AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #1 Skrevet 9. september 2025 Jeg mottar bidrag fra far hver måned, vi har privat avtale. Han betaler 500 mindre enn hva nav har regnet ut (bidragskalkulatoren) mot at vi deler på ting som koster mer av og til. Greit nok det. Far skal ha samvær annenhver helg og en gang i uken, problemet er bare at nær halvparten av samværet har alltid blitt avlyst. Nå det siste året har langt over halvparten av samværet blitt avlyst, jeg har dokumentert alt. Har også dokumentert med sms at det som regel ikke er grunnet jobb. Jeg ønsker nå å søke fullt bidrag via nav, ser nå at det utgjør over 2000 kroner i mnd som hadde utgjort stor forskjell. Er dette mulig å gjøre? Søke bidrag som at det er jeg som har barnet 100%? Og legge til grunn at far ikke er til stede regelmessig? To ganger i fjor så han ikke ungen på 2 mnd. Anonymkode: 476ec...014
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #2 Skrevet 9. september 2025 Kan godt være det holder, men prøv å snakke med en saksbehandler først, da slipper du noe dårlig stemning hvis ikke det går. Anonymkode: beec6...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #3 Skrevet 9. september 2025 Du kan vel ikke søke om 100 %, all den tid far har barnet litt. Men jeg ville sendt inn dokumentasjon på avtalen dere har om at han skal ha barn annenhver helg og en dag i uken, og så at han i virkeligheten kun har halvparten av dette, fordi far selv velger å avlyse samvær. Og så be Nav regne ut bidrag ut fra dette. Anonymkode: e6f41...f24
Rødvinsfilosofen Skrevet 9. september 2025 #4 Skrevet 9. september 2025 Hadde krevd ny mekling hos FVK og ny samværsavtale. Synes du skal søke om utvidet barnetrygd også. Det er lettere å vite at man er alene om alt praktisk og økonomisk, enn å prøve å planlegge et liv med en «Tivoli-pappa». 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #5 Skrevet 10. september 2025 Du kan søke om å få fastsatt bidraget gjennom nav. Det er du som må dokumentere samværet, så hvis du har dokumentasjon så er jo det på plass. Da må far uttale seg om dette stemmer. Vet du akkurat hvor mye far har i inntekt da? Med tanke på at du har regnet på det selv.. Anonymkode: 4524e...5e5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå