AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #21 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobben er nok belastende på flere måter, er ikke uvanlig at folk blir helt eller delvis sykemeldte der. Personen jeg går i vikariat for, er på vei mot ufør. Men det er godt betalt! Og arbeidsoppgavene er interessante. Jeg ga jernet når jeg begynte, og fikk som sagt gode tilbakemeldinger. Men det straffet seg da. På det verste måtte moren min bo her med meg og ungene, og eks-samboer måtte ta og hjelpe til også. Jeg har hatt jevnlig kontakt med min fastlege, og alt er dokumentert… Den siste setningen din er bare tull. Jeg vil jo tilbake i jobben. Men kommer til å ta det mer med ro og ikke påta meg ekstraoppgaver… Anonymkode: bde83...65d Ikke alt man bør gjøre for penger. Man skal stå i arbeid helst et helt liv, 100%. Da er det bedre at jobben er til å holde ut, enn at den er godt betalt akkurat den korte stunden du klarer den. Anonymkode: 8a32c...54a 1
Summeer Skrevet 12. september 2025 #22 Skrevet 12. september 2025 (endret) Som arbeidsgiver ville jeg ikke forlenget når person I vikariat har vært sykemeldt pga utbrenthet. En ting er en brukket fot, men sykdom med diffuse og uklare tidslinjer for tilfriskning ville jeg ikke fortsatt å ha arbeidsgiver ansvaret for. Det medfører merarbeid for kollegaene, er dyrt, og merarbeid for meg som leder. Du har fortsatt krav på sykepenger vil jeg tro (ikke helt 100% sikker på regelverket, kan avhenge av din opptjeningstid etc kanskje) da det er nav som betaler for sykepenger utover de første 16 dagene. Endret 12. september 2025 av Summeer 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #23 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan jo spørre. Men du kan ihvertfall forlenge sykemelding selv om du er ikke har jobb lenger. Det vil jo ihvertfall gi deg inntekt. Anonymkode: 285d4...ebe TS kan ikke forlenge sykmelding. Legen kan gjør det. Og bare om TS er for syk til å jobbe. Og TS skriver jo at hun er klar til å begynne å jobbe igjen snart. Anonymkode: a463b...d0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå