AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Skrevet 13. september Sitter her og debatterer om jeg skal gå ut nå og se om jeg finner noe sopp eller ikke. Bor i Innlandet hvor det har vært temmelig tørt lenge, men nå har det regnet en del av og på, så det er en viss sjanse for sopp. Finner dere sopp nå der det har vært tørt? Jeg vet om et sted som er litt våtere pga nærliggende vann, men dit må jeg faktisk kjøre, må gjennom en grind, og så må jeg parkere litt skrått i en sleip bakke, og det er litt styr akkurat nå. Så tenker å gå rett utafor døra egentlig, bak i skogen her....men dørstokkmila! Om dere sier at det er kommet noe sopp, så blir jeg kanskje mer inspirert Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 13. september #2 Skrevet 13. september Her jeg bor vokser det nesten bare fleinsopp, som er ulovlig å plukke opp. Anonymkode: c6a22...401
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september Du kan spørre på "sopp og nyttevekster" på Facebook om noen har funnet i området der du bor. Her jeg bor har det i alle fall allerede vært soppsesong i mange uker. Har plukket kilosvis med kantarell og funnet litt blek piggsopp, steinsopp, en hel haug med kremler og granmatriske I kveld skal jeg ha steinsopp på pizzaen. Anonymkode: 5bafe...82d
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan spørre på "sopp og nyttevekster" på Facebook om noen har funnet i området der du bor. Her jeg bor har det i alle fall allerede vært soppsesong i mange uker. Har plukket kilosvis med kantarell og funnet litt blek piggsopp, steinsopp, en hel haug med kremler og granmatriske I kveld skal jeg ha steinsopp på pizzaen. Anonymkode: 5bafe...82d Hvor bor du? TS Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor bor du? TS Anonymkode: f6a7b...9a8 Vestlandet. Anonymkode: 5bafe...82d
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vestlandet. Anonymkode: 5bafe...82d Ja der har det jo faktisk regnet i sommer, her har det vært tørke. Jeg gikk en tur i området nær ved her, og fant faktisk traktkantarell og kanskje fåresopp. Men tok ikke med meg noe da det var så vassent av regnet. Så ut som soppen hadde kommet opp tidligere, så tørket litt, og så fått for mye regn, og dette gjaldt for mange andre sopper som jeg ikke kunne identifisere også. Så får legge neste tur et annet sted, og så komme tilbake dit om en ukes tid eller noe kanskje. TS Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 14. september #7 Skrevet 14. september Her har jeg plukket litt sopp i helga. Igår plukket jeg fåresopp, rødgul piggsopp, blek piggsopp, kantareller og noen få granmatriske som var fine. Idag har jeg plukket noen kremler og mest traktkantareller. Bor også i innlandet Anonymkode: 419cf...541 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #8 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her har jeg plukket litt sopp i helga. Igår plukket jeg fåresopp, rødgul piggsopp, blek piggsopp, kantareller og noen få granmatriske som var fine. Idag har jeg plukket noen kremler og mest traktkantareller. Bor også i innlandet Anonymkode: 419cf...541 Om det har vært mye tørt der du bor også, hvilken type landskap plukket du i, et sted der det bare har vært tørt i sommer, eller et sted der det er bekk, elv, eller vann? Jeg var på et ganske tørt sted i går (som nå selvsagt er vått), og fant fåresopp, to piggsopper og litt traktkantarell, så der var det dårlig. TS Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 16. september #9 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 22.41): Om det har vært mye tørt der du bor også, hvilken type landskap plukket du i, et sted der det bare har vært tørt i sommer, eller et sted der det er bekk, elv, eller vann? Jeg var på et ganske tørt sted i går (som nå selvsagt er vått), og fant fåresopp, to piggsopper og litt traktkantarell, så der var det dårlig. TS Anonymkode: f6a7b...9a8 Var tørke i noen uker her og. Er forskjellig terreng her jeg bor. Men mye mose, blåbærlyng og bekker der jeg har vært i det siste. Traktkantarellene var stort sett småe men de kommer seg fort nå. Anonymkode: 419cf...541 1
Thyra Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 16.31): Her jeg bor vokser det nesten bare fleinsopp, som er ulovlig å plukke opp. Anonymkode: c6a22...401 Rart det der. Ulovlig å plukke, men er heller ikke oppført i sopp øker. Så da kan man jo risikere å plukke den opp uten å vite hva den er. Og er det ikke lov å plukke den i betydningen å fjerne den (og kaste den) fra hagen, lekeområdet i barnehagen og andre steder små barn ferdes? Den skal stå urørt, liksom?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå