Gå til innhold

Sluttet å ha sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har fått UVI hver eneste gang jeg har sex siden jeg ble singel for 3 år siden. Jeg har vært på ultralyd og cytoskopi men alt ser ut til å være i orden. Jeg dusjer før og etter sex, og går alltid på toalettet rett etterpå. Har generelt god hygiene og ser ingen grunn til at jeg skal ha dette problemet konstant. Har også brukt mye kondom, uten hell.

Det hele fører til at jeg har sluttet å ha sex. I sommer datet jeg en fyr som jeg bare ikke klarte ligge med fordi jeg var så redd

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så fortvilet og føler dette går utover livet mitt. Jeg føler jeg ikke kan ha et funksjonelt sexliv eller romantisk liv pga dette

Anonymkode: eabbc...07c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vente til du er i et seriøst forhold og ta det derfra? 

Anonymkode: d18f7...a5d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha samme problem i et seriøst forhold. Urintrakten min merker ikke forskjell på om det er seriøst eller useriøst 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er ingen menneskerett. Du får bare være sølibat.

Anonymkode: 39292...d62

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye bra tips her. Kan noen med kronisk UVI komme med sine tips? TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ha samme problem i et seriøst forhold. Urintrakten min merker ikke forskjell på om det er seriøst eller useriøst 

Mange har ikke sex av ulike grunner. Kanskje du kan prøve å fokusere på andre ting i livet fram til legen finner løsningen? Det går helt fint an å være i et forhold uten sex. Kanskje legen kan henvise til videre undersøkelser, eller finne ut om du har kronisk uvi?

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd ut hiprex? 
jeg fikk også en shitload med uvi etter å ha blitt sammen med samboer, ble mye ligging i starten og hadde uvi støtt og stadig. Så startet på hiprex forebyggende og etter det har jeg ikke hatt uvi 😊 nå tar jeg hiprex etter sex og har ikke hatt uvi. 
Bare å be legen om resept. 

Anonymkode: ff266...8dd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange har ikke sex av ulike grunner. Kanskje du kan prøve å fokusere på andre ting i livet fram til legen finner løsningen? Det går helt fint an å være i et forhold uten sex. Kanskje legen kan henvise til videre undersøkelser, eller finne ut om du har kronisk uvi?

Synes det er rart at så mange bare råder meg til å leve et liv uten sex, lett som bare det? Er liksom ikke helt rådet jeg leter etter da jeg har stort behov og ønske om å ha sex, få barn osv. Er bare 23 år:(

Legen undersøker ikke noe mer dessverre, og jeg har kronisk UVI. Er ingen behandling som har fungert pr nå.

TS

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd ut hiprex? 
jeg fikk også en shitload med uvi etter å ha blitt sammen med samboer, ble mye ligging i starten og hadde uvi støtt og stadig. Så startet på hiprex forebyggende og etter det har jeg ikke hatt uvi 😊 nå tar jeg hiprex etter sex og har ikke hatt uvi. 
Bare å be legen om resept. 

Anonymkode: ff266...8dd

Tusen takk for råd! Jeg har prøvd hiprex men blæren min ble så irritert av det at jeg måtte slutte.. opplevde du noe irritasjon ved preparatet?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk for øvrig UVI mens jeg gikk daglig på hiprex også, men da hadde jeg bare gått på preparerer i en uke eller to. TS

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk tranebærkapsler. Ha sitron i vannet du drikker. Slutt å bruk såpe nedentil, vask deg kun med vann ( kvinners underliv er selvrensende, og såpe ødelegger ph-verdien, selv om du bruker underlivssåpe) kjennes grusomt ut i starten, men du kjenner etter noen dager at du føler deg like ren uten såpe. 
dette har hjulpet meg. Hadde samme problem, har kun hatt uvi en gang etter jeg startet med dette, og det var i forbindelse med graviditet. ( 1 uvi på 15 år) Går ikke lenger fast på tranebær; men gjorde det første året

Anonymkode: 9d19d...a33

• Liker 2
Skrevet

Viktig at både du og sexpartner dusjer før sex og at du dusjer igjen etter sex. Trenger ikke bruke såpe i underlivet, men viktig at minst mulig bakterier kommer i nærheten av urinåpning. For forebygging er det viktig å drikke ca 2 liter vann om dagen. Vet at helsemyndighetene mener dette er kjærringråd, men jeg tror det hjelper å ta tranebærkapsler. Det skader jo ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for råd. Har vært nøye på dusjing og kun med vann. Men jeg har ikke gått på tranebærkapsler fast, kun sporadisk. Skal prøve dette. Setter pris på svar, tusen takk! TS

Skrevet

Har samme problemet, etter 10 år i samme forhold... 
Men vet ikke råd, jeg har bare passet på å ikke vaske for mye med såpe, og som du, tisset etter sex hver gang. 
Håper det løser seg for deg, som er så ung! ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Har du hatt mye sex uten kondom tidligere?

Anonymkode: 89bd3...e0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammel er du? Har du hatt mye sex uten kondom tidligere?

Anonymkode: 89bd3...e0f

Er 23 år. Bare hatt ubeskyttet sex med eksen, og ca 50/50 med de andre partnerene. Fått UVI hver gang til tross for kondombruk.

AnonymBruker
Skrevet

tisser du etterpå? det er lurt for å forebygge

Anonymkode: caf8d...418

AnonymBruker
Skrevet

tisser du etterpå? det er lurt for å forebygge

Anonymkode: caf8d...418

Selvfølgelig. Som skrevet over gjør jeg alle mulige forbyggende tiltak allerede

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sex er ingen menneskerett. Du får bare være sølibat.

Anonymkode: 39292...d62

Det som passer deg, passer ikke nødvendigvis for alle andre. Er du aseksuell så hold deg for god til å svare på emner som omhandler råd om sex.

Anonymkode: e0192...226

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problemet. La om kostholdet mitt og ble en lang periode med mye C vitaminer/tranebær osv. Leste masse om det. Etterhvert ga det seg helt men får det tilbake når jeg spiser annen mat igjen

Anonymkode: 6a908...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...