AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Sitter her og debatterer om jeg skal gå ut nå og se om jeg finner noe sopp eller ikke. Bor i Innlandet hvor det har vært temmelig tørt lenge, men nå har det regnet en del av og på, så det er en viss sjanse for sopp. Finner dere sopp nå der det har vært tørt? Jeg vet om et sted som er litt våtere pga nærliggende vann, men dit må jeg faktisk kjøre, må gjennom en grind, og så må jeg parkere litt skrått i en sleip bakke, og det er litt styr akkurat nå. Så tenker å gå rett utafor døra egentlig, bak i skogen her....men dørstokkmila! Om dere sier at det er kommet noe sopp, så blir jeg kanskje mer inspirert Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Her jeg bor vokser det nesten bare fleinsopp, som er ulovlig å plukke opp. Anonymkode: c6a22...401
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Du kan spørre på "sopp og nyttevekster" på Facebook om noen har funnet i området der du bor. Her jeg bor har det i alle fall allerede vært soppsesong i mange uker. Har plukket kilosvis med kantarell og funnet litt blek piggsopp, steinsopp, en hel haug med kremler og granmatriske I kveld skal jeg ha steinsopp på pizzaen. Anonymkode: 5bafe...82d
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan spørre på "sopp og nyttevekster" på Facebook om noen har funnet i området der du bor. Her jeg bor har det i alle fall allerede vært soppsesong i mange uker. Har plukket kilosvis med kantarell og funnet litt blek piggsopp, steinsopp, en hel haug med kremler og granmatriske I kveld skal jeg ha steinsopp på pizzaen. Anonymkode: 5bafe...82d Hvor bor du? TS Anonymkode: f6a7b...9a8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor bor du? TS Anonymkode: f6a7b...9a8 Vestlandet. Anonymkode: 5bafe...82d
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vestlandet. Anonymkode: 5bafe...82d Ja der har det jo faktisk regnet i sommer, her har det vært tørke. Jeg gikk en tur i området nær ved her, og fant faktisk traktkantarell og kanskje fåresopp. Men tok ikke med meg noe da det var så vassent av regnet. Så ut som soppen hadde kommet opp tidligere, så tørket litt, og så fått for mye regn, og dette gjaldt for mange andre sopper som jeg ikke kunne identifisere også. Så får legge neste tur et annet sted, og så komme tilbake dit om en ukes tid eller noe kanskje. TS Anonymkode: f6a7b...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå