Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Hvordan syns du enlærer kan kle seg? Ofte får jeg høre at lærere kler likt og uten fantasi. Er det slikt at vi skal kle oss med høg hals og tette oss til for ikke å vise hud. Noen mener lærere ikke skal ha parfyme på seg.. hva mener du? Hvordan vil du at læreren til barnt ditt skal kle seg??
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Hva var det de sa på Shopaholic da? Neongrønn veske var visst en must. Nei seriøst, så lenge læreren går i normale klær som er hele og rene, så bryr jeg meg katta om hva vedkommende har på seg. Parfyme kan være en liten gråsone. Det kommer an på hvilkenn parfyme, og hvilken mengde parfyme vedkommende bruker. Enkelte skjønner tydeligvis ikke at less is more når de bruker parfyme. Er det allergikere i klassen, så synes jeg en lærer med fordel kan droppe det.
Thomasine Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Jeg synes min sønns lærer skal kle seg i akkurat det hun vil bare det er sømmelig! Hun skal være en rollefigur for elevene sine, derfor synes jeg ikke at hun skal ha på seg magetopper (med ring i navelen!! ), rompekorte skjørt eller gjennomsiktige klær. Moderat med parfyme og eventuelt sminke. Menn skal heller ikke ha lue på seg... (har faktisk vært borti noen av dem både i jobb og i studier...) Forresten bør de også være forsiktige med for lange negler... Høres kanskje merkelig ut, men jeg har igjen vært borti de som ikke kan gjøre slike eller slik pga neglene sine...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Min standarduniform på jobb(jobber på rein ungdomsskole): Olabukse, Pumasko og hettegenser. Omtrent som elevene mao... Ingen parfyme, parfymefri tøymykner og -deo.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Jeg er lærer og går i det som passer meg, så lenge det er sømmelig. Bruker faktisk deo med parfyme også, og parfyme i blant. (Nå er jeg veldig forsiktig med det, for jeg hater når det oser parfyme av folk.) Har aldri fått noen klager. Faktisk har flere av ungene sagt at jeg lukter godt... (de er 6-7 år)
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Jeg er lærer og går i det som passer meg, så lenge det er sømmelig. Bruker faktisk deo med parfyme også, og parfyme i blant. (Nå er jeg veldig forsiktig med det, for jeg hater når det oser parfyme av folk.) Har aldri fått noen klager. Faktisk har flere av ungene sagt at jeg lukter godt... (de er 6-7 år) ← Legger til at vi som jobber på skolen har svært ulik klesstil, og jeg har ikke reagert negativt på noe.
Lillesøster Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Synes det er veldig greit å møte en lærer som ikke kler seg som andre. Forøvrig er det vel helt frivillig hvordan en lærer bør kle seg. :-D
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Jeg jobber på en skole med ca 60 lærere, der er det alt fra dem som alltid går i joggedress til dem som kler seg i pene skjørt eller dresser, og de som kler seg i "kunstneriske" klær fra lokale designere. Og så er det en dame som har en helt ubestemmelig stil, småfrikete og rar, men veldig kul Vil man bli tatt seriøst, ville jeg styrt unna joggedressen (ihvertfall om jeg ikke så ut til å være i særlig god form), klær som viser for mye hud, og slitne klær, ellers synes jeg det er fritt frem.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Jeg er lærer og kler meg i det jeg liker. Av og til miniskjørt, strømper, høye støvletter med heler, øreringer, sminke og oppsatt hår, andre ganger stramme jeans og høyhelte boots med v-halset ettersittende genser. Bruker lett parfyme og make-up hver dag. Barna synes det er helt ok, så lenge jeg er fornøyd selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå