AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:48 #1 Skrevet søndag kl. 10:48 Har drukket kaffe fra jeg var konfirmant. De siste årne har jeg gått over til å drikke kaffe stort sett bare på formiddagen. Når jeg er hjemme i helgene, kjører jeg på med 3-4 store krus med kaffe. I mitt tilfelle Brasero pulverkaffe. Denne er laget av robusta-bønner og skal da inneholde ekstra mye koffein. Jeg synes virkningen av kaffeen er helt utrolig! Jeg kan våkne kjempetrøtt ved 9-tiden og føle meg gretten, sur og tiltaksløs. Etter 2-3 kopper merker jeg humøret stiger. Får en sterk følelse av velvære. Ser mye lysere på livet. Jeg blir rett og slett en helt annen. Det samme gjeldr på hverdager på jobben - jeg har til og med sagt fra til mine nærmeste kolleger, jeg vil helst ikke prate/diskutere før jeg får minst 1 kopp sterk kaffe. På ferier har jeg nå begynt å ta en kaffestund på hotellet før jeg drar ut også. 1-2 kopper sterk Brasero-kaffe - gjør undrverker. Andre som har det på samme måte med kaffe... hører gjerne på erfaringer. Anonymkode: 44d68...e50 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:48 #2 Skrevet søndag kl. 11:48 Å bli lykkelig når man får rusen sin er vanlig opplevelse av rusmiddelavhengighet. Koffein er et sentralstimulerende rusmiddel. Anonymkode: 2fd80...be0 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:06 #3 Skrevet mandag kl. 09:06 Bare å nyte at du får den effekten 😂 Jeg merket når jeg begynte å drikke kaffe at 15-20 minutter etter en stor kopp var jeg rene duracellkaninen! Alt gikk bånn gass og jeg følte meg så lett og klar i hodet. Ble jo raskt sånn at man drakk litt mer, og nå får jeg ingen effekt 😂 Men må ha det, i store mengder om morgenen for å unngå brutal hodepine. Den hodepinen går ikke bort igjen av noe hvis jeg får "dosen" min for sent. Jeg har dessverre også litt lav toleranse for koffein og får hjertebank og svetteanfall om jeg drikker for mye. Drikker aldri etter kl 14 unntatt i selskap og på lørdager. Anonymkode: ff517...134
Ullvott Skrevet mandag kl. 09:22 #4 Skrevet mandag kl. 09:22 Jeg er også ganske avhengig av kaffe. Jeg har alltid med meg et termokrus fullt av kaffe i bilen på veg til jobb. Jeg har ca en halvtime + å kjøre, så det er rikelig tid til å drikke kaffe på turen. Får jeg ikke morgenkaffen blir resultatet hodepine, rastløshet og dårlig konsentrasjon. Det merker jeg i helgene, for da blir klokka litt mer før jeg får i meg dagens første kaffekopp. Enten det er hverdag, helg eller ferie, er dagens første kaffekopp helt nødvendig. Deretter må jeg fylle på med noen flere kaffekopper i løpet av dagen. Siste kopp blir som regel rett etter middag. Hos oss er det i 18-tida +/- på ukedagene, og litt seinere i helgene.
ThereGoesBob Skrevet mandag kl. 09:31 #5 Skrevet mandag kl. 09:31 Drikker ikke kaffe. Hater det. Varmt og jævlig og tirrer absolutt ikke noen av mine sanser. Sikkert noe som feiler meg siden jeg ikke drikker kaffe.
Brunhilde Skrevet mandag kl. 10:10 #6 Skrevet mandag kl. 10:10 Jeg er også veldig glad i kaffe, men får heldigvis ikke hodepine om jeg dropper den en dag.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:12 #7 Skrevet mandag kl. 10:12 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har drukket kaffe fra jeg var konfirmant. De siste årne har jeg gått over til å drikke kaffe stort sett bare på formiddagen. Når jeg er hjemme i helgene, kjører jeg på med 3-4 store krus med kaffe. I mitt tilfelle Brasero pulverkaffe. Denne er laget av robusta-bønner og skal da inneholde ekstra mye koffein. Jeg synes virkningen av kaffeen er helt utrolig! Jeg kan våkne kjempetrøtt ved 9-tiden og føle meg gretten, sur og tiltaksløs. Etter 2-3 kopper merker jeg humøret stiger. Får en sterk følelse av velvære. Ser mye lysere på livet. Jeg blir rett og slett en helt annen. Det samme gjeldr på hverdager på jobben - jeg har til og med sagt fra til mine nærmeste kolleger, jeg vil helst ikke prate/diskutere før jeg får minst 1 kopp sterk kaffe. På ferier har jeg nå begynt å ta en kaffestund på hotellet før jeg drar ut også. 1-2 kopper sterk Brasero-kaffe - gjør undrverker. Andre som har det på samme måte med kaffe... hører gjerne på erfaringer. Anonymkode: 44d68...e50 Er ikke uten grunn de sier A COFFE (OR TWO) A DAY KEEP THE BITCH AWAY. Hehe. Anonymkode: 0a866...f1e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:28 #8 Skrevet mandag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 13.48): Å bli lykkelig når man får rusen sin er vanlig opplevelse av rusmiddelavhengighet. Koffein er et sentralstimulerende rusmiddel. Anonymkode: 2fd80...be0 Ja. Denne gudedrykken som vert kalla kaffi er noko av det beste ein har i kvardagen, ja mogeleg det aller beste. Ei stor kanne med nytrekt kaffi kvar morgon gjev meg ei stor kjensle av velvære. Å kjenne at den varmar innvortes samstundes som sansane vaknar til dåd, er nærast usigeleg. Ein vyrd drykk. Anonymkode: 4506a...9db
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:31 #10 Skrevet mandag kl. 16:31 Elsker kaffe Best av alt er bålkaffe og kaffe med en liten espresso oppi❤️ Morgenkaffen er best. Mulig at det er stillheten og en helt ny, blank, dag som bidrar til at den er best. Og kaffe i bilen, og på tur, og på ferie, kaffen i Italia er sinnsykt god og kaffen i Finland, utrolig nok. Ja, jeg elsker kaffe! Anonymkode: 654e9...057
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:53 #11 Skrevet mandag kl. 16:53 Jeg har gått fra å drikke jevnt gjennom dagen, til å nyte 1-2 kopper hver morgen. Første koppen er på sofaen, med PC, før dagen "starter", det gir skikkelig lykkerus. Andre gir en viss ro. Enten mens jeg sminker og gjør meg klar, eller første økten på hjemmekontoret. Men fortsetter jeg utover det over tid så får jeg ikke samme effekt på morgenen, så da forsvinner gleden. Anonymkode: af31b...3fe
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 13.48): Å bli lykkelig når man får rusen sin er vanlig opplevelse av rusmiddelavhengighet. Koffein er et sentralstimulerende rusmiddel. Anonymkode: 2fd80...be0 Nettopp, ikke så mange som tenker på det. Koffeinen gjør meg veldig urolig, så kuttet det ut. Anonymkode: 729be...403 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 13.48): Å bli lykkelig når man får rusen sin er vanlig opplevelse av rusmiddelavhengighet. Koffein er et sentralstimulerende rusmiddel. Anonymkode: 2fd80...be0 Lykkefølelse av rus er da vanlig også om man ikke er avhengig. Det heter jo rusmiddel nettopp fordi det gir en rus. Anonymkode: f0808...34c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lykkefølelse av rus er da vanlig også om man ikke er avhengig. Det heter jo rusmiddel nettopp fordi det gir en rus. Anonymkode: f0808...34c TS er åpenbart avhengig, siden hun ikke engang kan være profesjonell på jobb uten en kopp… Personlig synes jeg kaffe og te er digg, men koffeinet gir meg ingenting. Kan legge meg rett etter å ha drukket en Monster - som jeg også synes har digg smak fra tid til annen. Anonymkode: 41978...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Jeg var også sånn en periode, men kroppen ble vandt til koffeinet. Jeg trengte større og større doser for å få samme effekt. Til slutt måtte jeg drikke uforsvarlige store mengder. Når jeg ikke hadde koffein i blodet hadde jeg abstinenser. Anonymkode: 2ebed...aef 1
Frøkenfryden Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Jeg føler ikke effekt men koser meg ekstremt mye med den 1.morgenkoppen Om jeg ikke vil ha den på morgenen, så betyr det at formen er veldig skral. Kan drikke kaffe sent også og sover like godt. I alle fall slik jeg føler det.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Jeg har ADHD-diagnosen og resept på ADHD-medisiner. Jeg kjenner meg igjen i mye av det dere skriver og det er nok fordi koffein, nikotin og ADHD-medisiner alle er sentralstimulerende. Noen tips jeg har er å passe på jevnt blodsukker. Det hjelper hjernen med å klare oppgavene sine. Så spis flere måltider i løpet av dagen og spis noe som gir jevnt blodsukker, f.eks mat med mye proteiner. Omega 3 og B-vitaminer kan også hjelpe hjernen. Nå er det individuelt hvilke tips som hjelper. Så man må prøve seg frem og se hva som fungerer. Anonymkode: f0808...34c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har ADHD-diagnosen og resept på ADHD-medisiner. Jeg kjenner meg igjen i mye av det dere skriver og det er nok fordi koffein, nikotin og ADHD-medisiner alle er sentralstimulerende. Noen tips jeg har er å passe på jevnt blodsukker. Det hjelper hjernen med å klare oppgavene sine. Så spis flere måltider i løpet av dagen og spis noe som gir jevnt blodsukker, f.eks mat med mye proteiner. Omega 3 og B-vitaminer kan også hjelpe hjernen. Nå er det individuelt hvilke tips som hjelper. Så man må prøve seg frem og se hva som fungerer. Anonymkode: f0808...34c Edit: Det er veldig mye som kan påvirke hjernens evne til å jobbe. Om man googler så finner man mange tips. Anonymkode: f0808...34c
PURE/HONEY Skrevet 48 minutter siden #19 Skrevet 48 minutter siden Jeg har det helt likens som deg, TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå