Gå til innhold

Barnehagestart og mannen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lille har bynt i bhg og jeg som mor syns det er kjempe tøft. Lille skriker ved levering og henting og jeg kjenner at jeg får kjempe dårlig samvittighet og begynner å skrike. Mannen viser ikke støtte, mener jeg burde slutte med tulle å avfeierdet. Flere som sliter med bhg start og hvordan tar mannen det?

Anonymkode: 27c00...a6c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min tok det alltid med ro, selfølgelig tror jeg han kjente på det. Men tror vi kvinner er mer følsomme på levere i barnehagen ( har jobbet i barnehagen og kan si at det er mødre som gjør/ har det vanskeligere ved levering) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får levere og hente da hvis han synes det er så enkelt.

Anonymkode: c32e8...ac9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynt.

Anonymkode: 684cf...60f

• Liker 2
Skrevet

Du får dårlig samvittighet og begynner å skrike? Hvor skriker du? I bhg? Hjemme?

AnonymBruker
Skrevet
Durancell skrev (3 minutter siden):

Du får dårlig samvittighet og begynner å skrike? Hvor skriker du? I bhg? Hjemme?

Regner med at det er dialekt og hun mener gråte…

Anonymkode: 32285...ad6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Regner med at det er dialekt og hun mener gråte…

Anonymkode: 32285...ad6

Skrike/gråter….

AnonymBruker
Skrevet

Gråter du i barnehagen når du leverer ungen? 

Anonymkode: bcf3f...f61

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (26 minutter siden):

Mannen min tok det alltid med ro, selfølgelig tror jeg han kjente på det. Men tror vi kvinner er mer følsomme på levere i barnehagen ( har jobbet i barnehagen og kan si at det er mødre som gjør/ har det vanskeligere ved levering) 

Du generaliserer veldig. Nei det er ikke bare mødre

Anonymkode: 2c0e7...8ef

AnonymBruker
Skrevet
Durancell skrev (20 minutter siden):

Skrike = gråte 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud håper du ikke gråter foran ungen. Men forstår det er tøft og om du gråter etterpå. Alle har vært gjennom det der og mannen din er teit. 

Anonymkode: 2e41f...2a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det når far leverer?

barn senser om mor gruer seg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter selvfølgelig i bilen etter å levert ongen.

Barnet skriker da også, men far gir bare barne til de ansatte og går. Uten å si hade.

TS

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker at det er en helt normalt opplevelse vi har som mødre. Vi har gjerne vært med barna våre hele dagen og plutselig så skal barnet ut av huset og over til andre. Fysiologisk sett så er det jo ganske unaturlig. Eneste grunnen til at vi gjør det slik er jo fordi samfunnet ikke gir oss så mange andre valg. Selv utsatte jeg barnehagestart så lenge vi kunne med første barn. Da jeg var ung så begynt man jo ikke i barnehage før 3 år og nå skal barna bort ved ett år. Klart det er tøft!

Barnet gråter nok ikke så veldig lenge etter å ha blitt levert, tenker jeg. De ansatte er flinke til å finne på aktiviteter og gjøre barnehagen gøy. Men at du og barnet ditt blir lei dere synes jeg er en helt normal reaksjon. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet skriker da også, men far gir bare barne til de ansatte og går. Uten å si hade.

TS

Hvordan levere du? Er det mye koser..mange hade...tiden blir dratt ut

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke lov å skrive på dialekt her, så ikke så lett å skjønner at skrike=gråte. Høres ikke riktig ut å bruke ordet skrike om å gråte heller.

Anonymkode: 5cf76...fea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her mannen den følsomme. Mens jeg er den som er flinkest til å gjennomføre uten så mye dill. 

Barnet er jo blid det øyeblikket man har dratt. Katten har glemt det hele timen etter et dyrlegebesøk. Den unge snekkeren møter sikkert krevende kunder igjen og igjen og igjen. 

Dette handler ikke nødvendigvis om kjønn. 

Anonymkode: ef551...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Ungen

Barnet

Hadet

Anonymkode: c141c...267

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Lille har bynt i bhg og jeg som mor syns det er kjempe tøft. Lille skriker ved levering og henting og jeg kjenner at jeg får kjempe dårlig samvittighet og begynner å skrike. Mannen viser ikke støtte, mener jeg burde slutte med tulle å avfeierdet. Flere som sliter med bhg start og hvordan tar mannen det?

Nei, du må nesten få kontroll på følelsene dine. Du er voksen.

Anonymkode: 47e52...8a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS

Det enkle er ofte det beste. 

Anonymkode: a0413...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...