Gå til innhold

Sesongen for idiotbelysning er i full sving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører til jobb og må riste på hodet av det jeg møter. Folk lærer aldri å bruke lys på bil riktig, og den gangen politi i distriktet bare ble avskaffet, ble det med en gang mye verre også. 

Mange med gamle biler har ødelagte pærer. Koster hundrelappen på Biltema å fikse! Og enda mange, mange flere kjører med tåkelys samtidig som nærlyset er på. Det er egentlig et forelegg på 3500 kr, dét. Hvorfor er det dumt?

* "Fordelen" mange mener er å se hjort tidligere og at det virker lysere. Lykke til med å gjøre noe som helst med et lys som rekker 40-50m i 80 km/t. Regn på det selv! Fullstendig bortkasta.

* Vår steinalderhjerne fokuserer der det er lysest - rett foran bilen. I riksveifart skal du derimot ha blikket langt fremme. Du blender deg selv og blir en mindre trygg sjåfør ved å fokusere for nærme bilen.

* Ikke minst, så blir alle biler som kommer imot blendet av for mye lys. Det er derfor du får bot for dette.

Slå av tåkelys i vanlig mørke! Skift ut de jalla pærene dine!

Anonymkode: 4a763...be6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for beskjeden. Jeg kan ikke gjøre noe med bilen for å ta hensyn siden jeg ikke har bil for øyeblikket, men jeg kan bidra ved å droppe refleksen slik at den ikke blender deg ☺️

Anonymkode: e1718...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for beskjeden. Jeg kan ikke gjøre noe med bilen for å ta hensyn siden jeg ikke har bil for øyeblikket, men jeg kan bidra ved å droppe refleksen slik at den ikke blender deg ☺️

Lette du etter det dummest mulige svaret og fant det? Gratulerer!

Anonymkode: 4a763...be6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Håper du har registrert deg som organdonor. 

Anonymkode: dae9a...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...