-Pusheen- Skrevet 12. september 2025 #21 Skrevet 12. september 2025 (endret) Kvittre skrev (4 minutter siden): Hele Norges statsminister, som ingen vil oppleve igjen? Næh, hun var virkelig ikke min statsminister. Jeg er enig i at Sylvi er mer splitt og hersk , men og påstå at Erna samlet hele folket ved og øke forskjellene, innføre karensår på aap, kjøre barnefattigdommen til himmels osv. Ernas mesterstykke er og sette syke og lavtlønte opp mot hverandre så svake grupper krangler seg i mellom , og glemmer at velgerne hennes stikker fra . Er så glad hun er historie , og Sylvi er skummel ja, men på en annen måte. Hvis du også sikter til min kommentar, skrev jeg mye mer enn Sylvi. Slik oppfattet jeg også den siterte kommentaren. Er uenig i den usosiale politikken til Høyre, men Erna var likevel mye mer spiselig enn det vi ser fra de helt på høyresiden. Endret 12. september 2025 av PusheenPusheen Korrigering 1
-Pusheen- Skrevet 12. september 2025 #22 Skrevet 12. september 2025 Stonegiant skrev (Akkurat nå): Hyllest er å ta i. Det er mer at i et valg om pest og kolera, så velger jeg Erna. Jeg ordlagte meg kanskje litt for positivt. Ja, sånn tenker jeg også på det. Pest eller kolera. Heldigvis slapp vi begge deler nå.
Caniggia Skrevet 12. september 2025 #23 Skrevet 12. september 2025 Stonegiant skrev (43 minutter siden): Akuratt slik ser jeg også på det. Kommer til å savne Erna. En god person i opposisjon. Jeg er forsiktig positiv til dette valgets resultat. Jeg er glad for at venstresiden vant, men jeg er ganske så redd for hva som skjer på høyresiden nå. At Høyre bukker under for FrP er ekstremt negativt for Norge. Godt sagt!
Kvittre Skrevet 12. september 2025 #24 Skrevet 12. september 2025 PusheenPusheen skrev (10 minutter siden): Hvis du også sikter til min kommentar, skrev jeg mye mer enn Sylvi. Slik oppfattet jeg også den siterte kommentaren. Er uenig i den usosiale politikken til Høyre, men Erna var likevel mye mer spiselig enn det vi ser fra de helt på høyresiden. Jeg svarte på kommentaren jeg siterte? Siktet til din kommentar? Nei, jeg synes ikke Erna var hele Norges statsminister . Jeg var syk og gikk på aap under Erna, vet du hva hun gjorde? Google gjerne . Hun hadde planer om og gjøre det igjen. Hele Norges statsminister som mener at den økte fattigdommen under hennes styre skyldes at fattige ikke er flinke nok til og investere i eiendom og aksjer? Hele Norges statsminister som mener at syke må ta mer ansvar for egen helse med og jogge 2 ganger i uken , men HUN gjør ikke det grunnet kneskade ( jaha? ) og spise sunnere ( lager hun parodi på seg selv, hjelp meg og forstå .. ) hele Norges statsminister som ødela økonomien vår under pandemien, hele Norges statsminister som laget ubrukelig regler for ensomhet og isolasjon.. imens hun festet.. og klarte ikke og telle antall gjester fordi hun var opptatt med sushi .. og glemte regler for samling på restaurant , fordi hun mente at hun hadde vært så opptatt av og fortelle andre om reglene at hun glemte og sette seg inn i dem selv. NAV skandalen ? Hun ville anmelde folk som hadde fått noen tusenlapper for mye i barnestønad fordi de ikke meldt inn helt riktig årslønn for partner , og man måtte ha helt kontroll på partenes økonomi. Så fulgte Sindre skanadalen… nei, hun visste ingenting om sindres økonomi, hun trodde han hadde dårlig råd og hadde kjøpt ny bil til han. Så.. nei , jeg orker og fortsette, blir bare irritert. Skal feire at hun er ferdig. nei, jeg liker ikke Sylvi heller. Om du må sammenligne for og sette Erna i bedre lys, vi vet hva Erna gjorde, forhåpentligvis får vi aldri muligheten til en skikkelig sammenligning. 4
AprilLudgate Skrevet 12. september 2025 #25 Skrevet 12. september 2025 God politisk analyse der 🤦♀️ Jeg stemmer SV, og opplevde Erna Solberg som ganske uspiselig i form av alt hun tillot fra Frp av helt syke uttalelser, voldtekt osv. Men utover det er hun en solid leder og har gjort en formidabel innsats for hele landet. Og så lite selvhøytidelig som man kan bli. Håper hun får kost seg med familien, livet er mer enn maktposisjon og politikk. 1
-Pusheen- Skrevet 12. september 2025 #26 Skrevet 12. september 2025 (endret) Kvittre skrev (16 minutter siden): Jeg svarte på kommentaren jeg siterte? Siktet til din kommentar? Nei, jeg synes ikke Erna var hele Norges statsminister . Jeg var syk og gikk på aap under Erna, vet du hva hun gjorde? Google gjerne . Hun hadde planer om og gjøre det igjen. Hele Norges statsminister som mener at den økte fattigdommen under hennes styre skyldes at fattige ikke er flinke nok til og investere i eiendom og aksjer? Hele Norges statsminister som mener at syke må ta mer ansvar for egen helse med og jogge 2 ganger i uken , men HUN gjør ikke det grunnet kneskade ( jaha? ) og spise sunnere ( lager hun parodi på seg selv, hjelp meg og forstå .. ) hele Norges statsminister som ødela økonomien vår under pandemien, hele Norges statsminister som laget ubrukelig regler for ensomhet og isolasjon.. imens hun festet.. og klarte ikke og telle antall gjester fordi hun var opptatt med sushi .. og glemte regler for samling på restaurant , fordi hun mente at hun hadde vært så opptatt av og fortelle andre om reglene at hun glemte og sette seg inn i dem selv. NAV skandalen ? Hun ville anmelde folk som hadde fått noen tusenlapper for mye i barnestønad fordi de ikke meldt inn helt riktig årslønn for partner , og man måtte ha helt kontroll på partenes økonomi. Så fulgte Sindre skanadalen… nei, hun visste ingenting om sindres økonomi, hun trodde han hadde dårlig råd og hadde kjøpt ny bil til han. Så.. nei , jeg orker og fortsette, blir bare irritert. Skal feire at hun er ferdig. nei, jeg liker ikke Sylvi heller. Om du må sammenligne for og sette Erna i bedre lys, vi vet hva Erna gjorde, forhåpentligvis får vi aldri muligheten til en skikkelig sammenligning. Du skrev noe jeg oppfattet som en generell observasjon, at man skrev hele Norges statsminister. Det var det i utgangspunktet jeg som skrev, jeg skrev at hun virket mye mer samlende og jeg gjentok ordene til Støre. Derfor tenkte jeg at du også hadde min kommentar i bakhodet, men jeg beklager om du ikke hadde det. Da er det bare å se bort i fra min kommentar. Jeg har også vært syk og gått på aap, og jeg er dessverre smertelig klar over kuttene hun gjorde både her og der. Når jeg snakker om Erna nå, snakker jeg ikke om politikken hun førte. Jeg snakker om Erna politikeren, om måten hun snakket på og måten hun fremsto som politiker. Politikken hennes suger etter min mening, men jeg synes personlig likevel at hun fremsto mer stødig og level headed enn Sylvi. Det var kun det jeg mente med den kommentaren. Hun dummet seg ut flere ganger, det er jeg selvsagt helt enig i. Og jeg er glad det ikke er hun som blir statsminister straks. Men i debattene har hun vært behagelig og hun har ikke vært en ufin kjeftsmelle som Listhaug har vært. Men hun har også vært feig, og hun har latt FrP få styre som de vil på siden, mens hun var sjefen. Er mye jeg ikke liker med Erna, men jeg synes likevel at hun har oppført seg mer redelig enn Listhaug og co på flere områder. Og hvis jeg måtte velge mellom de to, hadde jeg valgt Erna any day over Sylvi. Slapp heldigvis det denne gangen. Endret 12. september 2025 av PusheenPusheen Korrigering 1
Caniggia Skrevet 12. september 2025 #27 Skrevet 12. september 2025 Kvittre skrev (35 minutter siden): Og at den økte fattigdommen ikke var hennes skyld, hun skulle ønske fattige var mer flinke til og investere i eiendom og aksjer 🤦♀️. Skulle hatt Sindre til og holde kurs på fattighuset . Du har rett i dette med forskjellsutviklingen, men den har vært en uunngåelig del av en global, nyliberalistisk trend som har hjemsøkt hele den vestlige verden siden 80-tallet. Den startet ikke med Erna Solberg. Hun har nok tvertimot bidratt til å bremse den negative trenden. Det er nesten umulig å drive en effektivt omfordelende velferdsstat i en verden der kapitalen hele tiden kan flykte til stater med mindre skatt, dårligere arbeidstakervern, svakere miljølovgivningning mv.. Bare spør Gro, Jens eller Jonas. 1
Daisy-love Skrevet 13. september 2025 #28 Skrevet 13. september 2025 Jeg er også glad i Erna, som flere andre her inne, men jeg tror det er riktig med ny ledelse nå. Er flere gode i partiet, så det blir spennende å følge med på hva som vil skje etter at en leder har sittet så mange år.
Alizee Skrevet 13. september 2025 #29 Skrevet 13. september 2025 (endret) Daisy-love skrev (5 timer siden): Jeg er også glad i Erna, som flere andre her inne, men jeg tror det er riktig med ny ledelse nå. Er flere gode i partiet, så det blir spennende å følge med på hva som vil skje etter at en leder har sittet så mange år. Helt sikkert Søreide som overtar. Liker henne dårlig, og det sitter i meg hvordan hun bedrev hersketeknikker i debatten tidligere. Hun er også altfor utenrikspolitisk, og passer best til å holde seg til det. Endret 13. september 2025 av Alizee 1
Kvittre Skrevet 13. september 2025 #30 Skrevet 13. september 2025 PusheenPusheen skrev (15 timer siden): Du skrev noe jeg oppfattet som en generell observasjon, at man skrev hele Norges statsminister. Det var det i utgangspunktet jeg som skrev, jeg skrev at hun virket mye mer samlende og jeg gjentok ordene til Støre. Derfor tenkte jeg at du også hadde min kommentar i bakhodet, men jeg beklager om du ikke hadde det. Da er det bare å se bort i fra min kommentar. Jeg har også vært syk og gått på aap, og jeg er dessverre smertelig klar over kuttene hun gjorde både her og der. Når jeg snakker om Erna nå, snakker jeg ikke om politikken hun førte. Jeg snakker om Erna politikeren, om måten hun snakket på og måten hun fremsto som politiker. Politikken hennes suger etter min mening, men jeg synes personlig likevel at hun fremsto mer stødig og level headed enn Sylvi. Det var kun det jeg mente med den kommentaren. Hun dummet seg ut flere ganger, det er jeg selvsagt helt enig i. Og jeg er glad det ikke er hun som blir statsminister straks. Men i debattene har hun vært behagelig og hun har ikke vært en ufin kjeftsmelle som Listhaug har vært. Men hun har også vært feig, og hun har latt FrP få styre som de vil på siden, mens hun var sjefen. Er mye jeg ikke liker med Erna, men jeg synes likevel at hun har oppført seg mer redelig enn Listhaug og co på flere områder. Og hvis jeg måtte velge mellom de to, hadde jeg valgt Erna any day over Sylvi. Slapp heldigvis det denne gangen. Kuttene? Ja, litt av en kutt. Hadde du stor nok buffer til og klare deg et år, måtte du selge boligen din du og, eller bare slapp du unna og tenker at det ikke er så farlig fordi du var smart og gikk på aap på et bedre tidspunkt? du snakker ikke om politikken hun førte, men politikeren? Jaja. sylivi er ikke like flink til og snakke, bortforklare, og være rolig med et djevelsk smil som Erna. Derfor fremstår hun mindre sympatisk. Erna er sånn sett farligere, har irritert meg i alle år hvordan hun klarer og snakke seg unna alt. Jeg er fortsatt syk så jeg hadde fått det bedre med Sylvi, hun har ikke like stort hat mot syke så lenge de har hvit hud, er opp i alder og har bidratt med skatt til Norge tidligere. Faktisk ville jeg fått bedre råd med sylvis fribeløp og trekk i trygd enn Støre sitt. Allikevel, er glad vi slapp Sylvi , hun er splittende som fy.. ikke uenig der. Det jeg er uenig i er at Erna er samlende for ingen har jo klart og splitte oss og øke forskjellene i samme grad som Erna? Jeg har tidsregning før og etter Erna 😅
-Pusheen- Skrevet 13. september 2025 #31 Skrevet 13. september 2025 (endret) Kvittre skrev (7 minutter siden): Kuttene? Ja, litt av en kutt. Hadde du stor nok buffer til og klare deg et år, måtte du selge boligen din du og, eller bare slapp du unna og tenker at det ikke er så farlig fordi du var smart og gikk på aap på et bedre tidspunkt? du snakker ikke om politikken hun førte, men politikeren? Jaja. sylivi er ikke like flink til og snakke, bortforklare, og være rolig med et djevelsk smil som Erna. Derfor fremstår hun mindre sympatisk. Erna er sånn sett farligere, har irritert meg i alle år hvordan hun klarer og snakke seg unna alt. Jeg er fortsatt syk så jeg hadde fått det bedre med Sylvi, hun har ikke like stort hat mot syke så lenge de har hvit hud, er opp i alder og har bidratt med skatt til Norge tidligere. Faktisk ville jeg fått bedre råd med sylvis fribeløp og trekk i trygd enn Støre sitt. Allikevel, er glad vi slapp Sylvi , hun er splittende som fy.. ikke uenig der. Det jeg er uenig i er at Erna er samlende for ingen har jo klart og splitte oss og øke forskjellene i samme grad som Erna? Jeg har tidsregning før og etter Erna 😅 Nå vil jeg ikke akkurat kalle tidspunkt for når man går på aap smart eller ikke, for det kan man ikke planlegge. Ellers hadde det vært fint om du ikke spekulerte i de økonomiske omstendigheten mine da jeg gikk på aap, det er ikke noe jeg føler behov for å utbrodere på KG uansett. Ellers kan vi vel bare være enige i at vi ser på politikeren Erna ulikt, det er helt ok for meg at vi ikke ser likt på det. Man kan godt klare å se at noen er en flink politiker selv om man ikke er enig i politikken. Jeg synes mange er flinke, selv om jeg er helt uenig i det de står for. Nå er jeg ferdig med dette, hvert fall. Erna har gått av, og da trenger vi ikke forholde oss til henne. Endret 13. september 2025 av PusheenPusheen
Daisy-love Skrevet 13. september 2025 #32 Skrevet 13. september 2025 Alizee skrev (52 minutter siden): Helt sikkert Søreide som overtar. Liker henne dårlig, og det sitter i meg hvordan hun bedrev hersketeknikker i debatten tidligere. Hun er også altfor utenrikspolitisk, og passer best til å holde seg til det. Er forsåvidt enig i at Søreide passer bedre som utenriksminister enn en samlende statsminister, sånn om en skal tenke på sikt. Bent Høie likte jeg godt, men han er jo ute nå. Det blir spennende å følge utviklingen for det er jo mange år siden Høyre stod i et sånt skifte.
