Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Surrehue_*
Skrevet

Jeg er ei dame på 23 år som er bosatt i Trondheim hvor jeg nå har kommet halveis i utdanningen min som førskolelærer. saken er den at jeg vet ikke om jeg har så lyst til å jobbe i Bhg..

Jeg har derimot veldig lyst til å jobbe med mennesker som har det vanskelig. Narkomane, uteliggere osv. Jeg har lyst til å jobbe ute i felten en eller annen plass i verden. Har også veldig lyst til å jobbe på barnehjem i enten et østblokkland eller en annen plass. Er det noen som har noe peiling eller tips å komme med her hva jeg kan gjøre?

Er så utrolig lei av Trondheim og begynner å bli rastløs. Motivasjonen er heller ikke på topp når det gjelder førskolelærerutdanningen men kan jeg kanskje bruke det til noe innenfor det jeg har lyst til å jobbe med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde uansett fullført, et studie som ikke er fullført = 0.

Du har jo bare 1,5 år igjen..

Og om du fortsatt da ikke vil jobbe i bhg eller i barneskolen, så hvorfor ikke starte på sykepleien, vernepleier eller noe??

Skrevet

En mulighet kan jo være å ta spes.ped. som videreutdanning. Da kan du iallfall jobbe med vanskeligstillte barn.

Skrevet

Gjør ferdig utdanningen, den kan brukes til mye mer enn i barnehager. Barnevern/sosialtjenesten ønsker å ha en variasjon blandt sine ansatte og en finner gjerne et par førskolelærere ansatt. Ellers så kan du ta videreutdanning i rus og psykiatri og jobbe med ungdom på skråplanet/ungdomshjem/avrusningsteder osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...