Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt normalt på de fleste arbeidsplasser. Det er ikke kjønnet som bestemmer hvem jeg har møte med, men stillingen/rollen vedkommende har.

Anonymkode: 3cc18...bc3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

alene med motsatt kjønn, altså 1 on 1. 

Anonymkode: 9007d...6c0

Er du en, eller har du en, sjalu partner? Kjønn er ikke relevant i situasjonen. 

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
Skrevet

For et rart spørsmål. Kjønn har ingenting å si når man holder et møte. Hvor lenge et møte varer er som å spørre hvor langt er et tau. Det kommer jo an på hva slags møte og hvor lang agendaen er.

Anonymkode: 5412a...424

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper en av to: TS sin samboer har jobbmøter med en kvinnelig kollega, TS er sjalu og mistenker utroskap. Eller - en mannlig kollega av TS har invitert TS til et jobbmøte og TS er innbilsk og tror mannlig kollega er interessert i henne. TS er uansett ute og sykler og bør få hjelp.

Anonymkode: d6d03...c94

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det er vanlig å samarbeide og arbeide med kollegaer på tomannshånd, uavhengig av kjønn. Også i form av møter. Burde de hatt anstand mener du?

Anonymkode: 8850c...505

• Liker 2
Skrevet

Jeg deler til og med kontor med en mann😱

Anonymkode: fbc0e...bb0

• Liker 2
Skrevet

Et totimers møte fra kl 21-23 en fredagskveld på Grand Bar ville nok vært litt lenge, ja.

Men prosjektforberedelsesmøte fra kl 9-11 den samme fredagen på møterommet Bølgen  i kontorfløyen er ikke for lenge. 😇

Anonymkode: aabd3...2cc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 0.39):

alene med motsatt kjønn, altså 1 on 1. 

Det kommer vel an på agendaen og relasjonen. Min nærmeste kollega er av motsatt kjønn og vi har ofte arbeidsmøter som kan vare halve dagen. Aldri tenkt på at det skulle vært ett problem. 

Anonymkode: e71bc...7ff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 18.15):

Håper låsen på kyskhetsbeltet ditt fungerer!

Anonymkode: b3fea...dae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 12.15):

Jøss. Hvordan greier dere å være i samme rom uten å pule???

Anonymkode: a518c...1f8

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, 2 timer er lenge uansett kjønn.

Hva om? Hva trenger 2 timer som ikke kan tas på 30 minutter?

Anonymkode: 3bf9d...8f2

Skrevet

Det kan lett bli intim stemning med et såpass langt møte med 2 av motsatt kjønn, men det spørs hvem de som møtes er, åpenbart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan lett bli intim stemning med et såpass langt møte med 2 av motsatt kjønn, men det spørs hvem de som møtes er, åpenbart. 

Hvor jobber du hvor det lett blir intim stemning mellom kollegaer? 😂

Det første som slo meg er at dette er skrevet av en incel som aldri har vært alene i et rom med en dame før, og som fantaserer om at ting skal begynne å skje... 
Jeg lukter en utførlig rapport til HR i nær fremtid. 

Anonymkode: 3c36a...0a3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Eeehhh.... nei? De fleste er i stand til å omgås det motsatte kjønn i en profesjonell sammenheng uten å føle på "intim stemning". Da er man enten incel eller kommer fra Saudi-Arabia.

Anonymkode: 5412a...424

• Liker 5
Skrevet

I alle dager... 

I så tilfelle måtte jeg sagt opp. 

Er også på jobbreiser - der vi kan finne på å ta et glass på kvelden, bare to stykker 😱

Mannen er normal og oppegående, så han bryr seg selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: fe923...6b8

• Liker 4
Skrevet

Atte hva?

Satt nylig i et tre timers langt møte angående økonomi og nedbemanning med en mann. Ikke et snev av intim stemning.

Anonymkode: b6e4b...71e

• Liker 3
Skrevet

Eeeeh.... det er vel et farlig møte, ikke en date, eller? Jeg har hatt slike møter når enn det trengs- noen ganger er det å sitte sammen og jobbe MYE mer effektivt enn å måtte sende mail frem og tilbake eller ranges over internet. Eller mener du dere trenger en chaperone og ikke burde være alene så lenge bare dere to i tilfelle dete forelsket dere? 

Skrevet

Denne problemstillingen forstår jeg ingenting av. Intim stemning på jobb? Det høres jo totalt uprofesjonelt ut.

• Liker 2
Skrevet

Er du veldig ung eller uerfaren i arbeidslivet?

Det enkle svaret på spørsmålet ditt i HI er: Nei, to timer er ikke lenge.

Når man har jobbmøter så har man relevante ting å snakke om eller å jobbe med. Da har man ikke tid til å være intim med den man jobber sammen med.

Jeg er kvinne, og om jeg hadde hatt et to timer lang møte alene med en mannlig kollega hadde det vært normalt. Og det helt uavhengig av om vedkommende var yngre, eldre eller på min egen alder, og helt uavhengig av hva min og/eller hans sivilstand måtte være.

Anonymkode: 1bf4c...3b1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor stiller du i utgangspunktet dette spørsmålet? Hvor er din rolle i denne settingen? Er det du som skal delta i møtet? Er det kjæresten din/samboer/ektefelle eller noen andre?

Anonymkode: f9178...76c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...