Kvittre Skrevet 13. september 2025 #33 Skrevet 13. september 2025 PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Nå vil jeg ikke akkurat kalle tidspunkt for når man går på aap smart eller ikke, for det kan man ikke planlegge. Ellers hadde det vært fint om du ikke spekulerte i de økonomiske omstendigheten mine da jeg gikk på aap, det er ikke noe jeg føler behov for å utbrodere på KG uansett. Ellers kan vi vel bare være enige i at vi ser på politikeren Erna ulikt, det er helt ok for meg at vi ikke ser likt på det. Man kan godt klare å se at noen er en flink politiker selv om man ikke er enig i politikken. Jeg synes mange er flinke, selv om jeg er helt uenig i det de står for. Nå er jeg ferdig med dette, hvert fall. Erna har gått av, og da trenger vi ikke forholde oss til henne. Prøver og skjønne tankegangen din. Du dro jo opp at du gikk på aap selv. Nei, men jeg utbroderer, jeg var aap og fikk karensår og måtte selge boligen min for og få mat og medisiner. Så forteller Erna meg at det ikke er hennes skyld at jeg er fattig, jeg burde bli flinkere til og investere i boliger? Jeg synes det er pussig at en som gikk på aap selv synes hun var samlende , så derfor tipper jeg du var på aap på et smartere tidspunkt så dette ikke gikk utover deg. Jeg nevnte en masse ting da, så er mye rart hun gjorde som ikke gikk utover meg, mange grupper denne samlede statsministeren skulle ta.
-Pusheen- Skrevet 13. september 2025 #34 Skrevet 13. september 2025 Kvittre skrev (Akkurat nå): Prøver og skjønne tankegangen din. Du dro jo opp at du gikk på aap selv. Nei, men jeg utbroderer, jeg var aap og fikk karensår og måtte selge boligen min for og få mat og medisiner. Så forteller Erna meg at det ikke er hennes skyld at jeg er fattig, jeg burde bli flinkere til og investere i boliger? Jeg synes det er pussig at en som gikk på aap selv synes hun var samlende , så derfor tipper jeg du var på aap på et smartere tidspunkt så dette ikke gikk utover deg. Jeg nevnte en masse ting da, så er mye rart hun gjorde som ikke gikk utover meg, mange grupper denne samlede statsministeren skulle ta. Men da leste du ikke det jeg skrev. Jeg skrev mer samlende enn Sylvi sånn i utgangspunktet.
Kvittre Skrevet 13. september 2025 #35 Skrevet 13. september 2025 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Men da leste du ikke det jeg skrev. Jeg skrev mer samlende enn Sylvi sånn i utgangspunktet. Det var ikke din kommentar jeg kommenterte på, sånn i utgangspunktet. Jeg synes ikke Erna var samlende eller hele Norges statsminister. Hvis du absolutt skal sammenligne så har Sylvi aldri vært statsminister og hatt så stor makt så konsekvensene av hennes styre har vi ikke og sammenligne med. De er begge splittende, men hatet er mot ulike grupper. Sylvi hater fremmedkulturelle, Erna hater syke og lavtlønte . Ingen av de er mer samlende , de er begge mer splittende 1
-Pusheen- Skrevet 13. september 2025 #36 Skrevet 13. september 2025 Kvittre skrev (3 minutter siden): Det var ikke din kommentar jeg kommenterte på, sånn i utgangspunktet. Jeg synes ikke Erna var samlende eller hele Norges statsminister. Hvis du absolutt skal sammenligne så har Sylvi aldri vært statsminister og hatt så stor makt så konsekvensene av hennes styre har vi ikke og sammenligne med. De er begge splittende, men hatet er mot ulike grupper. Sylvi hater fremmedkulturelle, Erna hater syke og lavtlønte . Ingen av de er mer samlende , de er begge mer splittende Men jeg forklarte deg det i den kommentaren jeg beklageligvis svarte på. Det er helt i orden at vi ser litt ulikt på det, jeg tror ikke det er noen vits å dra dette lengre. Jeg er ikke ute etter å overbevise deg heller, så vi kan fint si oss ferdig.
Sciurus Skrevet 13. september 2025 #37 Skrevet 13. september 2025 Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod
Example Skrevet 13. september 2025 #38 Skrevet 13. september 2025 Erna Solberg er et eksempel på at det er vanskelig å gi fra seg makt frivillig. Hun burde gått av for lenge siden. Synd for henne at de siste fem årene på mange måter har ødelagt en del av hennes ettermæle. 3 1
Gjest SamfunnNyskjerrig Skrevet 13. september 2025 #39 Skrevet 13. september 2025 Jeg stemmer ikke Høyre, men jeg hadde sansen for Erna. Stødig og trygg leder for Høyre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå