Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erna Solberg er ferdig som Høyre-leder i februar.

Det er vel på tide med mer ungdommelige krefter. Det gjelder gamle-Jonas også. Vi må ikke bli et sånn gubbe og kjerring-velde som USA har for sine ledere.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er blant de stødigste, mest moderate og bredt respekterte  lederne Høyre noensinne har hatt. Lykke til med å finne en annen kandidat som er i nærheten av å kunne samle partiene på borgelig side i samme grad som hun maktet!

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Caniggia skrev (2 minutter siden):

Hun er blant de stødigste, mest moderate og bredt respekterte  lederne Høyre noensinne har hatt. Lykke til med å finne en annen kandidat som er i nærheten av å kunne samle partiene på borgelig side i samme grad som hun maktet!

Selvom jeg er uenig i høyre sin politikk er jeg enig med deg på dette. Erna styrte Norge bra under covid og håndterte pandemien godt. Blir spennende å se hva som kommer.

• Liker 10
Skrevet
Caniggia skrev (2 minutter siden):

Godt sagt, men det er en tid for alt. Og tiden for Erna Solberg var nok over en gang mellom 2021 og 2022.

Høyre må finne seg en leder som kan lage slagord. Valget 2025 viste oss at velgerne elsker slagord.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var minst fire år på overtid. 

Pandemihåndteringen var en katastrofe. Man kan diskutere hvor nødvendig alt var, men den største feilen var kaoset av regler som endret seg fra uke til uke. Det ene mindre gjennomtenkt enn det andre. Det var altså så komplisert at hun selv ikke klarte å forstå dem.. DET bygger ikke tillit.

At hun ikke ga seg etter Sindre- fadesen, klarer jeg fremdeles ikke å forstå. At hun selv forsøkte å klamre seg til makten, er nå en ting. Men at ingen i Høyre sto frem og sa at nok er nok.. Det er en gåte. Valget viste hva folket mente om det. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Minlillelykke skrev (2 minutter siden):

Selvom jeg er uenig i høyre sin politikk er jeg enig med deg på dette. Erna styrte Norge bra under covid og håndterte pandemien godt. Blir spennende å se hva som kommer.

Jeg fatter ikke at folk sitter igjen med det inntrykket 😅 er veldig uenig i at hun styrte godt, og jeg tror hun tapte valget for 4 siden litt med vilje for og selv slippe og rydde opp i kaoset hun selv skapte under covid. Målet var nok og komme tilbake nå når ting gikk litt bedre, men kanskje mange husker allikevel. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg stemmer ikke borgerlig, men Erna har jeg stor respekt for. Synes hun er en dyktig politiker. 

• Liker 4
Skrevet

Er så glad for at jeg har null politisk interesse. 

Skrevet (endret)

Det er en ting jeg synes vi burde lære av utenlandsk politikk. Dagen etter valget, går lederen for taperpartiet av, og det blir utnevnt en ny leder. Klart, Erna har vært stabil, men hun satt for lenge og da hun har tapt 4 stortingsvalg (05, 09, 21 og i år) er det ikke noe annet å gjøre enn at nye krefter kommer til. Politikken trenger konstant nytt blod, men da du er midt oppe idet, blir du vel blendet av din egen makt, og vil holde på den bare litt til.

Partilederstillingene burde vært åremålsbasert uansett.

Hvor lenge sitter Jonas, mon tro? Tror han blir en slags grand old man for partiet og taper han i 29, er han iallefall "fredet" til 2033. Da er han 73...

Edit: Erna har vært høyreleder i 21 år. Jan Pedersen var leder i 10 år før henne. Ingen andre ledere i Høyre satt i mer enn 8 år.

Arbeiderpartiet er likedan. Fra 1923 til 75 - 52 år - hadde de 3 ledere. Fra 1981, året jeg ble født, har de hatt 4...

Fra Fædrelandsvennen i 2009, allerede her stilte man spørsmål:

https://www.fvn.no/mening/i/3QAlM/solbergs-siste-sjanse

Endret av piggrokken
Fakta om lengesittende ledere
Skrevet
Kvittre skrev (14 minutter siden):

Jeg fatter ikke at folk sitter igjen med det inntrykket 😅 er veldig uenig i at hun styrte godt, og jeg tror hun tapte valget for 4 siden litt med vilje for og selv slippe og rydde opp i kaoset hun selv skapte under covid. Målet var nok og komme tilbake nå når ting gikk litt bedre, men kanskje mange husker allikevel. 

Hun håndterte det bedre enn lokal politkerne her jeg bor, det er nitt utgangspunkt😅 Jeg er absolutt ikke en høye velger, men Erna i seg selv virker stødig. Måtte jeg valgt mellom henne og Sylvi som statsminister hadde valget enkelt falt på Erna.

• Liker 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (34 minutter siden):

Jeg stemmer ikke borgerlig, men Erna har jeg stor respekt for. Synes hun er en dyktig politiker. 

Akuratt slik ser jeg også på det. Kommer til å savne Erna. En god person i opposisjon.

Jeg er forsiktig positiv til dette valgets resultat. Jeg er glad for at venstresiden vant, men jeg er ganske så redd for hva som skjer på høyresiden nå. At Høyre bukker under for FrP er ekstremt negativt for Norge.

Endret av Stonegiant
  • Liker 4
Skrevet

Hadde ikke 1 - 2 gen innvandrere stemt, så hadde det mest sannsynlig ikke blitt rødgrønt. Hvis det forteller noe.

Synes for så vidt både Erna og Jonas er to solide personligheter.

Skrevet (endret)
Stonegiant skrev (13 minutter siden):

Akuratt slik ser jeg også på det. Kommer til å savne Erna. En god person i opposisjon.

Jeg er forsiktig positiv til dette valgets resultat. Jeg er glad for at venstresiden vant, men jeg er ganske så redd for hva som skjer på høyresiden nå. At høyre bukker under for FrP er ekstremt negativt for Norge.

Jeg vil heller ha et sterkt Høyre enn et sterkt FrP slik det er nå. Erna er mye mer samlende over hele spekteret enn det jeg kan si om Sylvi. En statsminister, er også statsminister for de som ikke har stemt på den, for å gjengi ordene til Støre. Det følte jeg Erna i aller høyeste grad forsøkte å være også, da hun styrte. Er spent på om nestemann klarer den jobben like godt.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
Skrevet
Abra skrev (36 minutter siden):

Ikke en ting folk flest skryter av.

• Liker 4
Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Ikke en ting folk flest skryter av.

Nei, er nok ikke som folk flest heller. 

Skrevet
Abra skrev (39 minutter siden):

Spesielt å komme inn i en tråd om politikk for å si at du ikke er interessert😅

• Liker 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Jeg vil heller ha et sterkt Høyre enn et sterkt FrP slik det er nå. Erna er mye mer samlende over hele spekteret enn det jeg kan si om Sylvi. En statsminister, er også statsminister for de som ikke har stemt på den, for å gjengi ordene til Støre. Det følte jeg Erna i aller høyeste grad forsøkte å være også, da hun styrte. 

Enig. Erna var hele Norges statsminister. Sylvi er bare visse folks statsminister. Splitt og hersk er hele hennes strategi. Å samle folket er det stikk motsatte av hva hun prøver på.

• Liker 4
Skrevet
PITTY skrev (8 minutter siden):

Hadde ikke 1 - 2 gen innvandrere stemt, så hadde det mest sannsynlig ikke blitt rødgrønt. Hvis det forteller noe.

Synes for så vidt både Erna og Jonas er to solide personligheter.

Lurer på hva folk legger i dette argumentet, hva forteller det mener du? Alle har jo norske statsborgerskap og har stemmerett, og spesielt 2.gen innvandrere er jo til og med vokst opp her. De skal selvsagt stemme.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Spesielt å komme inn i en tråd om politikk for å si at du ikke er interessert😅

Dette er jo kg. Folk opprettet tråder om hvor glade de er for å ikke ha barn..

Skrevet
Abra skrev (Akkurat nå):

Dette er jo kg. Folk opprettet tråder om hvor glade de er for å ikke ha barn..

Forsåvidt sant 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...