Gå til innhold

Noen med erfaringer fra gruppeterapi her?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerer sterkt på at dette ikke blir tatt tak i (ut fra hva jeg kan se), og det er ikke aktuelt for meg å fortsette i gruppa med slike trusler om nye utbrudd, jeg mister all tillit til å dele noe som helst! 

Det skjønner jeg godt. Kan du gi en tilbakemelding til lederen om det, eller den som er arrangør? 

Anonymkode: ec3a0...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. Kan du gi en tilbakemelding til lederen om det, eller den som er arrangør? 

Anonymkode: ec3a0...437

Ja, jeg har gjort det alt og skal ha en individuell time. Så får se hvordan det blir etter det. Ser virkelig ikke poenget med å utsette meg selv for slikt som dette, da er det mye sunnere å beskytte seg selv ved å bare drite i gruppeterapi og heller oppsøke individuell terapi for en periode. 

Anonymkode: 9c1d1...26f

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 11.29):

Hvis du er unnvikende og går i gruppe med  noen emosjonelt ustabile, så kan gruppeterapi gjøre vondt verre.

Anonymkode: 352d4...c79

Kan jeg spørre hvorfor?

Finnes det kilder på dette?

Anonymkode: 0ebdb...39b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt gruppeterapi! 

Trodde jeg kom til å hate det siden jeg sliter med sosial angst blant annet (har også kptsd og gad) , men ble skikkelig positivt overrasket. 

Man får ett slags fellesskap i ting og man får sett ting i ett helt annet lys enn i vanlig terapi. Fint med støtte, konstruktive tilbakemeldinger og føler jeg får utfordret meg selv på en helt ny måte.

Anonymkode: 75894...5d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...