet

Og på årskull er det og desidert flest gutter. Men går det an å be kun guttene på årskull eller er det lite kult når da 3-4 jenter ikke får komme..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Og på årskull er det og desidert flest gutter. Men går det an å be kun guttene på årskull eller er det lite kult når da 3-4 jenter ikke får komme..?

Jentene kan kanskje bli bedt av det andre kullet (er det bare to kull på avdelingen siden ditt barns årskull er 14 av 20 barn?). I så fall kan du invitere bare guttene født i 2020, tenker jeg. Hvor mange blir det da?

Skrevet

Enten kjønn , alder eller avd. 

Anonymkode: 47da7...695

Skrevet

Vi inviterer årskullet, de er totalt 9 stykker. Helt supert!

Anonymkode: 644c5...7b4

Skrevet

Guttene eller jentene. Eller gruppen om de er delt i mindre. Vi har inndelt i de minste, mellomste og eldste. Eller du må ta alle som er født samme år. Og evt nabo venner, eller andre venner. 

Anonymkode: 99320...682

Skrevet

Tar vi årskull i samme gruppen blir det kun 5 barn, men der er flere storbarnsavdelinger så om en tar alle i samme kull blir det 14-15.

Skrevet

Ja det er en stor skjevfordeling på alder 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...