Klips Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Hvor gamle må barna være før de kan begynne å lære klokken? Husker jo ikke hvor gammel jeg selv var da Vibeke Sæther drev med den korte og lange viseren Datteren min fyller tre straks, og er litt opptatt av klokken, men er det for tidlig å få sitt første armbåndsur?
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Min datter fikk sin første klokke i barnehagen. Ett år eller to før hun startet på skolen. Det gjør da ikke noe å gi henne en klokke, i hvert fall ikke når hun viser interesse for det. Det eneste du må regne med er å kjøpe endel klokker framover.... Disse barneklokkene er ikke veldig holdbare, glasset ble fort oppskrapt i lek i barnehagen/hjemme. Men det gjør jo ikke så mye, de koster ikke akkurat allverdens.
Klips Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2006 Kanskje hun skal ønske seg klokke til bursdagen sin, da. Prøver å unngå at barnerommet samler alt for mye ræl som aldri blir brukt, vet du. Så mange som vil gi presang og alle vil jo gi noe hun virkelig blir glad for. Luksusproblem
Gjest HB Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Vi ga en niese klokke til jul (en måned før hun fylte fem), for jeg trodde det ville være en stor ting å få da. Men jeg tror faktisk ikke det var så stort som jeg trodde det skulle være. Har ikke sett klokken i bruk, men så treffes vi ikke så ofte. Det er nok veldig individuelt, men dersom barnet viser interesse for å lære seg klokken er du jo bare til å oppmuntre dem. Hilsen Lille meg
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Prøver å unngå at barnerommet samler alt for mye ræl som aldri blir brukt, vet du. Kjenner til det! Endret 27. mars 2006 av Xavia
Klips Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2006 Men når lærer man egentlig klokken? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Det kommer så klart an på barnet og lærevilligheten. Datteren min lærte når hun var 5-6, sønnen min var 6-7, en venns sønn på snart 8 kan ikke klokka helt enda men han er ikke interessert i å lære seg heller. Står du på og hun vil lære så kan det læres ganske raskt. Alt kommer an på barnet.
Malama Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Jeg lærte den selv (altså, mamma lærte meg den ikke, jeg lærte meg den ved å mase hull i hodet på mamma ved å stadig spørre "hva er klokka nå?" uten at hun visste hvorfor jeg masa sånn før pappa kom hjem og jeg stolt informerte at "jeg kan klokka, pappa!") og "tolket koden" i løpet av dagen. Jeg er litt usikker på hvor gammel jeg var, men jeg var 5 da vi flyttet fra det stedet, så jeg vil tro at jeg var 5 år gammel altså. Muligens 4? Det varierer fra barn til barn, men om hun er opptatt av klokka, så bør det sikkert være muligå lære henne klokka, sånn etterhvert. Jeg hadde definitvt kunne blitt LÆRT klokka en stund før jeg lærte den selv, vil jeg tro... Om noen hadde tenkt på å lære meg den.
Klips Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2006 Om noen hadde tenkt på å lære meg den. ←
Gjest LoisLane Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Her i huset har det vært fra fem- seks år.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 4-års alderen er passe til lesing, bokstaver og klokken
Daria Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Jeg fikk klokke til 6-årsdagen, og da kunne jeg den på forhånd.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Imponerende mange som kunne mklokken tidlig. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og aldri sett noen der som kunne klokken skikkelig.
Daria Skrevet 27. mars 2006 #14 Skrevet 27. mars 2006 Imponerende mange som kunne mklokken tidlig. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og aldri sett noen der som kunne klokken skikkelig. ← Det skal jo sies at det er sånn jeg husker det, om moren min er helt enig, er jo en annen sak...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #15 Skrevet 27. mars 2006 Folk skryter vel ekstra på seg fordi de er på KG, da vil de flotte seg litt ekstra veit du.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #16 Skrevet 27. mars 2006 De lærer det på skolen i 2. klasse. Nesten ingen av mine elever på det trinnet kan klokken. (Bortsett fra hele timer, som de lærte i fjor.)
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #17 Skrevet 27. mars 2006 Imponerende mange som kunne mklokken tidlig. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og aldri sett noen der som kunne klokken skikkelig. ← Min datter kunne den da ikke skikkelig da hun fikk klokke. Hun lærte seg hele timer rimelig kjapt, og så har alt det andre kommet etter hvert.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #18 Skrevet 27. mars 2006 Folk skryter vel ekstra på seg fordi de er på KG, da vil de flotte seg litt ekstra veit du. ← Ja, for her er vi jo ikke anonyme, så da er det viktig å flotte seg!
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #19 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Nå var vel hovedspørsmålet når barn kan begynne å lære seg klokken. Og de kan godt få klokke allerede siste året i barnehagen. Men å forvente at de skal kunne den skikkelig før de går ut tredje er å håpe på for mye Endret 27. mars 2006 av Evelina
Klips Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #20 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Jeg forventer ingenting, er ikke for min skyld hun skal lære den Men kanskje jeg skal vente litt da? Det er vel enda mer stas å få sin første klokke når man faktisk skjønner noe av den? Endret 28. mars 2006 av Klips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå