AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:03 #1 Skrevet fredag kl. 11:03 Jeg hadde besøk av feier her om dagen. Han kikket litt rundt i huset og det var hyggelig og greit. Men så har jeg begynt å lure på om de egentlig kan kreve å få tilgang til huset mitt? Jeg vet jo at politiet kan det dersom de har ransakingsordre, men hvem andre har denne rettigheten? Anonymkode: bb59f...0c1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:37 #2 Skrevet fredag kl. 20:37 Jeg vil tro at de kan ilegge fyringsforbud i boligen din dersom de ikke får tilgang. Anonymkode: 2dec4...626 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:45 #4 Skrevet fredag kl. 20:45 De skal jo sjekke pipa innvendig, brannalarmer osv. Hvis du nekter så kan du få fyringsforbud. Fyrer du likevel og det faktisk blir brann kan du sitte dypt i det… Hvorfor skulle du nekte det?😅 Anonymkode: 1601a...8dc 4
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 01:15 #5 Skrevet lørdag kl. 01:15 De sjekker / registrerer ildstedet. Sjekker brannslukkingsapparat. Tester røykvarslere. Nekter du de å gjøre jobben sin får du fyringsforbud, og/eller kan miste muligheten til å leie ut, hvis du har utleiedel. Det er først og fremst en effektiv måte å dumpe verdien av boligen din på. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 01:52 #6 Skrevet lørdag kl. 01:52 De meldte vel fra i god tid i forkant? Da kan du ringe kontoret deres for å spørre om det stemmer. Du kan også aliere deg med noen du stoler på så dere er flere tilstede når de kommer. Tyver har jo begynt å ringe på dører med falske kort/papirer. Det er feiere, el-tilsyn, brannkontrollører påståtte kommuneansatte og jeg vet ikke hva som renner inn dørene for tiden. Anonymkode: a5a95...5a3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:06 #7 Skrevet søndag kl. 18:06 Til de som lurer på hva som jeg har å skjule... Ingenting! Det var bare et spørsmål om hvem som har rett til å kreve tilgang til huset mitt. For meg er det altså helt i orden og jeg ser den som en fordel at kvalifisert personell sjekker om alt er på stell. Takk for de som har svart konstruktivt. Anonymkode: bb59f...0c1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:01 #8 Skrevet søndag kl. 19:01 Ja, i henhold til §6 i forskriften for brannforebygging er du pliktig til å gi dem den tilgangen de har behov for. Sitat Etter å ha mottatt et varsel om feiing eller tilsyn, skal eieren sørge for at feieren har tilfredsstillende atkomst til hele fyringsanlegget. Anonymkode: 10be8...fc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå