Gå til innhold

Husedderkopp i kjelleren

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 21.19):

Herlighet. Jobb litt med den fobien din, da.

Unødvendig og ondskapsfullt å drepe et NYTTEDYR som en edderkopp bare fordi du er en nevrotisk fjolle.

Anonymkode: 7be90...ce3

Og du liker å være nedlatende og rakke ned på folk med fobier? Veldig usjarmerende.

Anonymkode: 30823...b7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 20.59):

Ja, men disse liker det fuktig, det er ikke bra.

Anonymkode: 0dd94...508

Men det hjelper jo ikke på fukten å drepe edderkoppene? 
Får man en masse kryp i bod og kjeller kan det så klart tyde på fukt, men da er det bedre å gjøre noe med fuktigheten (og se småkrypene forsvinne av seg selv) enn å spraye med gift og tenke at det skal løse noen ting… 

Anonymkode: da5c1...04b

Skrevet

Jeg har også mange. Ekkelt. Jeg tar dem i glass og slipper dem ut igjen litt unna huset.skal kjøpe meg avfukter nå. Kanskje det hjelper litt. Jeg klarer ikke å drepe de eller gjøre andre barbariske metoder. Lar de selvfølgelig leve❤️

Anonymkode: 2c2c2...247

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har en fryktelig fuktig kjeller så vi har alt for mange av dem, grøss. Jeg nekter å gå ned i kjelleren, det må partneren min gjøre 😅 (vi bruker den hovedsaklig ikke, og vi leier, så ikke noe vi kan gjøre noe med). De får leve så lenge de holder seg i kjelleren. Men ser jeg en i huset, er den død. Jeg takler de faen ikke. Alt mer enn en cm i diameter dør om jeg ser de 😅

Anonymkode: 687dd...d7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det hjelper jo ikke på fukten å drepe edderkoppene? 
Får man en masse kryp i bod og kjeller kan det så klart tyde på fukt, men da er det bedre å gjøre noe med fuktigheten (og se småkrypene forsvinne av seg selv) enn å spraye med gift og tenke at det skal løse noen ting… 

Anonymkode: da5c1...04b

Det sa jeg ikke. Jeg sa at hun burde sette inn en avfukter. Tror ikke de dør av det, men de liker ikke boden hennes da. 

Anonymkode: 0dd94...508

Skrevet

Hadde skikkelig edderkoppfobi før i tiden, men det har blitt mye bedre nå. Slått meg til ro med at de ikke er farlige og faktisk ganske harmløse. Tar andre insekter gjør de også.

Større edderkopper fanger jeg i glass og tar de ut. De små lar jeg bare være.

Anonymkode: ae426...7a0

Skrevet

😭 Helt seriøst, dere "du må jo være glad for det asså de spiser faktisk BLABLABLA" kan dra til hææællvette.

Samme type folka som tror de er dritsmarte og bare mååå si "ekstra protein!" hvis noen har et insekt i maten. 

Jeg holder helt på ekte på å falle død om når jeg møter en av disse. Mister helt kontakten med meg selv og alt rundt meg. Permetrin funker heldigvis ganske bra, men vi unngår det nå når vi har hund. Har også hatt ute limfeller pga andre dyr (som jeg heller vil ha titusenvis av enn disse!!!), de går i dem. Ikke helt topp med hund det heller, men det går. Mannen ser over dem med jevne mellomrom, og fjerner krypene uten å nevne noe. Jeg kunne faktisk aldri bodd helt alene! 

Anonymkode: 33660...dd7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

😭 Helt seriøst, dere "du må jo være glad for det asså de spiser faktisk BLABLABLA" kan dra til hææællvette.

Samme type folka som tror de er dritsmarte og bare mååå si "ekstra protein!" hvis noen har et insekt i maten. 

Jeg holder helt på ekte på å falle død om når jeg møter en av disse. Mister helt kontakten med meg selv og alt rundt meg. Permetrin funker heldigvis ganske bra, men vi unngår det nå når vi har hund. Har også hatt ute limfeller pga andre dyr (som jeg heller vil ha titusenvis av enn disse!!!), de går i dem. Ikke helt topp med hund det heller, men det går. Mannen ser over dem med jevne mellomrom, og fjerner krypene uten å nevne noe. Jeg kunne faktisk aldri bodd helt alene! 

Anonymkode: 33660...dd7

Du vet at det er behandling å få når det gjelder edderkoppfobi? Hvis det er så ille at du mister kontakten med deg selv og alt, så er det kanskje greit å vurdere. Ikke lett å komme unna det å møte på en edderkopp i blant

Anonymkode: ae426...7a0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 11.17):

Den ser fin ut. Litt liten. Gi den noe flue.

Anonymkode: ad7b2...64e

Den kan bli kjeledyr. 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også mange. Ekkelt. Jeg tar dem i glass og slipper dem ut igjen litt unna huset.skal kjøpe meg avfukter nå. Kanskje det hjelper litt. Jeg klarer ikke å drepe de eller gjøre andre barbariske metoder. Lar de selvfølgelig leve❤️

Anonymkode: 2c2c2...247

Det gjør jeg også. Det er fint å vite at de får leve. Selv om jeg skriker litt når jeg tar de i en kopp. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...