Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjemmelaget blåbær syltetøy av svigerrinna mi. Den ble laget i begynnelsen av august. Så den har stått i kjøleskapet hele tida. Vi spiste kun en gang i starten da vi fikk og brukte ren skje. Etter det har vi ikke rørt den. Skulle bruke den i dag og da ser jeg noe hvitt på den. 

Hvorfor ble den muggent? Hvor lenge holder hjemmlaget syltetøy i kjøleskaøet? Den beholderen den er i er laget av glass men lokket er i plast...hvis det har noe å si...

20250918_073932.jpg

Anonymkode: e050d...bc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Googlet det:

Hjemmelaget kokt og uåpnet syltetøy kan holde seg i flere år, men åpnet kokt syltetøy holder seg i 1–3 måneder i kjøleskap. Rørt syltetøy (ukokt) har kort holdbarhet og bør oppbevares i kjøleskapet i 2–3 dager, mens fryst syltetøy holder seg i årevis. 

Anonymkode: 8c7c1...563

Skrevet

Hjemmelaget syltetøy oppbevarer jeg mac 3-4 dager i kjøleskapet…. Du kan vel ikke for alvor tro at det skal holde seg i ukevis?? Kjøpe-syltetøy er så fullt av gift at det står i årevis, men hjemmelaget holder max 1 uke. Det der er ikke mugg, det er gjær. 

Anonymkode: 1b5dd...ef0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjemmelaget syltetøy oppbevarer jeg mac 3-4 dager i kjøleskapet…. Du kan vel ikke for alvor tro at det skal holde seg i ukevis?? Kjøpe-syltetøy er så fullt av gift at det står i årevis, men hjemmelaget holder max 1 uke. Det der er ikke mugg, det er gjær. 

Anonymkode: 1b5dd...ef0

Gift faktisk..... Du er dum du. 

Anonymkode: d7eb6...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...