Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det har seg slik at jeg studerer noe som jeg trives med og gjerne vil fortsette med til høsten. Problemet er bare at jeg mistrives i byen jeg bor i og føler ikke at jeg har noe særlig til felles med medstudentene mine. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg ikke kan bli boende her. Så har det seg slik at linjen jeg går på bare finnes i utkant- Norge og små byer eller bygder som jeg aldri kunne tenkt meg å bo i. Det er også langt hjemmefra alle disse mulige studiestedene. Så det jeg nå lurer på er om jeg bare skal fortsette her jeg studerer nå, og bare bo hjemme og lese på egenhånd frem til jul også ta et semester i utlandet etter jul.

Alle fagene vi har hatt til nå har vært frivillig oppmøte på, og det er flere av de i klassen min som har nærmest fulltid jobber og som nesten aldri er på forelesningene (dessuten er studiet ganske basert på selvstudium fra før så vi har ganske få forelesninger, i gjennomsnitt 3-4 i uken). Jeg har også slektninger i byen som jeg kan bo hos når jeg skal ha eksamen eller ved eventuelle obligatoriske gruppeoppgaver. Hva tror dere, er dette mulig i praksis? Noen som har noen erfaringer med å studere på heltid uten å gå på forelesninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det bør gå helt fint, vet om mange som har gjort det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...