Gå til innhold

Hvordan tørre litt mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strevd psykisk i mange år og har nettopp fått diagnosen kompleks ptsd, alvorlig grad. Som et resultat av dette, har jeg skapt meg et liv med veldig mange begrensninger og regler sånn at jeg i hvert fall kan føle noe trygghet. Det har imidlertid gjort at livet mitt er nesten som et fengsel med svært liten bevegelsesradius og en del tvang. Jeg skal inn i behandling men det er veldig lang ventetid og i mellomtiden vil jeg så gjerne tørre litt mer. Noen som har tips om hvordan man kan eksponere seg litt forsiktig? 

Anonymkode: d08a0...008

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta et steg av gangen. Øv deg på å tørre mer. Kan eventuelt hjelpe skrive mål-liste og så krysse av når du har klart det. Utvid gradvis komfortsonen til å tørre mer. Nå vet jeg ikke hva du er redd for, men er det for eksempel bare det tørre gå hente posten , så kan det være et mål eller snakke til noen kan være et annet mål. 

Gå ut , tur på kveldstid eller tidlig på morgen kan være en start, før du går mer på dagen når er flere folk. 

Som et ledd i dette kan sikkert også det å trene hjelpe? Det øker endorfiner. Og eventuelt yoga eller meditasjon kan være fint for å lære seg holde seg rolig. 

Anonymkode: d6ec4...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: d6ec4...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ta et steg om gangen, om så ørlite. Du må utsette deg for ubehaget det er å gå ut av komfortsonen, men i så små steg at du klarer å gjennomføre det og dermed kjenner på mestring.

Anonymkode: 3c12a...679

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...