Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Malaco skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er hun så forferdelig?

Hun gjør en dårlig jobb. Hun får mange vakter fordi det er helt krise med å få fylt opp alle vakter. Vi må være nok folk på jobb, både dag og kveld.  Også er det personligheten hennes. 

Anonymkode: 3f827...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hva du mener med "lov". Du havner ikke i fengsel om du hater din kollega.

Anonymkode: 911cf...a07

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun gjør en dårlig jobb. Hun får mange vakter fordi det er helt krise med å få fylt opp alle vakter. Vi må være nok folk på jobb, både dag og kveld.  Også er det personligheten hennes. 

Anonymkode: 3f827...f72

Jeg synes det er rart å hate noen som gjør en dårlig jobb. Hat er noe jeg reserverer til de som skader andre på pur faen, men ikke folk som har en irriterende personlighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobbet med en fyr som var sur 95% av tiden. Hatet han. Så der kunne jeg ikke jobbe lenger, og sluttet i jobben. 

Anonymkode: 565a6...f24

Hat i vei, så lenge det skjer i det stille, så personen ikke merker det.

Anonymkode: 515c1...09d

Skrevet

Du har lov til å hate hvem du vil, til og med din egen mor eller barn. 

Anonymkode: 22499...98a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at ingen følelser er forbudt, men det er hva man gjør med dem som er viktig. Det er lov å hate noen innvendig. Men det er fint å prøve å skjule det best mulig og holde en nøytral maske. Don't fight evil with evil.

Anonymkode: 51e30...436

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Etter 45 år i arbeidslivet har jeg jobbet med mange forskjellige folk. Har vært mange jeg ikke liker noe særlig.  Men hater? Tror ikke jeg noen gang har hatet et menneske. Folk bruker ordet hate altfor lett i dagens samfunn. 

Anonymkode: cfac3...bca

Jeg vet ikke om “hat” er riktig ord, men jeg har sterkt mislikt noen kolleger, ja.
En kollega kunne fortelle meg at han hadde fantasert om å voldta meg, og oppførte seg også fysisk truende mot meg. Da er jeg i min fulle rett til å sterkt mislike vedkommende videre. 
En annen kollega (ikke samme arbeidsplass) er fullstendig spinnvill, i konflikt med alle. Behandler folk som dritt, kjefter dem huden full,  lyver og stjeler. Det trenger jeg ikke finne meg i. 

Anonymkode: b5bb9...bd3

• Nyttig 1
Skrevet

Spørsmålet i hi er upresist. Hva mener du med "lov"? De norske lover har ingen paragrafer som legger føringer for følelsesliv, nei. Du kan ikke bli straffet med bot eller fengsel for å ha ubehagelige følelser.

Anonymkode: ab06e...45a

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd kollegaer som gir ut energi av/oppfører seg om at de hater meg. Synes det er like rart hver gang. Unngår dem og prøver å finne ut om de driver med noe sabotasje. Heldighvis hater de fleste bare inni seg, men 2-3 ganger (med mange års mellomrom) har jeg opplevd at folk går til sjefen og finner på at jeg ikke gjør jobben min. Regner med at de er misunnelige på noe eller har noen andre problemer. For jeg er hyggelig mot alle, og gjør jobben min. Iblant i motsetning til den som klagde. 

Sure folk er ikke så koselig, men jeg hater ikke folk for det, bare får ikke lyst til å gjøre noe ekstra for dem i hverdagen. Føler bare sinne/hat dersom de driver med noe sabotasje. Det verste er jo at det går ut over felleskapet når de holder på sånn.

Anonymkode: b96d2...ea1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobbet med en fyr som var sur 95% av tiden. Hatet han. Så der kunne jeg ikke jobbe lenger, og sluttet i jobben. 

Anonymkode: 565a6...f24

Altså hatfølelser er ikke ulovlig. Man føler det man føler 

Skrevet

Har ikke hatet noen kollegaer, men det er noen jeg har mislikt sterkt. Dersom de er ufine og krasse mot meg er det en kort vei til å bli mislikt. Jeg enten overser det eller tar det direkte ved roten, men det sistnevnte er gjerne ubehagelig for mange. 

Anonymkode: 7f799...5dc

• Liker 1
Skrevet

Hat er et såpass sterkt begrep, at jeg er jammen usikker på om jeg i det hele tatt har følt det mot noen personlig. 

Jeg misliker absolutt flere mennesker, og mange går jeg veldig dårlig overens med - men hat? Nei, den følelsen tror jeg at er forbehold til en person som skader enten barna mine eller andre nærstående. 

Synes det er veldig rart med voksne mennesker som "hater" en arbeidskollega.

Skrevet

Ville sagt ifra om hvorfor jeg sluttet 😊 har også hatt mange jeg ikke likte å være på jobb sammen med 

Anonymkode: 42dcb...e34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...