Gå til innhold

Bakteriell vaginose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som er veldig plaget av baktereriell vaginose?

Får det hele tiden...spesielt etter mensen. Tar flagyl, dalacin..men kommer tilbake med en gang...deprimerende!!

Også prøvd ecovag +++ men til ingen resultat...

Videoannonse
Annonse
Gjest Malina
Skrevet

Skjønner at ikke det er så gøy,nei....

Men ecovag, er ikke det for å forebygge sopp?!

Har du snakket med lege?

Gjest line offline
Skrevet

Hei,

Har hatt det samme... igjen og igjen.. helt fryktelig...

Måtte til gynekolog.og hun ga meg resept på noe som heter Zidoval vaginalgel. Gynokologen sa at det var omtrent det eneste som hjelper i en sånn situasjon og at sånne ting som bygger opp igjen den naturlige bakteriebalansen bare kan brukes en stund etterpå.

Lykke til!!!

Hilsen

Line

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Flagyl tar knekken på det, men problemet er bare at det kommer igjen og igjen....har også prøvd zidoval, men synes ikke det er noe bedre eller dårligere enn det andre jeg har prøvd. Og er jo ikke så bra å ta så mye medisin heller..

Ifølge legen min var det ikke så mye man kunne gjøre, ikke bruke tamponger og prøve å lufte så godt man kan..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var veldig plaget med at det kom igjen og igjen for et år siden ca. Tok kur etter kur. Men en gang dyttet jeg i en flagyl med en gang etter sex og har ikke hatt det siden.

Gjest Gjest
Skrevet

Det du kan gjøre er å forandre miljøet i skjeden! Hvordan? Gjøre urinen sur!

Til frokost spiser du en skikkelig BIFF!!

Du skyller ned med grapefruitjuice, og drikker litt fortynnet EDDIK. (forsiktig med grapefruitjuice hvis du tar medisiner som brytes ned i leveren- grapefruitjuice speeder opp nedbrytningen)

Du unngår grønnsaker og slikt.

Til middag: HAMBURGER!!

Til dessert: SITRON-fruktsalat!!

Urinen din kommer til å bli supersur, og over et par uker betyr det bye bye til de bakteriene som koser seg i skjeden din akkurat nå.

Skrevet

har hatt samme problem , legen min rådet meg til å bruke yoghurt naturell og skylle med , evt før sex for da ble det godt smørt inni.. litt kvalmt , men ja det hjalp

Gjest Gjest_cyndi_*
Skrevet

hvordan vet man om man har BV?

Gjest Gjest
Skrevet
hvordan vet man om man har BV?

Det kjenner du på lukta :sprettoy:

Gjest Gjest
Skrevet

Bare lurer på om noen avd e medisinene dere snakker om er reseptfrie?

Tør ikke til gynekolog..

Gjest Gjest
Skrevet
Bare lurer på om noen avd e medisinene dere snakker om er reseptfrie?

Tør ikke til gynekolog..

EcoVag er reseptfritt. BV kan og testes med hjemmetest (tror den heter Vi-Sense). Vil og tro at du kan få ta ut sekret selv til prøve om du ikke vil i stolen. Ser ikke noen grunn til hvorfor gynokologen/legen MÅ være den som stikker den vattpinnen inn vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...