AnonymBruker Skrevet 17. september 2025 #1 Skrevet 17. september 2025 Har sett på og fått tilbud på lenestoler fra Conform. Vi syns stolene er dyre, men har møblene våre i mange, mange år og de var gode å sitte i. Allikavel syns vi det er mye å betale 40.000 kr for to stoler med krakker. Er kvaliteten og komforten på dyre stoler bedre enn for billigere stoler? Anonymkode: 804d0...d80
AnonymBruker Skrevet 17. september 2025 #2 Skrevet 17. september 2025 Dyrt er ikke ensbetydende med kvalitet, det kan være en trend….. Komforten er vel ofte litt smak og behag, men om en kjøper en stol av høy kvalitet, vil man kunne trekke den om om 20-ish år dersom stoffet er slitt, stoppingen og annet har som regel holdt seg. Men klart… en kan sikkert få kjøpt dyre stoler som ikke er i slitesterkt stoff også, men stoffet kan være kostbart allikevel. Hvis du er interessert i å kjøpe noe for «resten av livet», ville jeg gått for et dyrt kvalitetsmøbel (ikke et dyrt møbel fordi det er «stiligere» eller «in» akkurat nå). Anonymkode: 1a88c...93c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #3 Skrevet 22. september 2025 Hadde heller kjøpt noen skikkelige designklassikere om jeg skulle kjøpe dyre lenestoler. De stiger i verdi, i motsetning til annet. Kvaliteten på gamle klassikere er også helt fantastisk i forhold til det meste som lages nå. Mange er også svært moderne i formen. Søk lenestol på finn, og se fra dyreste til billigste, så får du opp mange designklassikere. Anonymkode: e6e82...43b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #4 Skrevet 22. september 2025 Det finnes såkalte replicas av svært god kvalitet nå om dagen. Feks av Eames lenestoler. De har ca samme kvalitet og comfort, men kan ikke selges som originalen selvsagt. Det er noen ulikheter i design. Anonymkode: 3a9d8...06c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #5 Skrevet 22. september 2025 Min far pleide å kjøpe rimelig skinn lenestol med fotskammel han slet de ut på noen få år. Han er da en voksen høy og kraftig, tidlig pensjonert mann, som sitter mange timer i denne stolen om dagen. De billige pleide tilslutt å falle sammen på midten der et sted. Ofte gikk det under reklamasjon. Etter utallige slike billig stoler gikk han for et anerkjent kvalitetsmerke og har hatt denne flere år nå og antar den vil vare ut tiden han er i live. Det merket du sikter til er jeg ikke kjent med så aner ikke kvaliteten dem. Og om de er vært prisen. Anonymkode: 72a12...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #6 Skrevet 22. september 2025 Stressless er en favoritt hos mine foreldre god kvalitetstol mener de og har dem lenge Svigers sverger til å kjøpe på Jysk, men etter et par år er de utslitte Anonymkode: 5db8f...e37
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #7 Skrevet 23. september 2025 Min erfaring er at kvalitet som regel gjenspeiles i prisen. Man kan ha flaks og ha billige møbler lenge, men nesten alltid måtte man legge i litt mer penger for noe som skal vare lenge. Billig blir fortere slitt og stygt, eller blir rett og slett ødelagt. Jeg synes 40 000 for to lenestoler med skammel ikke er noe upris. Anonymkode: 4a168...abc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå