Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har den siste måneden fått mange prikker rundt omkring på kroppen som klør innmari jeg fikk dette etter at jeg flyttet inn i ny leilighet,og mistenkte at det kunne være loppestikk fra sofaen eller senga. Leste litt på nettet og fant ut at rådene mot loppestikk var bare å støvsuge sofaen og senga og at loppene ville forsvinne av seg selv.Dette har jeg gjort i tillegg til å oppbevare alle klærne mine i minusgrader ett par dager. stikkene bare fortsetter å komme... Noen som har aning om hva dette kan være,evt hva jeg kan prøve for å bli kvitt det? P.s. de kommer ikke i store klynger og er ganske store... Håper noen kan hjelpe meg her..
Gjest Gjest_marris75_* Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Guttungen min fikk loppebitt(stikk) en gang når han lå på en reisesengmadrass som ikke var brukt på en stund. Jeg kastet hele madrassen, for jeg tror loppene kun dør ved frysing. Men jeg er ikke 100% sikker da.
Leo Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Fuglelopper er vanlige på denne årstiden og de tåler utallige minusgrader, så å fryse sengetøy etc. har ingen hensikt. Her finner du informasjon fra Folkehelseinstituttet om dette "artige" innsektet finner du her. Sofaputer, madrasser, dyner etc. inneholder jo ofte dun og fjær og kan være det reneste eldorado for disse loppene. Er klimaet tilstrekkelig tørt og varmt stemmer det imidlertid at de ikke overlever særlig lenge. Fortsetter problemet, tyder det på at det stadig kommer inn nye. Det holder faktisk at man passerer under et sted hvor det befinner seg et gammelt fuglereir eller at de følger med katten/hunden inn. Min erfaring er at loppene gjerne befinner seg i sengetøyet, så når det har vært på sitt verste, har jeg vasket sengetøyet på minst 60 grader hver dag. Stikkene klør noe infernalsk og det eneste jeg har funnet som hjelper er faktisk uparfymert After Shave Balm (Clinique har og den fjerner faktisk kløen fullstending). Trøsten får være at problemet forsvinner når det blir tørrere og varmere i været...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Tusen takk for svar. Vasker sengetøyet et par ganger i uka nå,men da skal jeg jammen slenge det i vaskemaskinen hver eneste dag!! Alt for å bli kvitt krypdyra.Hunden må nok tåle noen runder med dusj og såpe fremover også stakkar! Gleder meg til det blir varmere i været. Hilsen "full av lopper"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå