Gå til innhold

Mannen er lei av å ta hensyn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen har et barn fra før av som han har 50 %. Han har en jobb som gjør det mulig for han å reise på jobbreiser. Denne uken kunne han ikke fordi han hadde sønnen. Da mente han at jeg som stemor skulle ta vare på han i over et døgn. Noen jeg sa ikke var et problem, men han må høre med sønnen sin. Mannen blei sur og sa han var lei av å ta hensyn til andre hele tiden. Da blei klart jeg også litt sur for jeg sa at det var han selv som ville ha sønn sin 50/50, da får han ta det ansvare. 

jeg føler meg litt i veien foe jeg føler når han kom med den kommentaren så er vel ikke dette en mann å satse noe familieliv om han blir sur fordi han må sette familien først.

noen som har noen tanker ?

Anonymkode: 1801c...45e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mannen blei sur og sa han var lei av å ta hensyn til andre hele tiden. Da blei klart jeg også litt sur for jeg sa at det var han selv som ville ha sønn sin 50/50, da får han ta det ansvare. 

jeg føler meg litt i veien foe jeg føler når han kom med den kommentaren så er vel ikke dette en mann å satse noe familieliv om han blir sur fordi han må sette familien først.

Ble mannen virkelig sur for å måtte informere sønnen, eller i verste fall ta hensyn til sønnens ønsker om at han skulle være med deg?

Noe tyder på at det er noe mer underliggende, for så smålig kan jeg ikke tro at han virkelig er?

La han være sur i en stund til, men med mål om å ta seg sammen og fikse hva nå enn som må fikses i følelses landskapet hans - slik at hans jobbreise, hans sønn, og hans situasjon er klar til dagen det skjer.

Tilby selvsagt hjelp, men ikke påta deg problemstillingen som har med han internt å gjøre.

Endret av umAxa
  • Liker 6
Skrevet

Jeg syns det virker som at han forventer at du hjelper til sånn at det blir enklere for han. Men, når en er forelder så kan en ikke alltid få i pose og sekk. Hans barn, hans ansvar. Ikke få noe dårlig samvittighet. Selvfølgelig må han ta hensyn. Det er han selv som har valgt å ha barn og samboer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

En far er lei av å ta hensyn til sønnen han har 50%.

Ja, som mann kan han jo enkelt redusere samværet. Forhåpentligvis blir ikke mora lei av å ta hensyn til sønnen 

Anonymkode: 28201...517

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig kan jeg stille med behov og om det passer. Sa tydwlig at han fikk informere sønn sin, noe han ikke gjorde og blei sur…

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig kan jeg stille med behov og om det passer. Sa tydwlig at han fikk informere sønn sin, noe han ikke gjorde og blei sur…

TS

Han er ikke lei av å ta hensyn, han er sur fordi han ikke får viljen sin.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Da handler det nok ikke om å ta hensyn.... Men om at han ville helst at du bare fikset det så han kunne gjøre som han ville :) 

Anonymkode: 60b98...bdc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal jo selvsagt ikke få barn med han. Det ene barnet som har 50% er jo allerede for mye for han! Det har du helt rett i. 

At han har valgt 5050 med sønnen, er jo noe han selvsagt må ta hensyn til i sitt liv. Det er jo sånn det er å ha barn. Hva i alle dager trodde han? Mener han at siden du er der, så skal han bare kunne gjøre akkurat som han selv vil også skal du bare plukke opp etter han?? 

Jeg tenker han er hensynsløs om det er hans tankegang. Han er voksen, han er far, han er samboer, han er arbeidstaker. Med alt dette følger det et visst ansvar. Om han ikke ønsker dette ansvaret, må han ta grep deretter. 

HUSK KONDOM! 

Anonymkode: e9bc1...5ba

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Dere har ikke felles barn?

Sånn er det å være skilt og ha ny partner. Det er hensyn å ta hele tiden. Og det er hundre ganger flere når man får et nytt kull. Du er i spagaten mellom andre hele tiden.

Det høres ikke ut som han er klar for det ansvaret.

Anonymkode: 08acb...098

• Liker 3
Skrevet

TS

Han gidder ikke å ordne det sjøl. Har ikke noe med «hensyn» å gjøre 

Anonymkode: c1faa...5e9

• Liker 2
Skrevet

Mannen har et barn fra før av som han har 50 %. Han har en jobb som gjør det mulig for han å reise på jobbreiser. Denne uken kunne han ikke fordi han hadde sønnen. Da mente han at jeg som stemor skulle ta vare på han i over et døgn. Noen jeg sa ikke var et problem, men han må høre med sønnen sin. Mannen blei sur og sa han var lei av å ta hensyn til andre hele tiden. Da blei klart jeg også litt sur for jeg sa at det var han selv som ville ha sønn sin 50/50, da får han ta det ansvare. 

Nei , dette er ikke en mann å få barn med. Da kan du kose deg her om noen år med å klage på en ego latsapp og sutrekopp når han ikke får det som han vil.  Han viser ganske tydelig at ikke han setter barn og familie først.  Han gjorde muligens ikke det heller i første forsøk? Med sønnen sin mor? 

• Liker 2
Skrevet

Som alltid stiller jeg meg litt undrende til om det er slik han er - generelt. Eller om dette var en engangshendelse. 

Alle kan være sure, slitne, trå feil, og bomme i situasjonen. Slik snakker man ut om i et forhold. Sier unnskyld, og kommer seg videre. 

Men noen har bare en holdninger og innstilling som ikke er forenelig med det å være i et forhold. Eller en god forelder for den sags skyld. 

Anonymkode: 265f5...935

• Liker 4
Skrevet

Flytt ut. Han vil ha hushjelp og barnevakt. 

Anonymkode: 17d2f...295

Skrevet

Hehe, jeg er også lei av å ta hensyn til andre hele tiden. 😅

Jeg gjør det allikevel, for sånn er det å være forelder 😉

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er lei av å "ta hensyn hele tiden", til sin egen sønn? Er han veldig umoden eller noe sånt?

Anonymkode: 34520...d6a

• Liker 1
Skrevet

Sett bort ifra at han er totalt urimelig, når ble 50 % hele tiden?

Anonymkode: 546ef...ff7

• Liker 3
Skrevet

Hans barn, hans ansvar, får hakeslepp av hva jeg leser! For en EGOIST! 

Anonymkode: ba8f2...0da

• Liker 1
Skrevet

Men hva er han egentlig sur for? Det høres stygt ut når formuleringen er "å ta hensyn", men det som kanskje menes er at andre alltid skal bestemme?

Barn kan selvfølgelig ikke bestemme om foreldre skal jobbe, og om de skal ha barnevakt. At far innimellom er borte et døgn av en vanlig samværsuke er ikke et problem. Det er da fars ansvar at barnet har en skikket barnevakt som barnet er trygg på, eller at barnet er hos mor det døgnet dersom mor og barn heller vil løse det slik. Det er ikke nødvendig at barnet foretrekker at far er borte for å jobbe. 

(I et parforhold skal man ellers tilstrebe å ikke la surhet få fritt spillerom, men respektere hverandre under uenighet.).

Skrevet

Ett barn hver, voksne nå.

Ingen problem med at jeg har tatt vare på hans barn et døgn her og der, og at han var trener for mitt barns idrettslag i massevis av år. Vi valgte å bli en familie, og har levd som det.

Jeg tror forhold der man ikke klarer/vil det er ganske dødfødt. Vi 4 har hatt et supert forhold i alle år.

Anonymkode: 06304...76a

Skrevet

litt sånn newsflash til mannen din TS; så sant han ikke bor alene og jobber for seg selv må han ta hensyn til andre hele livet.. :P

Anonymkode: 660ca...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...