Gå til innhold

Når virker cipralex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen ♥️ Jeg bør vel snart begynne å merke en effekt på depresjonen? I morgen har jeg gått på Cipralex i 3 uker. Trenger noen oppmuntrende ord da jeg begynner å bli litt utålmodig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seroxat skrev (4 timer siden):

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen ♥️ Jeg bør vel snart begynne å merke en effekt på depresjonen? I morgen har jeg gått på Cipralex i 3 uker. Trenger noen oppmuntrende ord da jeg begynner å bli litt utålmodig.

Sikker på at antidepressiva er rett type medisin for deg? Har du ikke prøvd  mange ulike typer?:)

Anonymkode: a6146...5a4

Skrevet (endret)

Takk for tilbakemelding ♥️Jeg er ganske sikker på at antidepressiva er rett type medisin for meg. Jeg har vært deprimert før og da har jeg gått på antidepressiva og det har funka. Jeg har prøvd flere ulike typer tidligere. Jeg må vel bare gi Cipralex lenger tid, 3 uker er jo ikke så lang tid. Slik som jeg har forstått det så kan det ta lenger tid før virkningen kommer. Håper at jeg merker en virkning snart🙏🙏

Endret av Seroxat
  • Hjerte 1
Skrevet
Seroxat skrev (20 timer siden):

Takk for tilbakemelding ♥️Jeg er ganske sikker på at antidepressiva er rett type medisin for meg. Jeg har vært deprimert før og da har jeg gått på antidepressiva og det har funka. Jeg har prøvd flere ulike typer tidligere. Jeg må vel bare gi Cipralex lenger tid, 3 uker er jo ikke så lang tid. Slik som jeg har forstått det så kan det ta lenger tid før virkningen kommer. Håper at jeg merker en virkning snart🙏🙏

Krysser fingra for det:)

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 0.22):

For meg tok det 4-5 uker, men det gikk veldig gradvis, så merket det ikke så tydelig. For meg hjalp det å tvinge i gang rutiner/aktivisere meg selv, selv om det bare var én ting som å stå opp av senga og lage seg et måltid i løpet av dagen. Håper du snart merker effekt og blir bedre ❤️

Anonymkode: 47972...4f4

Jeg forstår ♥️ Alt føles som et ork om dagen😏 Håper at jeg vil bli i bedre form om ikke så lenge🙏🙏Tusen takk for tips og oppmuntrende ord♥️

Endret av Seroxat
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå har jeg gått på 10 mg Cipralex i 4 uker i morgen. Fortsatt liten virkning på depresjonen, men den har virka på angsten. Bør jeg gi det litt lenger tid, eller bør jeg  øke dosen? Jeg har skjønt at det kan ta litt tid før virkningen kommer ordentlig. Setter pris på tilbakemeldinger ♥️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 11.46):

Det kan ta tid ja, men det er ofte ikke du som merker det først. Det er gjerne de rundt deg.

Anonymkode: 802d5...296

Det er jo ikke en høy dose du tar, så det vil jeg tro legen din vil anbefale deg. Siden det faktisk har gått en måned. Ellers vil jeg bare ta med dette sitatet fordi det definitivt er riktig. Jeg vil tro mange av oss liksom er blitt så vant til tilstanden vi er i, at det tar en god stund før vi merker bedringen selv.

Selv startet jeg på en lavere dose enn deg. Jeg fikk den pga angst. Etter avtale med legen så fikk jeg lov til å velge om jeg ville fortsette på den laveste dosen eller gå opp til 10 mg. Jeg var redd for å gå opp til ti, så jeg fortsatte i fem måneder på 5 mg. Men da bestemte jeg meg for å ta sjansen og gå opp på ti. Jeg husker ikke lenger hvor lang tid det tok før jeg merket bedring, men under en måned. Og det viste seg altså at ti var perfekt for meg.

Så jeg håper at du og legen din finner den perfekte balansen til deg også 💚

Anonymkode: 8b42a...0e5

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble gradvis bedre og bedre av depresjonen. Etter 6 måneder var jeg helt frisk, uten tunge tanker. 

• Hjerte 1
Skrevet
Kalevala skrev (43 minutter siden):

Jeg ble gradvis bedre og bedre av depresjonen. Etter 6 måneder var jeg helt frisk, uten tunge tanker. 

Jeg forstår ♥️ Husker du hvilken dose du tok og hvor lang tid det tok før du opplevde bedring? Takk for tilbakemelding ♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 12.26):

Er det ingen andre enn meg som opplever å bli rar og påvirka i hodet/hjernen av slike medisiner? Bli verre i psyken og også kognitivt og bare føle seg rar i hodet?

Jo. Jeg prøvde også flere ulike preparater uten at noen av dem hadde mer positiv enn negativ effekt. Jeg har absolutt tro på at medisinsk behandling fungerer for mange, men det gjorde ingenting for meg.

Greide heldigvis å bli frisk av meg selv, men det tok tid da.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det tok sin tid før det virket godt, måtte opp i 20 mg. Har gått på det i 8 måneder nå, og nå føler jeg virkelig at jeg har fått livet tilbake. Ha tålmodighet, mitt beste råd iallefall. Du kan jo også snakke med lege om å øke dosen?

Anonymkode: 3f814...81f

Jeg forstår ♥️ Tok du Cipralex for depresjon? Og hvilken dose tok du? Takk for tilbakemelding ♥️

Endret av Seroxat
Skrevet
Seroxat skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ♥️ Tok du Cipralex for depresjon? Takk for tilbakemelding ♥️

Ja, alvorlig depresjon og sterk angst. Trodde aldri jeg skulle komme ut av det😪 Cipralex har virkelig gitt meg livet tilbake. Håper du vil få samme gode virkning etterhvert❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger.

veronica<3,  mod. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, alvorlig depresjon og sterk angst. Trodde aldri jeg skulle komme ut av det😪 Cipralex har virkelig gitt meg livet tilbake. Håper du vil få samme gode virkning etterhvert❤️

Jeg forstår ♥️  Hvor lang tid tok det før du merka bedring på depresjonen? Takk for tilbakemelding ♥️

Endret av Seroxat
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon om dosering av medisiner.

veronica<3, mod. 

Skrevet (endret)
veronica<3 skrev (På 25.9.2025 den 20.14):

Tråden er ryddet for diskusjon om dosering av 

Endret av Seroxat
Skrevet (endret)

På fredag økte jeg dosen med Cipralex. Kan jeg forvente bivirkninger ved doseøkning? Er det noen som vet om det tar like lang tid før bedring ved doseøkning av Cipralex som ved oppstart ? Når kan jeg forvente bedring?Setter pris på tilbakemeldinger♥️ 

Endret av Seroxat
Skrevet

Spurte du ikke legen din om dette når dere snakket om doseendring? Kanskje du bør ta en legetime så du kan få et ordentlig svar på det du lurer på.

Legen din vil kunne hjelpe deg å finne ut hvor lenge det er rimelig at du skal vente før dere prøver noe annet. 

Det spørs særlig hvor syk du har vært av angsten, hvor syk du er av depresjonen, om du har noen bivirkninger og om det er vanskelig for deg å holde ut eller ikke. 

De fleste depresjoner går faktisk over av seg selv i løpet av 3-6 måneder. Men vær så snill, snakk med legen din. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spurte du ikke legen din om dette når dere snakket om doseendring? Kanskje du bør ta en legetime så du kan få et ordentlig svar på det du lurer på.

Legen din vil kunne hjelpe deg å finne ut hvor lenge det er rimelig at du skal vente før dere prøver noe annet. 

Det spørs særlig hvor syk du har vært av angsten, hvor syk du er av depresjonen, om du har noen bivirkninger og om det er vanskelig for deg å holde ut eller ikke. 

De fleste depresjoner går faktisk over av seg selv i løpet av 3-6 måneder. Men vær så snill, snakk med legen din. 

Jeg forstår ♥️ Jeg rakk ikke å spørre legen om det, fordi hun hadde  så dårlig tid. Derfor jeg tenkte å høre med dere her inne på forumet ♥️ Er det vanlig med økt angst og depresjon under opptrapping?Trenger noen oppmuntrende ord 🙏

Endret av Seroxat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...