Gå til innhold

Hvor ofte må man jogge for å bedre kondis ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte må man jogge for å forbedre og holde på kondis?

Anonymkode: 522de...420

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt utrent så vil jeg si at 1 gang i uka er "nok". Men etter ei stund så må du nok opp på 2 ganger i uka.

Dette er da min erfaring, jeg har vært alt fra helt utrent til å være i brukbar form. Jeg jogger ca. en halvtime om gangen.

Anonymkode: f8af2...206

AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt på utgangspunktet ditt. Har du elendig kondis vil en tur i uka med gå/jogg være nok til å se relativt store fremskritt, men jo bedre formen din blir desto oftere bør du trene for å forbedre. 

Vedlikehold klarer man stort sett på 2-3 dager i uka som et maks med mindre man er oppe på semi-profesjonelt nivå. 

Anonymkode: c8dda...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Mia Health-appen for å forbedre kondis 😊 Har hatt stor nytte av den selv.

Anonymkode: 6bc77...bd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler Mia Health-appen for å forbedre kondis 😊 Har hatt stor nytte av den selv.

Skal ikke si noe stygt om Mia, eller andre apper, men er absolutt ikke nødvendig å betale for apper for å forbedre kondis. Med mindre man trener seg opp til noe helt spesielt så er det veldig lite hokus-pokus som skal til. Og det finnes også mange gratis ressurser hvis man vil trene mer strukturert. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skal ikke si noe stygt om Mia, eller andre apper, men er absolutt ikke nødvendig å betale for apper for å forbedre kondis. Med mindre man trener seg opp til noe helt spesielt så er det veldig lite hokus-pokus som skal til. Og det finnes også mange gratis ressurser hvis man vil trene mer strukturert. 

Det er sant at man ikke egentlig trenger noe ekstra for å forbedre kondisen. Mia-appen er forøvrig gratis om man ikke ønsker utvidet informasjon :) Men det forutsetter jo at man har ei treningsklokke eller lignende som måler pulsen. For meg som var skikkelig sofasliter pga. tre tette svangerskap gir det stor motivasjon å se hva man faktisk må gjøre for å nå en bedre kondisjonsalder, og der er appen god. Har utallige mislykkede forsøk på å begynde å trene bak meg, men det var den appen som hjalp meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...