AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:24 #1 Skrevet lørdag kl. 22:24 Min far viste første tegn til begynnende demens for 8 år siden, og fortsatt er det ikke så ille at vi tenker han MÅ flytte hjemmefra selv om han bor alene. Kan slike ting plutselig forverre seg mye raskere, eller kan det fortsatt ta noen år før han må på hjem? Anonymkode: 57c1e...c23 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:44 #2 Skrevet lørdag kl. 22:44 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min far viste første tegn til begynnende demens for 8 år siden, og fortsatt er det ikke så ille at vi tenker han MÅ flytte hjemmefra selv om han bor alene. Kan slike ting plutselig forverre seg mye raskere, eller kan det fortsatt ta noen år før han må på hjem? Anonymkode: 57c1e...c23 Det er flere typer demens, og de utvikler seg forskjellig. Wikipedia skriver: "Demenssykdommene preges av gradvis utvikling, hos noen raskt (2–3 år) og hos andre langsomt, sjelden over 10–11 år. Hos de fleste begynner utviklingen langsomt, men lenger ut i forløpet går forverringen stadig raskere. Man regner med at cirka 20 % av alle mennesker over 80 år har en grad av aldersdemens." Anonymkode: a0139...711 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:47 #3 Skrevet lørdag kl. 22:47 Kan ta alle år. Min mormor levde 1/5 del av liver sitt son dement, og alle pr var hjemme. Anonymkode: 27f88...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå