AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #1 Skrevet 15. september 2025 Har sett og lest opp på Mudi og det er ikke så mange som har skrevet så mye om rasen. Derfor spør jeg her om det er noen som har Mudi her som vil fortelle litt? Bruks? Anonymkode: 0396d...86a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #2 Skrevet 15. september 2025 Vær nøye med oppdretter, mye dårlig gemytt. Anonymkode: e72c3...539 1
Gjest pinktulip Skrevet 15. september 2025 #3 Skrevet 15. september 2025 Finnes sikkert en facebook gruppe for rasen som du kan spørre i
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #4 Skrevet 16. september 2025 Morsomme hunder. Veldig smarte. Lærer lett. Førerfokusert MEN kan lett gå opp i stress, også i hverdagen. Lager mye lyd (pga forventinger, glede, frustrasjon, iver... osv) Dvs. de får mye trekk i LP pga. lyd Skulle jeg hatt mudi så hadde jeg heller kjøpt fra Sverige (Norge/Finland), da jeg opplever mudier fra hjemlandet som mer skarpe. Innbiller meg at oppdrettere i Sverige og Norge fokuserer mye på gemytt (enn på størrelser til agility, eller kule farger for å lettere selge valpen) Det er godkjent redningshund i Norge som er Mudi Har hørt beskrivelsen at Mudi er som en blanding av Malle og djevelen sjøl.... 😁 (men med mer kjærlighet da ❤️ ) Anonymkode: 8998a...f2e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #5 Skrevet 16. september 2025 De mudiene jeg har møtt når jeg trente hund aktivt, har dessverre ikke hatt særlig bra gemytt. Nå er det forskjellig hva man aksepterer, men en var svært obs på det mentale. Det er selvsagt morsomme hunder, men de går fort opp i stress. Samme vil jeg også si om pumi som også er en ungarsk rase. Anonymkode: 7a091...50c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2025 #6 Skrevet 18. september 2025 Det er veldig mye dårlig mentalitet på dem. Kjenner til flere som har blitt avlivet pga av å ha bitt folk. Veldig mye stress og forferdelig mye lyd. Andre hunder hater de jeg kjenner til. De bjeffer og bjeffer og er så intense at både folk og hunder blir gale. Det er en av de siste rasene jeg ville eid, men det er meg... Anonymkode: 96d45...724
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå