AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #1 Skrevet 12. september 2025 Jeg hadde besøk av feier her om dagen. Han kikket litt rundt i huset og det var hyggelig og greit. Men så har jeg begynt å lure på om de egentlig kan kreve å få tilgang til huset mitt? Jeg vet jo at politiet kan det dersom de har ransakingsordre, men hvem andre har denne rettigheten? Anonymkode: bb59f...0c1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #2 Skrevet 12. september 2025 Jeg vil tro at de kan ilegge fyringsforbud i boligen din dersom de ikke får tilgang. Anonymkode: 2dec4...626 6
Tipaa Skrevet 12. september 2025 #3 Skrevet 12. september 2025 Hva har du som må «gjemmes» bort da? 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #4 Skrevet 12. september 2025 De skal jo sjekke pipa innvendig, brannalarmer osv. Hvis du nekter så kan du få fyringsforbud. Fyrer du likevel og det faktisk blir brann kan du sitte dypt i det… Hvorfor skulle du nekte det?😅 Anonymkode: 1601a...8dc 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 13. september 2025 #5 Skrevet 13. september 2025 De sjekker / registrerer ildstedet. Sjekker brannslukkingsapparat. Tester røykvarslere. Nekter du de å gjøre jobben sin får du fyringsforbud, og/eller kan miste muligheten til å leie ut, hvis du har utleiedel. Det er først og fremst en effektiv måte å dumpe verdien av boligen din på. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2025 #6 Skrevet 13. september 2025 De meldte vel fra i god tid i forkant? Da kan du ringe kontoret deres for å spørre om det stemmer. Du kan også aliere deg med noen du stoler på så dere er flere tilstede når de kommer. Tyver har jo begynt å ringe på dører med falske kort/papirer. Det er feiere, el-tilsyn, brannkontrollører påståtte kommuneansatte og jeg vet ikke hva som renner inn dørene for tiden. Anonymkode: a5a95...5a3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2025 #7 Skrevet 14. september 2025 Til de som lurer på hva som jeg har å skjule... Ingenting! Det var bare et spørsmål om hvem som har rett til å kreve tilgang til huset mitt. For meg er det altså helt i orden og jeg ser den som en fordel at kvalifisert personell sjekker om alt er på stell. Takk for de som har svart konstruktivt. Anonymkode: bb59f...0c1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2025 #8 Skrevet 14. september 2025 Ja, i henhold til §6 i forskriften for brannforebygging er du pliktig til å gi dem den tilgangen de har behov for. Sitat Etter å ha mottatt et varsel om feiing eller tilsyn, skal eieren sørge for at feieren har tilfredsstillende atkomst til hele fyringsanlegget. Anonymkode: 10be8...fc1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå